جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اربعین فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان است که با حضور موکب های این شکوه و همدلی تماشایی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز  در نشست مدیران و خادمان مواکب اربعین، با بیان اینکه حضور گسترده مردمی همه ساله در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بازتاب‌های گسترده ای در عرصه بین المللی داشته است، گفت: این میراث معنوی با عظمت به لحاظ معنی و مفهوم و به لحاظ آیینی، با اشتیاق و شور روزافزون، یکی از بی نظیرترین میراث معنوی زنده بشری را رقم زده است.

امام جمعه تبریز، راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع انسانی در جهان دانست و ادامه داد: اجتماع اربعین حسینی(ع) بازخوانی بی نظیرترین حماسه تاریخ بشریت برای دفاع از ارزش‌های انسانی و تبیین چهره رحمانی دین اسلام است و نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران است.

وی تأکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، به خوبی بالندگی بیداری دینی مردم را به تصویر کشیده و نشان می دهد که جوامع اسلامی بویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شیوع کرونا برنامه‌های برپایی پیاده‌روی اربعین را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: با توجه به بسته بودن مرزهای عراق و عدم برقراری سفر به عتبات، وضعیت پیاده‌روی اربعین هم مشخص نیست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حفظ روحیه همدلی و مشارکت بین موکب های اربعین از مسئولان مواکب استان خواست چنانچه کشور عراق شرایطی برای پذیرش زائران حسینی نداشت در قالب هیئات مذهبی مواکب ارتباط صمیمی خود را تقویت و حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اخلاص در عمل را رمز موفقیت و پایداری کار در همه حوزه ها خصوصاً موکب داری دانست.

گفتنی است، آذربایجان شرقی سال گذشته با ۲۸ موکب خدمات رسان در ایام اربعین در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا و دیگر شهرهای ایران و عراق از زائران حسینی پذیرایی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha