پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد باقر اجاقی

حوزه/ مسئول طرح هجرت استان همدان گفت: ثبت نام طرح هجرت برای پوشش دیگر روستاهای استان آغاز شده است و روحانیون و مبلغان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان مراجعه کنند.

حجت الاسلام محمد باقر اجاقی، مسئول طرح هجرت حوزه علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر لزوم حضور روحانیون در روستاها و انجام کار تبلیغی در این مناطق، اظهار داشت: طرحی به عنوان طرح هجرت وجود دارد که وظیفه آن پوشش تبلیغی روستاها است و در قالب آن روحانیون و مبلغان با حضور در مناطق روستایی به امر تبلیغ می‌پردازند.

وی افزود: مبلغان طرح هجرت تعهد می‌کنند که با خانواده خود از شهرهای دارای حوزه علمیه به روستاهای فاقد روحانی هجرت کنند و در آنجا ساکن شوند و به عنوان امام آن روستا به ایفا نقش در امور اجتماعی و دینی بپردازند.

مسئول طرح هجرت حوزه علمیه همدان با اشاره به اجرای این طرح در استان، مطرح کرد: با وجود آنکه همدان منطقه‌ای برخوردار از مبلغ است، اما با توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و آیت‌الله موسوی اصفهانی مقرر شد تا روستاهایی که روحانی در آنجا حضور ندارد هم تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تا امروز ۱۴۰ روستا دارای مبلغ طرح هجرت است، عنوان کرد: ثبت نام طرح هجرت برای پوشش دیگر روستاهای استان آغاز شده است و روحانیون و مبلغان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان مراجعه کنند.

مسئول کارگروه روستاهای شورای تبلیغ استان تصریح کرد: از مزیت‌های این طرح می توان به امکان تحصیل به صورت غیر حضوری، دریافت حقوق ثابت و البته به شکل حداقلی و استفاده از خانه عالم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان حضور در طرح هجرت جز سابقه تبلیغی مبلغان محسوب می‌شود، گفت: همچنین مبلغان می‌توانند دوره ضرورت خود را نیز در طرح هجرت بگذرانند.

حجت الاسلام اجاقی، مناطق مختلف استان همدان را دارای فرهنگ‌های متفاوتی عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از مناطق استان از نظر حضور مبلغان، در وضعیت خوبی قرار داریم، اما در تویسرکان و اسدآباد دچار ضعف هستیم که مهم‌ترین علت آن هم عدم برخورداری از خانه عالم است که در این رابطه نیز همت مسئولان برای ساخت و یا تکمیل این اماکن را طلب می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha