جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / آئین نکوداشت آموزگار فقاهت و پنجاهمین سال رحلت مرحوم آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد

حوزه/فرزند مرحوم آیت الله محقق داماد عنوان کرد: وقتی 50 سال قبل فوت مرحوم والد اتفاق افتاد. بلندگوی آستانه قم که میزبان فقاهت قم بود لااقل باید اعلام فوت می‌ کرد، ولی حاضر به این کار نشد و هیچ روزنامه ای در ایران حاضر نشد که خبر ارتحال ایشان را بنویسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی محقق داماد پیش از ظهر امروز در همایش «الگوی فقاهت ویژه نکوداشت مقام علمی مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد(ره)» که در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد است، گفت: این همایش در مقام تجلیل از جایگاه فقه و فقاهت برگزار شده است.

فرزند مرحوم آیت الله محقق داماد عنوان کرد: وقتی 50 سال قبل فوت مرحوم والد اتفاق افتاد. بلندگوی آستانه قم که میزبان فقاهت قم بود لااقل باید اعلام فوت می‌ کرد، ولی حاضر به این کار نشد و هیچ روزنامه ای در ایران حاضر نشد که خبر ارتحال ایشان را بنویسد.

این استاد حوزه گفت: جای تقدیر زیادی باقی است که در سایه شاگردان آن بزرگوار که متصدی مرجعیت شیعه هستند و سمت نورافشانی علمی در شیعه را برعهده دارند، چنین مجلسی تشکیل می‌ شود و شخصیت های عالی قدر در آن شرکت می‌ کنند.

وی افزود: آنچه برای بنده و برادرم از زندگی ایشان آموزنده است این بود که در شرایط سخت زندگی، تلاش در تحصیل را به ما آموزش می‌ داد و در زندگی خود ایشان هم جز کار علمی و پژوهشی چیز دیگری دیده نمی شد و مرتب توصیه می‌ کردند که طلاب نباید نسبت به علم کم توجه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد با بیان این که حوزه علمیه آن روز از مایه های علمی بزرگی برخوردار بوده است که درجهان بی سابقه است، اظهارداشت: بنده مراکز مختلف دانشگاهی را در سراسر جهان دیده ام ولی جا دارد قسم بخورم که هیچ مرکز علمی به اندازه فعالیت علمی حوزه آن روز ندیده ام و در سایه قناعت و با نهایت سختی کار علمی خود را ادامه می‌ دادند.

این استاد حوزه بر لزوم تقویت ابعاد علمی، تقوایی و ... در حوزه تأکید و این تقویت این مسائل را بسیار پر اهمیت دانسته و عنوان کرد: باید روز به روز بر مایه و جایگاه علمی حوزه افزوده شود و نسبت به این مرکز بزرگ دینی و علمی توجه بیشتری صورت بگیرد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha