پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد

حوزه/ رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف گفت: لازم است مدیران کل ادارات اوقاف در استان‌ها، آموزش ضمن خدمت را با هدف بهره‌وری بالاتر کارکنان در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف و کارکردهای آن در سطح جامعه اظهار کرد: افراد نیک‌اندیش با حبس مال خود برای مدت‌های طولانی، عواید آن را برای عمران و آبادانی و رفع مشکلات مردم در طول اعصار و قرون متمادی قرار می‌دهند.

وی افزود: بر این اساس مسئولان وقف و متولیان موقوفات دارای وظیفه سنگینی هستند و باید به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دانسته‌های دیروز، پاسخگوی همه مسائل امروز نیستند گفت: لازم است مسئولان وقف در همه استان‌ها، در همه دوره‌ها نسبت به تحصیل علم و دانش جدید همت گمارند و آموزش‌های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: مدیران کل اوقاف در استان‌ها باید آموزش‌های ضمن خدمت را به صورت تخصصی برای کارکنان خود تدارک ببینند و از اساتید خبره و مجرب برای این منظور استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد با اشاره به ضرورت تلاش کارکنان و مدیران اوقاف برای تحصیل دانش جدید پیرامون مسئله وقف و مدیریت ان خاطرنشان کرد: امروزه هیچ علم و دانشی در انحصار فرد و گروه خاصی نیست ولی می‌توان به قدر نیاز از هر دانشی بهره گرفت و از آن استفاده کرد.

رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر استفاده از همه ابزارهای روز برای کسب دانش و اطلاعات مورد نیاز در انجام وظایف شغلی و کاری گفت: لازم است مقالات و پژوهش‌های جدید پیرامون موضوعات تخصصی، به صورت دائم توسط مدیران و کارکنان اوقاف رصد و مطالعه شود.

وی تصریح کرد: هزاران جلد کتاب و مقاله تخصصی پیرامون وقف توسط سازمان اوقاف جمع‌آوری شده که باید از این گنجینه به درستی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد بر ضرورت شناخت صحیح و دقیق همه موقوفات و بقاع موجود در هر استان توسط مدیران و کارکنان اوقاف همان منطقه عنوان کرد: برای این منظور باید وقف‌نامه‌ها را به درستی مورد مطالعه و بررسی قرار داد و شناخت جامعی از همه آنها داشت.

رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ادارات کل اوقاف استان‌ها باید اقدامات خود را در حوزه ستادی افزایش دهند تا شاهد اتفاقات جدید در هر استان باشیم.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که بنشینم و همه امکانات برای ما فراهم شود بلکه باید در حوزه ستادی به فعالیت بیشتر بپردازیم تا شاهد رفع مشکلات و حرکت به سوی قله‌های پیشرفت باشیم و در این زمینه تغییر ساختاری در ادارات اوقاف ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد با بیان اینکه در زمینه تغییرات ساختاری نباید بلندپروازی کرد گفت: در آینده شاهد کوچک‌تر شدن ادارات و سازمان‌ها خواهیم بود زیرا کار باید به مردم واگذار شود.

وی با تاکید بر نقش‌آفرینی مردم در امور خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها را می‌توان با کمک مردم انجام داد و نیاز به ساختارهای پیچیده برای انجام آنها نیست.

رئیس مرکز فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مختلفی از سوی سازمان برای ادارات اوقاف استان ارسال می‌شود که باید با دقت مورد بررسی و انجام قرار بگیرند، البته ارائه پیشنهادات برای ارتقا کیفی این بخشنامه‌ها ضروری است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha