سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نقد علی

حوزه/ نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که جای تأسف است که یک‌ مسئول کشوری نتواند از آیات الهی بهره مند شود، گفت: مسئولان باید از مدیریت قرآنی جهت انجام وظایف محوله بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » در خمینی شهر، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، در بیست و سومین مجمع عمومی اتحادیه انجمن های قرآنی شهرستان خمینی شهر که در دارالقران اهل‌بیت(ع) خمینی شهر برگزار شد، اظهار کرد: انسان در چاهی به نام دنیا گرفتار شده است که باید به ریسمانی که قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند برای چنگ زدن و رهایی از آن متمسک شود.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، پناهگاه و مونس مؤمنان را قرآن خواند و افزود: بدبخت کسی است که قرآن نخواند و احساس نیاز به معنویت نداشته باشد؛ اشخاصی که درگیر قیل و قال‌های دنیوی هستند می توانند با تلاوت قرآن شارژ معنوی شوند.

حجت الاسلام نقدعلی به سخنان چند روز قبل یکی از مسئولان در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: جای تأسف است که یک مسئول کشوری نتواند از آیات و سخنان الهی و دستوارات معصومین بهره مند شود و نتواند امور مربوط به اداره کشور در حیطه مسئولیتی خود را با دستورات الهی هماهنگ و منطبق کند.

وی با بیان این مطلب که اگر مدیری فرهنگ قرآنی در وجود او نباشد شامل زیان و خسران می شود، تصریح کرد: افراد جامعه اسلامی در عرصه های مدیریتی باید رهبر معظم انقلاب را که قرآن با گوشت و خون ایشان آمیخته شده الگوی زندگی و الگوی مسئولیت های محوله قرار دهند؛ همچنان که امام خمینی(ره) به واسطه فرهنگ قرآنی طاغوت را نابود کرد.

لزوم تدوین کتاب سیاست براساس آموزه های قرآنی

این مقام مسئول در خصوص عفاف و حجاب بانوان با توضیح این مطلب از امیرمؤمنان که بهترین گفتار و موعظه برای پرهیزگاران قرآن است، ابراز کرد: قرآن توصیه اکید کرده که بانوان عفت خود را حفظ کنند و جوانان پاکدامنی را سیره زندگی خود کنند و چشمان خود را از حرام الهی بپوشانند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به زنان مؤمنه امر فرموده که پوشش بدن خود را محکم نگه دارند تا عفاف و حجاب بانوان حفظ شده و از آزار و اذیت دلهای مریض در امان بمانند.

حجت الاسلام نقدعلی، بزرگترین قدرت را قدرت الله خواند و بیان کرد: هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که یک کتاب در خصوص سیاست با آموزه های قرآنی بنویسیم و این ضعفی است که ملموس بوده و نیاز به کار دارد.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی به قدرت مؤمنانی که مانوس با قرآن هستند، اشاره کرد و گفت: معلمان قرآنیِ عرصه ظهور وظیفه دارند به قرآن عمل کنند و مخلصانه در راستای تعلیمات قرآنی گام بردارند.

وی در خصوص روند کار مجلس، اظهار کرد: امید است وظایفی که در سطح کشور برنامه ریزی می شود به جایگاه اصلی خود برسد.

حجت الاسلام نقدعلی در پایان به توانایی های جوانان خمینی شهری اشاره کرد و گفت: مسئولان می توانند از این ظرفیت‌ها جهت پیشبرد اسلام و تعالی کشور و استان و شهرستان استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha