شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری مدیر حوزه علمیه قزوین با اصحاب رسانه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: رسانه‌ها با انتقادهای سازنده، در تعالی حوزه نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین، گفت: رسانه‌های استان از حوزه‌ علمیه مطالبه‌گری کنند و ارتباط خودشان را افزایش دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: رسانه‌ها باید با انتقادهای سازنده موضوعات علمی و حوزوی را تعالی ببخشند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه استان قزوین جای رشد و توسعه دارد و می‌تواند جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد، بنابراین جهش علمی، پژوهشی و نیروی انسانی از مواردی است که در سال‌جاری مورد هدف حوزه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: از دهه‌های گذشته تاکنون تقریباَ ساخت مدرسه حوزوی در استان متوقف شده و نیاز به نوسازی مدارس حوزوی داریم‌؛ واقعیت این است که امروز دانشگاه‌ها از نظر کالبدی و معماری پیشرفته‌تر از حوزه هستند و برای نسل جوان جذابیت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: ساخت سه مدرسه حوزوی در نقاط شمالی استان قزوین از دیگر اهداف حوزه‌های علمیه است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه تعداد طلبه‌های استان باید افزایش یابد، عنوان کرد: تعداد طلاب استان حدود ۲۵۰۰ نفر است، اگرچه حوزه امکان درآمدزایی برای افراد ندارد، اما هیچ طلبه‌ای امروز بیکار نیست و وضعیت آنها نسبت به خیلی از تحصیل‌کرده ها بهتر است.

تربیت طلاب نخبه شرط تمدن سازی است
 

در ادامه حجت الاسلام علی اصغر رضایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر امروز بخواهیم یک مدینه فاضله داشته باشیم باید به رسانه توجه کنیم و به قول فرمایش رهبر انقلاب ما هر کجا شکست خوردیم، از همین رسانه بوده است.

وی اضافه کرد: برای پایه گذاری تمدن اسلامی باید طلاب نخبه داشته باشیم، در همین رابطه استعدادیابی گسترده‌ای در روستاهای قزوین انجام شده و لازم است که برای افزایش جذب دانشجو در حوزه علمیه تلاش شود.


ارائه خدمات مشاوره ای به مردم

حجت الاسلام سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین گفت: مرکز مشاوره حوزه علمیه با حضور کارشناسان، راه‌اندازی شده و به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی شهروندان است.

وی اضافه کرد: از یکسال گذشته تاکنون چهار هزار تماس تلفنی با مرکز مشاوره برقرار شده و بیشتر سؤالات مربوط به احکام و مسائل دینی است.

حجت الاسلام موسوی راه‌اندازی کارگاه‌های سبک زندگی، تفاوت زن و مرد از نگاه اسلام، مهارت‌های زناشویی، مهارت ارتباط گرفتن زن و مرد در اسلام و کاهش استرس در دستور کار قرار دارد.

این مسئول حوزوی با بیان اینکه در آینده نزدیک مشاوره‌ها رایگان می‌شود، خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره حوزه علمیه هم در کوچه حاج سید جوادی در خیابان پیغمبریه قرار دارد و هزینه آن بسیار پایین است.

۱۲ هزار نفر عضو کتابخانه امام صادق(ع) حوزه هستند

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، معاون پژوهش حوزه علمیه  قزوین گفت: اگرچه در زمینه پژوهش اقدامات بسیاری صورت گرفته است، اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این رابطه اقدامات بیشتری انجام داد.

وی اضافه کرد: پژوهش متکی به آموزش است و طلابی در زمینه پژوهش قوی هستند که در دوران آموزشی به خوبی توانسته باشند علوم حوزوی را یاد بگیرند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین تاکید کرد: جذب اساتید نخبه از قم و تهران، راه‌اندازی مجله پژوهشی در حوزه و تقویت روحیه پژوهشگری در بدنه حوزه از اقدامات عمده در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی علوم اسلامی تحت عنوان علامه رفیعی از دیگر مراکز علمی و پژوهشی حوزه علمیه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha