جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا بهرامی

حوزه/ عفاف و حجاب در عصر مدرن تنها یک نوع پوشش نیست، بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، مسئله ای که در جامعه امروز مختص زنان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، در گفتگو با خبرگزاری  حوزه در اصفهان، ترویج و حمایت از بی بندوباری و مقابله با حجاب و عفاف را یکی از مهمترین محورهای هجمه فرهنگی جبهه استکبار در مواجهه با نظام اسلامی ایران دانست و گفت: تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به نکات مطرح شده در شبکه های ماهواره ای غربی تلاشی است که منجر به از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان افزود: عفاف و حجاب در عصر مدرن تنها یک نوع پوشش نیست، بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، مسئله ای که در جامعه امروز مختص زنان نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: متاسفانه مدتی است که دشمن در یک شبیخون فرهنگی، عفت عمومی جامعه اسلامی نشانه رفته و برخی افراد و جریان ها با کمرنگ دانستن این مسئله، آن را موضوعی شخصی و اختیاری قلمداد می کنند، در حالی که آیات متعدد قرآن کریم در خصوص وظایف مردان و زنان برای حفظ عفت عمومی در جامعه اسلامی تاکید داشته و اگر در این راستا تدبیری اساسی اندیشیده نشود بی شک اثرات جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

وی تصریح کرد: چنانکه رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند «از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد. در نقطه مقابل یکی از راه های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ترویج و حمایت از بی بند و باری و مقابله با حجاب و عفاف است». حفظ حجاب به زن کمک می کند تا بتواند به آن رتبه متعالی خود برسد و گرفتار دام های رنگارنگی که بر سر راهش پهن کرده اند، نشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان از همه مسئولان ذیربط، سازمان های فرهنگی، رسانه ای، دستگاه های تربیتی و ارشادی خواستار برنامه ریزی برای شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف و پیشگیری از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب شد تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و از سلامت روانی و اخلاقی جامعه برخوردار باشند.

وی از همه بانوان آزاد اندیش فرهیخته دعوت کرد تا با درک جایگاه جهانی کشورمان الگویی شایسته از اخلاق و عفت در جهان به ویژه جهان اسلام به نمایش بگذارند و با رعایت پوشش در خور و شایسته زن مسلمان ایرانی توطئه های فرهنگی دشمن را خنثی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha