سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 909036
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
حجاب

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجاب حق خداوند بلندمرتبه است و حق خداوند لازم‌الاجرا است و به همین منظور همه انسان ها مکلف هستند تا حق خدا را به جا بیاورند.

خانم مریم ریاضی تهرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بندر عباس، به مناسبت بزرگداشت هفته حجاب و عفاف، انسان را یک موجود اجتماعی خواند و گفت: این مطلب درست است که رفتار یک فرد از پدر و مادرش سرچشمه می گیرد، ولی رفتار مهم و حیاتی فرد از درون اجتماع شکل گرفته و فرد در جامعه رشد می کند.

وی، حجاب را یک امر الهی خواند و عنوان کرد: حجاب در احکام به صورت یک امر واجب مطرح شده و همه مکلف هستند این امر را اجرا کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، حجاب را یک حق فردی و اجتماعی دانست و گفت: هر انسانی برای اینکه بتواند در جامعه، سالم زندگی کند باید از این حق استفاده کند.

 تهرانی، پوشش را نشأت گرفته از فرهنگ و فرهنگ را مجموعه ای از بینش، منش و کنش ها دانست و افزود: بینش؛ مجموعه ای از باورها، منش؛ ویژگی های اخلاقی و کنش؛ رفتارهای یک فرد است و از این رو تعریف پوشش مجموعه ای از باورها، ویژگی های درونی و رفتار انسان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حجاب حق خداوند بلندمرتبه است و حق خداوند لازم‌الاجرا است و به همین منظور همه انسان ها مکلف هستند تا حق خدا را به جا بیاورند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha