جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آفریقا امروز

حوزه/ بررسی در خصوص اعتراضات و درگیری ها در بروندی در برنامه این هفته «آفریقا امروز»(Africa Today) در شبکه پرس تی وی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه با نگاهی به اعتراضات مردم در بروندی از فقیرترین کشورهای جهان به بررسی انتخابات پیشرو در این کشور و کودتای نافرجام صورت گرفته علیه «پی‌ییر انکورونزیزا» رئیس جمهور فعلی این کشور که از سال 2005 قدرت را در دست داشته و عدم نامزدی وی در این انتخابات می پردازد.

در این برنامه همچنین ضمن مروری بر انتقادها علیه رئیس جمهور فعلی بروندی و نگرانی ها درخصوص احتمال روی کار آمدن فردی دیگر از حزب حامی وی، شیوع ویروس کرونا در این کشور و تأثیر آن بر انتخابات پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

این برنامه در ادامه، فقر شدید در بروندی که نتیجه سال ها استعمار بی رحمانه این کشور توسط آلمان و بلژیک است را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

بخش دیگر این برنامه به بحث پیرامون فساد و استخراج غیرقانونی مواد معدنی در سیرالئون خواهد پرداخت.

در این زمینه با نگاهی به صنعت استخراج مواد معدنی در سیرالئون به عنوان منبع مهم درآمد این کشور، افزایش بی سابقه فساد و استخراج غیرقانونی سنگ های معدنی در این کشور و نقش دولت های غربی در سوءاستفاده از منابع این کشور مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

واکاوی دخالت های کشورهای غربی در سیرالئون و تاثیر آن بر وضعیت زندگی و اقتصادی مردم این کشور و بررسی اقدامات دولت سیرالئون در جلوگیری از استخراج غیرقانونی و قاچاق سنگ های معدنی این کشور نیز از جمله مباحث مورد گفت و گو در این برنامه خواهد بود.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 25 فروردین ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha