جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مدیران حوزه بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان برنامه ای مدون برای آینده کاری خود لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مدیران مدارس و معاونین حوزه علمیه قزوین گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، وظیفه همه نهادها و مردم را به خوبی مشخص کرده و لازم است همه مردم ایران به خصوص مدیران مدارس و معاونین حوزه علمیه بیانیه گام دوم را به دقت مطالعه کرده و به عنوان برنامه ای مدون برای آینده کاری خود لحاظ کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین  با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) که فرمودند «الکَیِّس مَنْ دَانَ نَفْسَه، وَ عَمِلَ لِما بَعْدَ الْموْت، وَالْعَاجِزُ مَنْ أَتْبَعَ نَفْسَه هَواهَا، و تمَنَّی عَلَی اللَّهِ الأمانی، زیرک کسی است که خویشتن را محاسبه کند و برای پس از مرگ(برای آخرت) عمل نماید؛ و ناتوان کسی است که از خواسته ها و آرزوهای نفسانی اش پیروی کند و امید و آرزوی بی اساس و نابجا به خداوند داشته باشد»، تصریح کرد: انسان همیشه باید خود را در معرض نقد دیگران قرار داده و از عیب پوشی دیگران پرهیز کند، چرا که اگر فردی همیشه به دنبال عیب جویی دیگران باشد از توجه به خود غافل می شود.

وی ادامه داد: محاسبه نفس بسیار عمیق و تأثیرگذار بر سایر مفاهیم دینی است که باید بیش از پیش به آن توجه جدی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: گاهی انسان ها به جهت رفتارها، عملکرد و عکس‌العمل‌های گوناگونشان مورد ملامت نفس قرار می گیرند و گاهی مورد انتقاد دیگران که در این زمینه باید بیش از پیش به خود توجه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هدف از انتقاد تنها برشمردن عیب ها و کاستی ها نیست بلکه پیدا کردن راه های درمان آن نیز می باشد و  انسان باید بتواند عیب و کاستی های دیگران را به گونه ای با وی مطرح کند که جایگاه اجتماعی او متزلزل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه و انتخاب اساتید و کارکنان نمونه، بیان کرد: برای انتخاب اساتید و کارکنان نمونه در این مراسم همه ملاک های مدنظر برای تجلیل در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال های آینده بتوانیم از این قبیل برنامه ها داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha