جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عصمتی

حوزه/ امام جمعه تربت حیدریه با بیان این که در این روزها بهترین شفیعان و وسیله ما برای عرض حاجات به پیشگاه خداوند، اهل بیت(ع) هستند، گفت: یقینا با توسل به آنان ملت از این بلیه درخواهند آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، گفت: یکی از موارد و مصادیق توصیه به تقوا، یقینا توصیه به رعایت همه مسائل بهداشتی به خصوص در موقعیت کنونی است که به تعبیر مقام معظم رهبری این ویروس منحوس سلامت مردم عزیزمان را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در این مورد و در موارد مشابه، از نظر فقهی این طور آمده که هر جا احتمال ضرر باشد، ولو اینکه آن احتمال کم و چند درصد باشد، براساس نظر فقها رعایت احتیاط، واجب و لازم بوده و حفظ نفس و سلامتی برای همه مردم و مؤمنین واجب و لازم است و باید همه ما، دستوراتی را که تلاشگران در مسأله بهداشت و درمان از جمله پزشکان، پرستاران و کادر درمان ارائه می دند، شرعا اطاعتش واجب و لازم است.

امام جمعه تربت حیدریه افزود: باید امت مراعات کنند تا ان شاء الله با همکاری همه جانبه مردم بر این ویروس منحوس غلبه پیدا کرد و آن را شکست داد و جامعه ما سلامت خود را ان شاء الله با لطف خداوند به زودی به دست بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین عصمتی با بیان این که توصیه مکرر و موکد دارم مردم در خانه بمانند، چرا که بهترین راه درمان و داروی این ویروس منحوس خانه نشینی است، بر ضرورت و لزوم کاهش رفت و آمد مردم ملت عزیز ایران اسلامی تاکید کرد تا هرچه سریعتر ریشه این ویروس منحوس در جامعه از بین برود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اصول و موارد بهداشتی در این ایام، عنوان کرد: این رعایت هم لازم عقلی و هم واجب شرعی است و همه مردم ضمن رعایت این موارد و دارو و درمان های مؤثر، باید در همه لحظات زندگی و شبانه روز التفات به خداوند داشته و از او بخواهند تا این بلیه را از امت اسلامی و همه مردم جهان دور فرماید.

امام جمعه تربت حیدریه با بیان این که در این روزها بهترین شفیعان و وسیله ما برای عرض حاجات به پیشگاه خداوند اهل بیت(ع)، پیامبر(ص) و حضرت بقیةالله(عج) است، گفت: یقینا با توسل به آنان ملت از این بلیه درخواهند آمد.

حجت الاسلام والمسلمین عصمتی با بیان این که توصیه می شود امت اسلامی در ماه مبارک رجب استغفار زیاد داشته باشند، چرا که خداوند متعال نیز در قرآن کریم فرموده استغفار کنید، خداوند بخشنده است و امدادهای خداوند در پی استغفار در پیشگاه او ایجاد می شوند، خاطرنشان کرد: به همین سبب باید مومنان ضمن دعا، مناجات، نیایش و توسل به ائمه معصومین، موارد بهداشتی را نیز رعایت کنند تا هر چه سریعتر این ویروس از بین برود.

وی در پایان ضمن تقدیر از مجموعه عزیزان دست اندرکار بهداشت و درمان اعم از پزشکان، پرستاران، کادر درمان و بخصوص وزارت محترم بهداشت و دغدغه مندان این عرصه و مسئولانی که تلاش شبانه روزی و جهاد داشته اند، ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت همه مردم و مجاهدان عرصه سلامت این ویروس زودتر از بین برود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha