پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دستگیری از نیازمندان و محرومان را از جمله نشانه های بارز انسان مؤمن دانست.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تأکید خاص رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش سراسری مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در آستانه ماه مبارک رمضان ابراز داشت: دستگیری از فقرا و محرومان جامعه و همدلی با قشر ضعیف از جمله نشانه های بارز انسان مؤمن است، کما این که هم در آیات نورانی قرآن و هم در احادیث گهربار اهل بیت(ع) بر احسان و انفاق و توجه به حل نیازهای فقرا و ضعفا تأکید بسیاری شده است.

وی افزود: با توجه به این که پس از شیوع ویروس نحس کرونا و افزایش فشارهای اقتصادی، کسب و کار و معیشت بخش قابل توجهی از مردم تحت تأثیر قرار گرفته و در این بین، به ویژه گروهی با مشکلات بیشتری مواجه شده اند، لذا ما به عنوان یک مسلمان و انسان شیعه مکلف هستیم که بیش از پیش هوای این گونه افراد و نیز محرومان و نیازمندان جامعه را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: اساساً کسی که محب علی (ع) و اولاد پاک ایشان است، باید همیشه نسبت به رفع دغدغه ها و گرفتاری های مردم به خصوص اقشار ضعیف و آسیب پذیر اهتمام جدی داشته باشد و در این راه از هیچ کوششی برای کاستن از رنج و گرفتاری مردم و مستضعفان دریغ نورزد.

وی با اشاره به این که برپایه آموزه های دینی ما باید در انجام کار خیر و به ویژه یاری رساندن به اقشار ضعیف و محروم جامعه، عجله کنیم، افزود: امام محمد باقر(ع) در حدیثی می فرمایند: "هر گاه تصمیم به کار نیکی گرفتی، درنگ مکن و در انجام آن بشتاب، چون نمی دانی که چه پیش خواهد آمد. "

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این اوضاع و احوال که گرفتاری های اقتصادی مردم بیشتر شده، چه خوب و لازم است که ما مراقب اوضاع همسایه ها، دوستان و قوم وخویش هم باشیم و اگر در اطراف ما کسی به مشکل برخورده و از تأمین نیازهای معیشتی خود عاجز است به شکل فردی و یا گروهی در حد توان به او کمک نماییم.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha