جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ امامان جمعه سراسر کشور، روز گذشته بخشی از خطبه‌های نماز جمعه خود را به جایگاه و عملکرد شورای نگهبان اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، با توجه به در پیش بودن سالروز تأسیس شورای نگهبان امامان جمعه کشور روز گذشته (۲۰ تیر ۱۳۹۹) بخشی از خطبه‌های نماز جمعه خود را به موضوع جایگاه و عملکرد شورای نگهبان اختصاص دادند.

در گزارش زیر بخش‌هایی از خطبه‌های شماری از امامان جمعه را به نقل از خبرگزاری‌های داخلی از منظر می‌گذرانید:

امام جمعه قم: شورای نگهبان همیشه در مقابل نفوذی‌ها ایستاده است

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره و خاطرنشان کرد: این شورا به مثابه بنیان مرصوص و چشم بینای نظام اسلام است، شورای نگهبان میراث شهید آیت الله شیخ فضل‌الله نوری و با تدبیر حکیمانه حضرت امام ایجاد شد و ضامن اسلامیت و جمهوریت ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان در طول عمر با برکت خود سد محکمی در برابر انحراف‌ها و نفوذها بوده است، در مقاطع مهم و سرنوشت ساز کشور، این شورا نقش تأیید کننده و قوام نظام اسلامی را بر عهده دارد و از این رو همیشه خاری در چشم مستکبران، منحرفان و بدخواهان است.

امام جمعه ساری: شورای نگهبان به جمهوری و اسلامیت خدمت کرده است

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تبریک آغاز به کار شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان خدمات زیادی به جمهوریت و اسلامیت نظام کرده است و کارهایش را به درستی و با کمترین عیب و نقص انجام داده است، هرچند مورد هجمه‌های ناجوانمردانه بوده است.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه دشمن می‌خواهد مردم را مقابل نظام قرار دهد و از ناکارآمدهی‌های برخی مسئولان سوءاستفاده می‌کند، یادآور شد: اگر برخی‌ها از روی خیانت مشکل‌سازی و نارضایتی تراشی کنند، سبب هجمه‌های دشمنان می‌شود و بسیاری به صورت ناصواب می‌خواهند نهادهای انقلابی نظام نظیر شورای نگهبان را زیر سئوال ببرند.

امام جمعه مهریز: شورای نگهبان ضامن اسلامی بودن و اسلامی ماندن نظام است

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز استان یزد در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی و ضامنی برای اسلامی بودن و اسلامی ماندن جمهوری اسلامی است و مانع خارج شدن این نظام از خط دین، قانون اساسی و اسلام می‌شود.

او افزود: به فرموده حضرت امام تضعیف شورای نگهبان حرام است.

امام جمعه صومعه‌سرا: اصلی‌ترین وظیفه شورای نگهبان پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی راشد نوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته صومعه‌سرا استان گیلان با اشاره به در پیش بودن ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل نهاد مقدس شورای نگهبان گفت: اصلی‌ترین وظیفه شورای نگهبان پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی است و به همین خاطر بیشترین هجمه دشمن در بین نهادهای قانونی کشور به شورای نگهبان است. چون وظیفه‌اش جلوگیری از هرگونه انحراف و تخلف دستگاه‌های اداری و قانون‌گذاری مملکت از احکام اسلام و قانون اساسی است.

امام جمعه موقت آستارا: شورای نگهبان در مسیر مردم‌سالاری و قانونمداری حرکت می‌کند

حجت‌الاسلام ناصر صالحی امام جمعه موقت آستارا استان گیلان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ۲۶ تیرماه آغاز بکار اولین دوره شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان با حراست و حفاظت از نظام و قوانین اسلامی، در خدمت ملت ایران است و با وجود فق‌ها و حقوقدانان عادل، متخصص و کارشناس در مسیر مردم‌سالاری و قانونمداری حرکت می‌کند.

امام جمعه شهر خور: امروز دشمنان هجمه‌های وسیعی را به شورای نگهبان دارند

حجت‌الاسلام سید علی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه شهر خور استان اصفهان گفت: امروز دشمنان هجمه‌های وسیعی را به شورای نگهبان دارند آن‌ها می‌خواهند برخی کاستی‌ها و بروز تخلفات را به عدم دقت نظر این شورا نسبت دهند که این هم توطئه‌ای از سوی دشمنان است.

حجت‌الاسلام سعید جاویدی افزود: دشمنان هرگز موفق به این امر نخواهند شد چرا که شورای نگهبان در قلب مردم جای دارد.

امام جمعه نایین: شورای نگهبان همیشه خاری در چشم مستکبران و منحرفان بوده است

حجت‌الاسلام سید علی سجادی امام جمعه نایین استان اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: شورای نگهبان چشم بینای نظام و سد محکمی در برابر انحراف‌ها و تلاش عده‌ای برای نفوذ به بدنه نظام اسلامی در ۴ دهه گذشته بوده است.

امام جمعه نایین بیان داشت: شورای نگهبان با حساسیت‌هایی که به خرج داده همیشه خاری در چشم مستکبران و منحرفان بوده است.

امام جمعه رویان: برنامه دشمنان حملات هدفمند برای تضعیف شورای نگهبان است

حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان استان مازندران درخصوص اهمیت شورای‌نگهبان گفت: اولین نهادی که پس از انقلاب اسلامی مورد هجمه وسیع دشمنان قرار گرفت شورای‌نگهبان بود و این نشان از اهمیت این شورا دارد که به خصوص در نزدیکی انتخابات در کشورمان این هجمه علیه شورای‌نگهبان افزون نیز می‌شود.

امام جمعه رویان شورای نگهبان را حافظ ارکان انقلاب خواند و بیان کرد: برنامه دشمنان حملات هدفمند برای تضعیف شورای نگهبان است چرا که اهمیت این شورا را درک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان آماج حملات دشمنان است که تعمداً قصد دارند این شورا را به حاشیه برانند، افزود: دشمنان هرگز موفق به این امر نخواهند شد چرا که شورای نگهبان قانون اساسی در قلب مردم جای دارد.

امام جمعه شهر بهمن: دشمنان سعی می‌کنند میان صفوف به هم پیوسته مردم ایران شکاف ایجاد کنند

حجت‌الاسلام اشکنان امام جمعه شهر بهمن استان فارس با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران با سوء استفاده از موقعیت‌های مختلف به نهادهای قانونی انقلاب اسلامی حمله می‌کنند و با ایجاد شبهه و تردید سعی می‌کنند میان صفوف به هم پیوسته مردم ایران شکاف ایجاد کنند.

امام جمعه بخش سنخواست: شورای نگهبان پشتیبان واقعی مردم و نظام است

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش سنخواست استان خراسان شمالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مناسبت بیست و ششم تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مرزبانان عرصه قانون و تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان پشتیبان واقعی مردم و نظام است و خاری در چشم دشمنان و بدخواهان نظام است و تخریب شورای محترم نگهبان هم‌صدایی با دشمن و خطایی غیرقابل بخشش است.

امام جمعه میامی سمنان: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف اسلام است

حجت‌الاسلام صفایی‌پور امام جمعه میامی سمنان ضمن گرامیداشت ۲۴ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی و انتخابات مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

امام جمعه میامی ادامه داد: نظارت جامع شورای نگهبان ضامن سلامت و مدیریت کشورمان خواهد بود.

وی گفت: شورای نگهبان حافظ نظام جمهوری اسلامی و تضعیف آن، تضعیف نظام و اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha