شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خرازی

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان با اشاره به سبک زندگی اقتصادی امامان معصوم(ع)، گفت: سیره اقتصادی این بزرگواران، تابع سه اصل تولید حداکثری، مصرف اعتدالی و انفاق مازاد بود که این سبک زندگی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است و باعث افزایش قدرت مقاومت جامعه اسلامی در مقابل فشارهای اقتصادی دشمنان می‌شود.

شهرزاد خرازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اینکه الگوبرداری از زندگی اهل بیت(ع) می‌تواند خط پایانی بر روی چشم و هم‌چشمی ها، اسراف و گرایش به سوی زندگی به سبک غربی باشد، گفت: یکی از بهترین روش هایی که می‌تواند رد پای مصرف گرایی را در سبک زندگی متداول این روزها کمرنگ کند، الگوبرداری از سبک زندگی پیشوایانی است که ساده زیستی بنیادی ترین مؤلفه زندگی آن حضرات بود.

وی با اشاره به سبک زندگی اقتصادی امامان معصوم(ع)، بیان کرد: سیره اقتصادی این بزرگواران، تابع سه اصل تولید حداکثری، مصرف اعتدالی و انفاق مازاد بود که این سبک زندگی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است و باعث افزایش قدرت مقاومت جامعه اسلامی در مقابل فشارهای اقتصادی دشمنان می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان تاکید کرد: تلاش فراوان اقتصادی، موجب تقویت قدرت تولیدی جامعه و مصرف اعتدالی، عامل صرفه جویی و مصرف در حد ضرورت خواهد بود و از اسراف و تبذیر جلوگیری می شود و می تواند به فقراء و نیازمندان کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر اسلام، ساده زیستی، یک ارزش معنوی است، ادامه داد: پیشوایان دین، ساده زیستی را ارزشی والا دانسته و افراد ساده‌زیست را می‌ستودند و یقینا با نهادینه شدن سبک‌ زندگی اسلامی، فقر در جامعه، ترمیم و یا تسکین یافته به‌تبع آن ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی در ابعاد فکری و رفتاری، کاهش می‌یابد.

خرازی در پایان با اشاره به برگزاری کلاس های متنوع آموزشی این مدرسه در ایام تابستان، به منظور اشتغال زایی خواهران طلبه در منزل و ایجاد فضای تولید و بهره وری اقتصادی از صنایع دستی و هنرهای جدید، ابراز امیدواری کرد که با استقبال و حضور گسترده خواهران در این برنامه ها، توسعه اقتصادی را در حوزه ها شاهد باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha