سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۵ هکتار از اراضی موقوفه برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم اوقاف در سال جهش تولید، ارتقای بهره‌وری موقوفات برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال افراد است و طرح‌های سرمایه‌گذاری برای زمین‌های موقوفه پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به تفاهمی که اخیرا سازمان اوقاف و امور خیریه با منابع طبیعی داشت، در استان زنجان ۳۲ هزار هکتار از اراضی وقفی در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در همه شهرستان‌ها قرار گرفته که البته از این میزان، بخشی از مساحت این اراضی به دلیل قرارگیری در کوه و دره، قابلیت بهره‌برداری ندارد اما از مقدار قابل توجهی که حدود ۱۵ هزار هکتار است، می‌توان بهره‌برداری کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر یک طرح اقتصادی در شهرستان طارم آماده شده و کارهای مطالعاتی و مقدماتی آن انجام گرفته است که ۴۲۰ هکتار از اراضی ته‌دره واقع در این شهرستان را در بر خواهد گرفت. در این طرح در نظر است با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای، درختکاری زیتون با مشارکت مردم ته‌دره، بخش خصوصی و سازمان اوقاف اجرا شود.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: کارهایی از جمله مجوز حفر ۶ حلقه چاه، لوله‌گذاری شبکه آبیاری و اقداماتی از این دست انجام گرفته و البته چند طرح دیگر از جمله پرورش ماهی، دامپروری و سایر طرح‌های کشاورزی در این اراضی در حال مطالعه و پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha