پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بنا به فرموده مولای متقیان، امام علی(ع) بلایا و بیماری ها برای ظالم تأدیب و تنبیه است، برای مؤمن آزمایش، برای انبیا ترفیع درجه و برای اولیا تکریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه بیماری و ویروس کرونا یک نوع آزمایش و ابتلای الهی است، اظهار کرد: خداوند در عالم هستی دو نوع آزمون از بندگان خود می‌گیرد؛ یکی هنگام دادن نعمت که با نعمت‌های خدا چگونه برخورد کرده و مواجه می‌شود و دیگری در هنگام گرفتن نعمت، مثلاً هوا سرد می‌شود درختان ما سرمازده می‌شوند و نعمت از ما گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: از سوی مقابل گاهی هوا مناسب بوده و برف و باران زیاد است و باغ ما پربار می‌شود، زمانی که باغ ما پرثمر شد یک آزمون است و زمانی هم که سرمایی آمد و یک سال سردرختی‌های ما را از بین برد آن هم یک آزمون است.

مردم همواره آماده آزمون‌های الهی باشند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مسلمانان و مؤمنان باید همواره آماده آزمون‌های الهی باشند، افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید: «إِنَّمَا اَلْمُؤْمِنُ بِمَنْزِلَةِ کفَّةِ اَلْمِیزَانِ کلَّمَا زِیدَ فِی إِیمَانِهِ زِیدَ فِی بَلاَئِهِ» و تأکید می‌کند مؤمن مانند ترازو است، به هر مقدار که کفه ایمان او بیشتر شود کفه آزمایش‌ها و آزمون‌های او هم بیشتر می‌شود.

امتحان‌های الهی براساس عملکردهای ماست

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: امتحان‌های الهی براساس عملکردهای ماست؛ اگر ایمان ما قوی‌تر شد امتحان‌های ما سخت‌تر می‌شود و به همان نسبت درجات ما هم بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید: «إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ أَدَبٌ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِیاءِ دَرَجَةٌ وَ لِلْأَوْلِیاءِ کرَامَة» و تأکید می‌کند بلا برای ظالم تأدیب و تنبیه است، برای مؤمن آزمایش، برای انبیا ترفیع درجه و برای اولیا تکریم.

«یدالله فوق ایدیهم»

وی تصریح کرد: بنا به فرموده امام علی(ع)، همان ظالم هم امتحان پس می‌دهد، خدا آن‌ها را مورد آزمون قرار می‌دهد تا قدرت خود را به آن‌ها نشان دهد که «یدالله فوق ایدیهم».

امام‌جمعه بجنورد گفت: قرآن مجید از قدرت‌نمایی خداوند نسبت به ظالمان گزارش می‌دهد، اقوام متمدن و باقدرتی همچون ثمود مورد آزمون الهی قرار گرفتند و با فسادی که از آن‌ها سر زد سرنگون شده و نیست و نابود شدند و آزمون بدی دادند.

همه باید در یک آزمون بزرگ شرکت کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: خیلی‌ها را خداوند در همین دنیا از آن‌ها آزمون می‌گیرد و مبتلا می‌کند تا درجه آن‌ها را بالا ببرد و مقامشان را ارتقا دهد؛ پس بنابراین اصل قانون و سنت الهی در این عالم آن است که همه ما باید در یک آزمون بزرگ شرکت کنیم، در این آزمون گاهی نعمت‌ها را در اختیار ما می‌گذارد و گاهی نعمت‌ها را از ما می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۵۵ سوره بقره می‌فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّکمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ» و تأکید می‌کند شما را به پاره‌ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت می‌آزماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha