چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ طلاب معترض به کنوانسیون پالرمو در درس خارج آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: زمانی که ما قصد عزیمت به شهر مقدس قم برای ادامه تحصیل داشتیم، نزد استاد خود رفته و بیان کردیم که قصد حرکت به سمت قم داریم؛ ایشان در نصیحتی به ما گفتند: در قم استاد زیاد است؛ ولی ...

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: زمانی که ما قصد عزیمت به شهر مقدس قم برای ادامه تحصیل داشتیم، نزد استاد خود رفته و بیان کردیم که قصد حرکت به سمت قم داریم؛ ایشان در نصیحتی به ما گفتند: در قم استاد زیاد است؛ ولی در اصول کافی آمده است که امام صادق (ع) فرمودند: حواریون حضرت عیسی از ایشان سؤال کردند: «یَا رُوحَ اللَّهِ فَمَنْ نُجَالِسُ إِذاً قَالَ مَنْ یُذَکِّرُکُمُ اللَّهَ رُؤْیَتُهُ وَ یَزِیدُ فِی عِلْمِکُمْ مَنْطِقُهُ وَ یُرَغِّبُکُمْ فِی الْآخِرَةِ عَمَلُهُ/ ای روح الله با چه کسانی نشست و برخاست کنیم؟ فرمود: کسی که دیدنش شما را به یاد خداوند بیندازد و سخنش بر دانش شما بیفزاید و کردار او شما را به آخرت ترغیب کند».

ایشان ادامه دادند: ما به قم آمدیم و در درس آیت الله العظمی محقق داماد شرکت کردیم و انصافا تمام توصیه هایی که استاد به ما کرده بودند، در آیت الله العظمی محقق داماد جمع بود و دارای مزایای زیادی بودند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: آیت الله العظمی محقق داماد از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و در تقوا، زهد، تواضع و ... نیز سرآمد بودند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بنده ۱۲ سال در درس آیت الله العظمی محقق داماد شرکت کردم، خاطرنشان ساختند: ایشان بیان مشکلی داشتند؛ اما نخبه پرور بودند و افراد بسیار مهمی از جمله آیت الله ابراهیم امینی و ... در درس ایشان شرکت می کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: تشویق به نوشتن، یکی از توصیه هایی بود که این استاد والامقام همیشه به ما داشتند و می گفتند نوشته های خود را برای من بیاورید و ببینم و مطالعه می کردند و اشکالات را می نوشتند.

معظم له با اشاره به تواضع آیت الله العظمی محقق داماد، اظهار داشتند: وقتی آیت الله العظمی بروجردی به قم آمدند، ایشان به همراه شاگردان خود به درس این مرجع بزرگوار رفته و با تواضع بالایی که داشتند، روبروی این استاد زانو می زدند و اینطور نبود که در کناری بنشینند و ما هم در کنار ایشان، در درس آیت الله العظمی بروجردی شرکت می کردیم.

ایشان در پایان گفتند: طلاب و فضلا نباید اساتید خود را فراموش کنند؛ بلکه باید برای آنان دعا کرده و در زمان حیات، نزد آنان بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha