شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: کلمه طیبه در قرآن کریم به معنای انسان‌های کاملی است که الگو و راهنمای دیگر انسان‌ها هستند و حضرت زهرا سلام الله علیهایکی از مصادیق آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش رهروان یاس نبوی که در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید علیه السلام برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های ذاتی انسان‌ها اظهار کرد: آدمی در حقیقت موجودی عظیم است که می‌تواند در زندگی خود و دیگران تحول‌آفرین باشد، بالندگی به وجود بیاورد و رشد و نمو و کمال ایجاد کند و البته همه اینها شرایطی را می‌طلبند.

وی افزود: برخی در این دنیا در حد یک گیاه یا حیوان زندگی می‌کنند یعنی هیچ تاثیری بر خود و جامعه ندارند و فقط از مواهبی که زمین در اختیارشان قرار می‌دهد استفاده می‌کنند اما در مقابل عده‌ای دیگر به تناسب اعمال و افکارشان، تاثیرگذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی برخی انسان‌ها را برای دیگران به عنوان الگو مثال می‌زند گفت: مثل آنها مانند درختی پاک و پاکیزه است، کلمه طیبه‌ای که همچون شجره طیبه هستند، اصلا انسان کامل، مصداق واژه کلمه طیبه در قرآن کریم است، یکی از پیامبران یا اولیای الهی که می‌توانند الگوی دیگران باشند.

وی ادامه داد: از روز ولادت تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیهاو همچنین تا امروز، دشمنان تلاش فراوانی کرده‌اند که این کلمه طیبه به رشد و بالندگی نرسد و تاثیرگذار نباشد ولی موفق نشدند هر چند ایشان را در دوران جوانی به شهادت رساندند و گمان می‌کردند دفتر تاثیرگذاری او بسته می‌شود ولی دیدیم که ۱۱ فرزند معصوم او زندگی بالنده‌ای داشتند و انسان‌ها را به رشد و تعالی رساندند و در زمان غیبت هم راه بر صدیقه طاهره و سیره او بسته نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به تاثیرگذاری محبت حضرت فاطمه سلام الله علیها در همه انسان‌های فرهیخته و دلیرمردان عرصه جهاد عنوان کرد: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از تربیت یافتگان مکتب فاطمی است، مردی که در هنگام سخنرانی وقتی نام حضرت زهرا سلام الله علیهارا می‌برد همه وجودش آه و ناله می‌شود؛ هر کس در این مکتب تربیت شود همان تاثیرگذاری را خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: حاج قاسم سلیمانی چندان اهل حضور در مجامع و رسانه‌ها نبود و ادعایی نداشت بلکه همچون مادر معنوی‌اش حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها، فهمید باید کاری کند کارستان و همان راهی را برود که امامان معصوم طی کردند، همین اخلاص و تاثیرگذاری بود که وقتی به شهادت رسید نه خانواده‌اش بلکه یک ملت و بسیاری از جهانیان عزادار او شدند و به معنای واقعی کلمه سردار دل‌ها شد، کاری کرد که انقلاب اسلامی دوباره جان گرفت و تجدید حیات کرد.

وی تصریح کرد: هیچ یک از ما نمی‌تواند به جایگاه یگانه دردانه آفرینش یعنی حضرت زهرا سلام الله علیهادست یابد ولی می‌توان تلاش کرد با نیت خالص، اندیشه پاک و اعمال صالح، مسیر او را پیمود و به تحقق اهداف ایشان کمک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری به تلاش استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی عنوان کرد: لازم است در این شرایط همه با هم در پای صندوق‌های رأی حضور یابیم و انقلابمان را حمایت کنیم و سیلی محکمی به صورت کریه استکبار بزنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهمیت عزاداری ایام فاطمیه گفت: شیعیان تا قیامت در این مراسم شرکت می‌کنند تا قاتلان حضرت فاطمه سلام الله علیها را رسوا کند، زنان و مردان ایران با تلاش خود طی ۴۰ سال گذشته استکبار جهانی را بی آبرو کرده و با شرکت در مراسم سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت، دنبال‌کنندگان راه قاتلان آنها را نیز رسوا و بی آبرو می‌کنند.

وی افزود: دشمان ۴۰ سال تلاش کردند تا ملت ایران را از همه نظر تحت فشار قرار دهند ولی بدانند ما عاشقان راه حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیهاهستیم و از هیچ تهدیدی هراسی نداریم، شیعه برای اولین بار در طول تاریخ راه خود را با فقاهت فقیهان و رهبری عالمان جامع الشرایط و ولایت فقیه پیدا کرده و این راه را گم نمی‌کند، مستضعفان عالم هم بدانند هر چقدر استکبار جهانی به ما فشار بیاورد، ما آنها را تنها نمی‌گذاریم، حزب‌الله لبنان را رها نمی‌کنیم، فلسطین مظلوم را تنها نخواهیم گذاشت و یمن و بحرین و عراق و سوریه را با جان و مال و حیات و زندگی خود حمایت می‌کنیم، هرچه دیگران می‌خواهند بگویند و انجام دهند.

وی ادامه داد: ممکن است هر کدام از ماها نتوانیم در حد تاثیرگذاری حضرت زهرا سلام الله علیها برسیم که نخواهیم رسید یا نتوانیم همچون حاج قاسم سلیمانی تحول ایجاد کنیم اما اگر هر کدام از ماها کنارهم قرار گیریم یقینا همان تاثیر گذاری و تحول را ایجاد خواهیم کرد پس نگوئیم از من به عنوان یک نیرو جزء و کوچک چه کاری ساخته است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha