سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: گرانی‌ها شرایط سختی برای مردم به وجود آورده و از سوی دیگر مدیریت بازار رها شده و عده‌ای در حال سوء استفاده هستند، انتظار می‌رود متولیان جلوی این افزایش‌ها را بگیرند و با سودجویان و گرانفروشان برخورد جدی شود.

به گزارش خبرگزاری <«حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج با تسلیت سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) گفت: مسئله نگران کننده در این روزها بالا رفتن افسارگسیخته قیمت‌ها است که در استان یکه‌تازی می‌کند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها مسائل اقتصادی جهان و تحریم‌های ظالمانه دشمنان است و بخش دیگر به دلیل کاهش نظارت‌ها و کنترل از سوی دستگاه‌های متولی است.

وی ادامه داد: گرانی‌ها شرایط سختی برای مردم به وجود آورده و از سوی دیگر مدیریت بازار رها شده و عده‌ای در حال سوء استفاده هستند، انتظار می‌رود متولیان جلوی این افزایش‌ها را بگیرند و با سودجویان و گرانفروشان برخورد جدی شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اقدام برخی بازاریان و صنوف در افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را نوعی خیانت اقتصادی دانست و تصریح کرد: مردم تحت فشار هستند و در این وضعیت، سودجویی و سوء استفاده عده ای، فشار کنونی بر مردم را مضاعف و چند برابر می‌کنند؛ متاسفانه علاوه بر گرانفروشی و افزایش قیمت‌ها، شاهد احتکار برخی اجناس و کالاها برای کسب سود بیشتر هستیم که این هم نوعی خیانت محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ۲۳ مهر ماه روز جهانی استاندارد، گفت: وظیفه اداره استاندارد افزایش کیفیت و ایمنی کالاهای تولیدی است و اگر بخواهیم شعار جهش تولید را به خوبی محقق کنیم و مردم اجناس ایرانی خریداری کنند باید کیفیت کالاها افزایش یابد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: عده‌ای سودجو اجناس تقلبی به مردم عرضه می‌کنند که باید برخورد قاطع و قانونی با آنها شود و تمهیداتی اندیشیده شود تا اجناس مرغوب در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    شما روحانیون چقدر خوبید که به فکر مردمید.