شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دلریش

حوزه/ حجت الاسلام بهنام دلریش علیمردان به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در این آئین تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، بیان داشت: انتظار می‌رود همانگونه که قبلاً ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از امکانات نیروی انتظامی استان بهره‌مند بود در ادامه نیز نیروی انتظامی استان با تمامی امکانات موجود دبیر جدید و ستاد را حمایت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه نهادها و ارگان‌ها است، لذا بر تمامی نهادها و ارگان‌های استان لازم است که با ستاد احیای امر به معروف همکاری کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین(ع)به امام حسن مجتبی(ع)، گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند مشخص است که معروف در وجودش نهادینه نشده و منکر در جانش رسوخ کرده است.

وی به سختی کار امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: این دو فریضه جزء سخت‌ترین کارها هستند به طوری که ائمه اطهار ارزش امر به معروف و نهی از منکر را همانند جهاد در راه خدا بیان کرده‌اند، لذا پذیرش وظیفه دبیری این چنین مسئولیتی بسیار سخت و تلخ بوده و درست عمل کردن در این مسئولیت باعث مأجور شدن در نزد خداوند خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مدیریتی در کنار سایر وظایف انجام کار امر به معروف و نهی از منکر است، لذا همه مدیران باید با دبیر ستاد همراهی کرده و با تمام توان در کنار حجت الاسلام دلریش باشند.

قائم‌مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این جلسه گفت: مسأله امر به معروف یک فریضه الهی است و باید همه مسئولین در کنار انجام وظایف خود به این موضوع نیز اهمیت ویژه‌ای داشته باشند چرا که احیای واجب الهی یکی از مسائلی است که همه در قبال آن مسئول و پاسخگو خواهیم بود

حجت‌الاسلام روح‌الله میزایی با اشاره به اینکه یک معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری در این ستاد تشکیل شده است، افزود: مطالبه گری یکی از ارکان مهم امر به معروف و نهی از منکر است، لذا با تشکیل این معاونت امیدواریم در حوزه مسائل اجتماعی بتوانیم صدای مردم در این موضوعات باشیم.

در این آیین، حجت الاسلام بهنام دلریش علیمردان به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات سردار مسعود خرم نیا قدردانی شد.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام دلریش سابقه مسئول پایگاه بسیج مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه و معاونت فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی را در پرونده خود دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha