پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان

حوزه/ مسئول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: نگاه امام خامنه ای به کردستان بسیار ویژه و خاص است؛ ایشان همواره کردستان را مهد فرهنگ و وفاداری می دانند، لذا از اهالی فرهنگ این استان درخواست می شود که ویژگی های کردستان را به صورت کتابی تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، امروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات استان کردستان در طول تاریخ انقلاب اسلامی شهدای بسیار آن در دفاع از کیان نظام است.

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: این استان شهیدان بزرگواری همانند شیخ‌الاسلام، برهان عالی، ملاحیدر فهیم، حسن مدنی فرد، فرشته و.... را تقدیم این انقلاب کرده است که مایه فخر مردم این دیار بوده و هست.

وی اظهار کرد: نگاه امام خامنه ای به کردستان بسیار ویژه و خاص است؛ ایشان همواره کردستان را مهد فرهنگ و وفاداری می دانند، لذا از اهالی فرهنگ این استان درخواست می شود که ویژگی های کردستان را به صورت کتابی تدوین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان بیان داشت: یکی از مسائلی که همواره جهان اسلام را آزار می دهد، تفرقه و دودستگی بین برادران دینی است و این توطئه استکبار علیه جهان اسلام است.

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: با وجود تفرقه افکنی دشمنان در کشور و به ویژه کردستان، شاهد برادری و مودت بسیار خوبی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع هستیم و این وحدت برای تمام کشور باید الگو شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث وحدت جهان اسلام بسیار حساس هستند و بارها عنوان داشته اند که هر گونه اهانت و توهین مذاهب به مقدسات یکدیگر شرعا و عرفا حرام است.

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: برای حفظ این وحدت و برادری باید علما و روحانیون توجه و کار بیشتری انجام دهند تا ان شاء الله دشمنان به مانند گذشته در بحث توطئه تفرقه در کشور ناکام بمانند.

وجود ۵۲ شهید روحانی در کردستان

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم به نمایندگی از علمای اهل تسنن از خدمات ده ساله حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی تشکر و به حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده جدید ولی فقیه تبریک گفت .

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تعداد ۵۲ شهید روحانی در کردستان، نشان دهنده اخلاص علما به اسلام و خدمت صادقانه به مردم متدین این خطه از کشور است.

وی با توجه به اینکه مردم صبور و متدین کردستان در سایه وحدت و مودت زندگی می کنند، خطاب به مسئولان، افزود: در تلاش برای رفع تنگناها، هرچه بیشتر به رفاه مردم توجه کنند تا امنیت بیشتر نمود پیدا می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha