پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاندار آذربایجان غربی

حوزه/ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از محل فروش سهمیه سوخت مرزنشین‌ها، همه منازل مسکونی در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی بیمه هستند و زلزله زدگان نگران منازل مسکونی خود نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، دو روز از زلزله قطور شهرستان خوی می‌گذرد و کمک‌های مردمی و تلاش مسئولان در جهت حل مشکلات زلزله زده‌ها همچنان ادامه دارد.

به گفته مسئولان اداره برق شهرستان خوی، برق همه روستاهای زلزله زده که به علت زلزله قطع شده بود، دوباره وصل شده است و اکیپ‌های پزشکی در منطقه مستقر شده‌اند و مصدومان این حادثه و اهالی روستاهای آسیب‌ دیده را به صورت رایگان معالجه می‌کنند.

گروه‌های جهادی از حوزه و دانشگاه در محل حاضر هستند و به کمک مسئولان منازل مسکونی روستایی را که در اثر این زلزله تخریب شده‌اند را بازسازی می‌کنند اما با توجه به این که منطقه یک منطقه سردسیری است و در فصل زمستان قرار گرفته‌ایم به شدت به کمک‌های مردمی اعم از پتو، لباس گرم، وسایل گرمایشی، گاز پیک‌نیک، آب معدنی، مواد غذایی (کنسرو، کیک و ...)، لوازم بهداشتی و چادر در مناطق زلزله زده نیاز است.

سید محمد عابدی، فرماندار خوی در تشریح آخرین اقدامات انجام گرفته در مناطق زلزله زده بخش قطور، اظهار داشت: به واحدهای مسکونی بیش از ۴ هزار خانوار در ۲۸ روستای منطقه، از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: حدود ۹۵ نفر در ۲ زمین لرزه اخیر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۸۵ نفر سرپایی مداوا و ۱۰ نفر بستری هستند.

فرماندار خوی تصریح کرد: بیش از ۳ هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده بخش قطور توزیع شده است.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی هم با اشاره به این‌که اماکن روستایی در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی بیمه هستند و زلزله زدگان قطور نگران نباشند، گفت: براساس بیمه نامه انجام گرفته ۷۵ هزار مسکن روستایی در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی در برابر حوادثی چون حریق صاعقه، انفجار، زلزله، رانش زمین، سیل و طغیان آب بیمه هستند و زلزله زدگان بخش قطور نیز شامل این طرح می‌باشند و خسارت‌های وارده به منازل زلزله زدگان توسط تیم‌های تخصصی بیمه در حال ارزیابی است و در سریع‌ترین زمان ممکن خسارتشان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای بیمه اماکن روستایی در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی، یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان است و این مقدار از درآمد فروش سوخت سهمیه مرزنشین‌ها به دست آمده است.

قابل ذکر است، که از زمان وقوع زلزله در قطور شهرستان خوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌غربی، فرمانده سپاه شهدا، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا و دیگر مسئولان استانی در محل وقوع زلزله حاضر شده‌اند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کمال AE ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    1 0
    من روستای گرناویک هستم دهیار روستا به من گفت خونه شما بیمه نیست ۴۰ خانوار دیگه هم مثل من بیمه نیستند معلوم نیست چی به چیست که واضح توضیح بده
  • یوسف IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    من روستای گرناویک هستم که ۱۶سال خونه دارم دهیاری‌ها من میگه بیمه نیستی ازمسولین خواهش .........خواهش میکنم تحقیق کنندکسانی که یک دیوار نداشتن چرابیمه دارن منی که۱۶سال حیاط دارم که روستاها می‌نشینم چرابیمه ندارم ۴نفرازبرادران دهیاروشورا اندیشه اجرنداشتن روش بنشینند پیگیری است خواهشٱ،،،،باتشکرفراوان