پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که فرهنگ باید از مظلومیت فعلی خارج شود، گفت: در این زمینه مجلس نقش اصلی و اساسی را دارد و باید با وضع قوانین صحیح ریل‌گذاری مناسبی را انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم و توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص مسائل فرهنگ و وظیفه مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم صادر کردند، اقتصاد و فرهنگ را دو اولویت اصلی مجلس یازدهم بیان کردند که نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ است.

وی با بیان این‌که وضعیت فعلی فرهنگ در کشور مناسب و زیبنده نظام نیست، افزود: رهبر معظم انقلاب در تعبیر دیگری فرهنگ را به‌مانند هوا می‌داند که برای سلامتی روح و روان انسان لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: در این زمینه مجلس نقش اصلی و اساسی را دارد و باید با وضع قوانین صحیح ریل‌گذاری مناسبی را انجام دهد.

وی بر ضرورت حمایت از نهادهای فرهنگی در کشور تأکید کرد و بیان داشت: درزمانی که بودجه‌ریزی برای همه بخش‌ها و قسمت‌ها بودجه اختصاص می‌یابد اما زمانی که به بحث فرهنگ می‌رسد هیچ اعتنایی به آن نمی‌شود که نشان از مظلومیت فرهنگ است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که فرهنگ باید از مظلومیت فعلی خارج شود، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه نقش اساسی دارد و باید به‌صورت عملیاتی وارد عمل شود و با وضع قوانین از مراکز فرهنگی حمایت‌های مالی کند.

وی افزود: فرهنگی که مدنظر همه دلسوزان نظام است فرهنگ اسلامی است که مورد تأیید اهل‌بیت (ع) است و در طول ۴۰ سال گذشته نیز این فرهنگ اسلامی است که انقلاب را حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی بیان داشت: نمونه این فرهنگ را در طول جنگ ۸ ساله با رشادت‌های جوانان انقلابی در جبهه‌ها دیدیم که باید تداوم یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha