پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش و غرفه انجمن فقه و اصول حوزه

حوزه/ یکی از کارهای مهم امام رضا علیه السلام اصلاح اعتقادات و رفتارهای مردم بود و در این مسیر مبارزات علمی بسیار دقیق و موثری با جبری ها و تفویضی ها داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به الگوی فراملیتی ومذهبی  سبک زندگی امام رضا (ع)گفت:امام رضا (ع)در اوج قدرت سیاسی مردمی خصوصیات بسیار الگو بخشی را ارائه دادند که در این رابطه به چند نمونه به طور اجمال و خلاصه اشاره می کنم.

شکرالهی

رئیس انجمن اصول فقه حوزه افزود: اولین آن شرط شکرالهی است؛ نقل شده که فرمود من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکرالله عزوجل؛ شکر الهی از رهگذر شکر کسی است که به ما محبت و کمک کرده است.

تلاش و کوشش

 استادخارج فقه واصول ادامه داد:  مورد دوم از سبک زندگی حضرت امام رضا که می تواند برای همگان درس و الگو باشد، تلاش وکوشش است. حضرت فرمودند: توفیق الهی منوط به کوشش و تلاش انسان است.

وی با بیان اینکه اصلاح اعتقادات و رفتار های مردم از دیگر موارد سیره حضرت است بیان داشت: یکی از کارهای مهم امام رضا علیه السلام اصلاح اعتقادات، رفتارهای مردم بود و در این مسیر مبارزات علمی بسیار دقیق و موثری با جبری ها و تفویضی ها داشت که توضیح آن در این مجال مختصر نمی گنجد.

ظاهر آراسته

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عامل ظاهری آراسته را از روش های دیگر حضرت در زندگی به عنوان الگو برای مردم بیان کرد و اظهار داشت: حسن بن جحم می گوید نزد امام رضا علیه السلام رفتم و حضرت به موهایش رنگ مشکی زده بود بعد حضرت فرمودند که سبب دور شدن بنی اسرائیل از عفت این بود که مردها به ظاهر خود اهمیت نمی دادند.

برخورد شایسته با خانواده

رئیس انجمن اصول فقه حوزه گفت: رفتار نیکو با خانواده نیز یکی دیگر از موارد الگو در سبک زندگی حضرت امام رضا است. حضرت طبق نقل از رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم: أحسن الناس ایمانا أحسنهم خلقا که واقعا در این زمان فعلی با شرایط بسیار شکننده هم به لحاظ سلب آرامش و آسایش سلامتی و هم به لحاظ مخاطره افتادن امنیت روحی و روانی می تواند در زندگی مردم بسیار موثر باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha