جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس فغانی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین گفت: تعلیم خداشناسی، اسلام شناسی و جهان بینی اسلامی برای مردم از جمله اهداف امام جعفر صادق(ع) در دوران امامتشان بود.

حجت الاسلام عباس فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق(ع)، گفت: اخلاق و منش حضرت امام صادق(ع) چنان وارسته بود که همگان در همان برخورد اول، شیفته آن حضرت می شدند و بدون اینکه سخنی بگویند به عظمت ایشان پی می بردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین افزود: اخلاق حسنه و نیکوی امام صادق(ع) همانند اخلاق جدش حضرت محمد(ص) بود و نسبت به همه محبت داشتند و با همگان اعم از سیاه و سفید و عرب و عجم خوش برخورد بود و نسبت به دوستان وفادار و در برابر نعمت‌ها شکور و در بلاها صبور بود.

وی ادامه داد: حضرت زمانی که بلا پیش می آمد، نعمت ها را یادآوری می کرد و در تاریخ آمده که وقتی امام بزرگوار فرزند خود را از دست دادند، می گریستند و نعمت‌های خداوند را یادآوری می کردند.

حجت الاسلام فغانی با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) که فرمودند «لئن اخذت لقد ابقیت و لئن ابتلیت لقد عافیت»، بیان کرد: شیعیان به ویژه علما و مبلغین و تمام کسانی که مسئولیت فرهنگی و اجتماعی جامعه را دارند باید از فضائل اخلاقی و رفتاری معصومین(ع) الگو بگیرند  و در جامعه عملا این رفتارها را نهادینه و  عملیاتی کنند که بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امام صادق(ع) یکی از مهم ترین نشانه های شیعه را استقامت در راه حق دانسته و رسیدن به سعادت حقیقی را در گرو این خصلت پسندیده معرفی کرده اند.

حجت الاسلام فغانی تعلیم خداشناسی، اسلام شناسی و جهان بینی اسلامی برای مردم را از جمله اهداف امام جعفر صادق(ع) در دوران امامت ایشان برشمرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha