جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صافدل

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، به مناسبت سالروز شهادت جانسوز صادق آل محمد(ص)، به ارائه فضائل این امام همام پرداخت.

حجت الاسلام دکتر حسین صافدل، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم با توسل به سیره امامی که همه وجود خود را وقف ارائه معلومات به جامعه کردند، ادامه دهنده راهشان باشیم.

وی با بیان اینکه در مسیر شیعه بودن این مدال را به گردن آویختیم که خداوند متعال ما را در زمره محبین و شیعیان امام صادق(ع) قرار داد، بر ضرورت کسب و فراگیری معارف اهل بیت(ع) به عنوان یک شیعه مخلص تاکید کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به دو جریان حیات بخش در سیره امام صادق(ع) یعنی تفکر درست اسلامی و نظام عادلانه توحیدی، خاطرنشان کرد: مسلما امامت می تواند برای هر دو موضوع سرچشمه و محل جریان باشد، همانطور که استراتژی کلی امامت هم بر مسأله ایجاد انقلاب توحیدی در مکتب تشیع علوی استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین صافدل با بیان این که در دوران امام جعفر صادق(ع) گروهی به عنوان پیروان پایدار امام، پایبند به مکتب تشیع بوده و آن رویکرد معرفتی به امام را داشتند و جانشان را نیز در این راه فدا کردند، تصریح کرد: گروه دیگری نیز وجود داشتند که علیرغم مستعد بودن، هنوز برای این جریان آماده نشده بودند، لذا فعالیت‌های امام در راستای آماده سازی این گروه برای فداکاری در مسیر انقلاب و مکتب بزرگ علوی قرار گرفت.

وی با بیان این که با نوع عملکرد امام صادق(ع) در شیوه زمان خود، آماده سازی این انسان های فداکار صورت گرفت، ابراز کرد: در حقیقت امام جعفر صادق(ع) گروه های اطراف مستعد خود را به صورت دعوت خاص آماده ساختند تا مجموعه صاحبان قدرت را از هرگونه زورگویی، تجاوز، ظلم و تعدی به حقوق مردم بازداشته و بر اساس مشی علوی، موازین و اصول اساسی اسلام و حکومت علوی را در جامعه اسلامی پیاده سازی کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که در منش امام صادق(ع) شیعه بودن، منحصرا به معنای محب خاندان اهل‌بیت(ع) قرار گرفتن نیست، عنوان کرد: آن شیعه مدنظر امام، به منزله پیوستگی فکری و عملی به ایشان در همه لحظات عمر و عملیاتی ساختن منش امام به عنوان الگوی عملی نظام اسلامی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین صافدل با اشاره به ضرورت اشاعه و پرورش خط سیر فکری امام جعفر صادق(ع) در جامعه اسلامی، عنوان کرد: خط سیر تحول خواهی در مجموعه فعالیت های رئیس مذهب تشیع تجلی یافت و در انقلاب اسلامی ایران نیز تلألو و چشمه ای از آن به بروز و ظهور رسید که باید این خط سیر تحول، در جامعه امروز پرورش یابد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب تحول را در قالب «قانع نبودن به داشته ها»، «گرایش مستمر به بهتر شدن» و همچنین «اجتناب از تحجر» معنا و تفسیر می کنند، گفت: همچنین درس آموزی از مکتب اسلام و خدامحوری به عنوان خاستگاه و مسیر روشن به همراه اندیشه متقن و شکل یافته به عنوان لوازم تحول در این مسیر باید موردنظر باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: بدون تردید در مسیر تحول داشتن رویکردهای «حرکت مطمئنه»، «دوری از فعالیت های عجولانه»، «داشتن یک فرمانده مدبر و هدایتگر» و در انتها «گرایش به بهتر شدن در زمینه های مختلف» می تواند ما در تحقق هدف تحول یعنی همان بیداری سرشت معنوی نهفته انسان ها یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین صافدل در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تأسی و الگوگیری از مکتب امام جعفر صادق(ع)، تحول خواهی موردنظر رهبر انقلاب در جامعه اسلامی، به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند. 

انتهای پیام 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha