چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ امام جمعه بابل با بیان این که قاچاق یکی از موانع جهش تولید است، گفت: قاچاق ضربه سنگینی به اصل تولید زده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید»، گفت: عناوینی که ایشان هر ساله بیان می کنند نوعی جهت دهی به جامعه است، تا مسئولان و مردم بهتر بتوانند به رشد کشور و به خصوص اقتصاد کمک کنند.

وی افزود: با توجه به این که در سال گذشته در امر رونق تولید، تلاش هایی صورت گرفته و این تلاش ها اثرات خوبی به همراه داشته و حتی شاهد بودیم که بعضی از کارخانه ها با رکود مواجه بودند اما با عنایت رهبر معظم انقلاب به موضوع رونق تولید، به چرخه تولید برگشته اند، همین امر می طلبید این چرخه، به نوعی ادامه و تداوم داشته باشد، این امر سبب شد که در این رابطه ایشان نگاه جدی تری به امر اقتصاد و نهایتا جهش تولید داشته باشند.

امام جمعه بابل با اشاره به نقش ائمه جمعه در تبیین شعار سال و تلاش برای ایجاد انگیزه در بین تولیدکنند گان برای ایجاد جهش تولید، گفت: ائمه جمعه در این رابطه هم می توانند ضمن تبیین موضوع شعار سال، به تشویق و ترغیب بعضی افراد برای تولید و جهش تولید در تریبون نماز جمعه بپردازند.

وی افزود: تجربه ثابت کرده و این امر هم ممکن است چرا که واحدهای صنعتی و تولیدی  وجود دارند که دارای ظرفیت بسیار مناسبی در امر تولید هستند، فقط کافی توجه بیشتری به این دست از تولیدکنندگان شود حتی اگر مانعی بر سر راهی تولید قرار دارد، رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: در گذشته بنده این کارها را انجام دادم و نتایج خوبی هم گرفتم، بدین منظور تلاش این بود از واحدهای صنعتی شهر و نوع فعالیت و موانع کارشان اطلاعاتی داشته باشم و هر از چندگاهی این برنامه ها صورت می گرفت و تولیدکنندگان تشویق می شدند.

وی گفت: تجربه نشان داده این نوع فعالیت ها می تواند در جهش تولید اثرگذار باشد؛ ائمه جمعه می توانند مشوق معنوی این دسته افراد و تولیدکنندگان و نهایتا جهش در امر تولید باشند.

امام جمعه بابل ادامه داد: امروزه یکی از موانع بحث جهش تولید، موضوع قاچاق است؛ قاچاق از گذشته و حال ضربه سنگینی به اصل تولید زده است و استان مازندران که محور اقتصاد، کشاروزی و تجاری است نیز از این موضوع بی بهره نمانده و قاچاق آسیب های جدی به کشاورزان و تولیدکنندگان زده است.

وی افزود: امروزه واردات برنج خارجی ضربه سنگینی به کشاورزان زده و باید فکری برای حل این مسئله کرد، به نظر می آید ائمه جمعه می توانند در قطع این مسئله قدم های مؤثری بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: افرادی در شهرها هستند که زمینه تولید و سرمایه برای تولید دارند ولی به دلیل مشکلات و موانع می ترسند وارد کار شوند و در این راستا منابع طبیعی، محیط زیست و اداره کار و... می توانند مشوق افراد در بحث تولید شوند و اگر مشوق ها باشد می توانند جهش تولید را هم اجرایی کنند.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha