سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مراجع و علما

حوزه/مراجع عظام تقلید و علما ضمن محکوم کردن اقدام اخیر رئیس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار دهندگان تصاویر موهن از پیامبر اسلام، خواستار واکنش همه مسلمانان جهان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در روزهای اخیر با اقدامات زشت و سخنان گستاخانه رئیس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار تصاویر موهن از حضرت محمد(ص) موجی از نفرت و انزجار علیه امانوئل مکرون و کشور فرانسه در جهان اسلام ایجاد شده است به طوری که برخی از کشورها خواستار تحریم این کشور شده اند.

درقم نیز مراجع و علما و در رأس مقام معظم رهبری به شدت این اقدام گستاخانه رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرده و خواستار واکنش قاطع تمامی مسلمانان شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند.

متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جوانان فرانسه !
از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

نقشه های ترسیم شده در اندیشکده های صهیونیستی دیگر جواب نمی دهد


آیت الله نوری همدانی در بیانیه ای ضمن محکوم نمودن اقدام وقیحانه رئیس جمهور فرانسه در اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) از مسلمانان جهان خواست با حفظ وحدت و همبستگی این جنایت را محکوم کنند و اهانت کنندگان را مورد تحریم قراردهند.

متن بیانیه این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ؛کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل ( و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت. (صف/۸)

اهانت به ساحت مقدس پیامبراعظم صلی الله علیه واله و قرآن کریم موجب تأسف و تأثر عمیق هر انسان آزاده و موحدی است.

این روزها شاهد بدترین نوع کینه توزی دشمنان نسبت به جامعه اسلامی و پیامبراکرم و قرآن کریم می باشیم.

آنچه قطعی و روشن است آن است که قرآن کریم کتاب سعادت بشریت است و هرانسانی که آن را بخواند مسیر عزت و رستگاری و ظلم ستیزی را می یابد وآشنای با سیره نبوی کرامت انسانی وحقیقت را می آموزد.

از این رو عده ای انسانهای بی خرد و کج اندیش بر این باورند که می توانند با اهانت به این مقدسات مسیرحق و بیداری انسانها را به نفع خودتغییر دهند.

اما غافل از آن هستند دیگراین نقشه های ترسیم شده دراندیشکده های صهیونیستی جواب نخواهد داد و حقیقت آشکار خواهد شد.

و آنچه قابل توجه است این افراد پایبند به اخلاقیات و توصیه های پیامبران عزیز ادیان دیگرهم نیستند و فقط برای تمایلات شخصی خودمی کوشند.

 از دولت و رئیس جمهور فرانسه می خواهیم دست از این رفتار وقیحانه بردارد و مسلمانان درهرکجای جهان هستند با وحدت و همبستگی خود این جنایت را محکوم کنند و این اهانت کنندگان را مورد تحریم قراردهند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اهانت از مجامع بین المللی خصوصا کشورهای اسلامی می خواهم واکنش سریع نسبت به این موضوع داشته باشند.

حضرت آیت الله  سبحانی  بمناسبت هتک رحمت نبی مکرم اسلام(ص)  پیامی در محکومیت این اقدام نابخردانه صادر کردند که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در این شرایط خاص حاکم بر جهان یعنی شیوع پدیده مخرب و ویرانگر کرونا که سلامتی بشر را تهدید می کند، خرد جمعی ایجاب می کند که سران همه کشورهای جهان -  فارغ از هر نوع اختلاف سیاسی – دور هم گرد آیند و با همفکری متخصصان بهداشت کشورها، بر این پدیده فائق آیند و خدمتی عظیم و قابل تقدیر در حیات بشریت انجام دهند.

ولی متأسفانه، برخی از سران کشورها از این خرد جمعی به دور افتاده و به جای تلاش جهت درمان بیماران، با سخنان رکیک، درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام احساسات میلیاردها انسانهای آزاده را بر ضد خود تحریک کرده است و به قدری دور از منطق سخن گفته که آزادی بیان را با هتک حرمت یکسان گرفته است.
همه مسلمانان  بلکه همه عقلای جهان این عمل را محکوم کرده و همگان یک صدا می گوید:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود می بری و زحمت ما می داری
                            
قم – حوزه علمیه 
  جعفر سبحانی

دولت های اسلامی با فشار بر دولت فرانسه جلوی تکرار این گونه جسارت ها را بگیرند

بسم الله الرحمن الرحیم

خبری که در این چند روز جهان اسلام را تکان داد، اهانت بی شرمانه به ساحت مظهر رحمت الهی پیامبر عظیم الشأن اسلام توسط رئیس جمهور نادان فرانسه است. مسلمانان از این اهانت سخت خشمگین اند و موج نفرت و انزجار از این عمل سخیف همه جا را فرا گرفته است. کدام عاقل قبول می کند که صدها میلیون مسلمان جهان را با توهین بسیار زشت و زننده به پیامبرشان ناراحت کنند و بذر دشمنی را در دل آنها بپاشند؟! آیا مفهوم آزادی بیان غربی توهین به مقدسات مسلمانان است؟! آیا هیچ عاقلی چنین کار نابخردانه ای را انجام می دهد؟! اگر سیاستمداران غربی عقل سیاسی داشتند خود را با جهان اسلام درگیر نمی کردند و به جای رفتار عاقلانه به ماجراجویی نمی پرداختند.

دشمنان اسلام هنگامی که نفوذ و رشد اسلام را در غرب به چشم دیدند در توطئه ای شیطانی صاحبان یک فکر تندرو و باطل یعنی وهابیت تکفیری را تقویت کردند تا جلوۀ رحمانی اسلام در اذهان مخدوش گردد و در پس آن اسلام هراسی و توهین را در بین مردم نشر دادند به امید آنکه نور پرفروغ آیین پیامبر رحمت را خاموش کنند.

باید ثابت کنیم که پیامبر از روح و جان و عزیزترین عزیزانمان برایمان عزیزتر است و بر دولت های اسلامی لازم است با استفاده از ابزارهای سیاسی و اقتصادی با فشار بر دولت فرانسه جلوی تکرار این گونه جسارت ها را بگیرند.

قم _ ناصر مکارم شیرازی

بهانه آزادی در غرب نباید موجب اهانت به مقدسات ادیان ابراهیمی (ع) شود


آیت الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی اقدام زشت و نابخشودنی رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

متن بیانیه این مرجع تقلید بدین شرح است:


بسمه تعالی


قال الله تعالی « قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفی صدورهم اکبر»


بار دیگر سخنان رئیس جمهور فرانسه آقای مکرون در حمایت از اهانت به پیامبر رحمت و محبت حضرت محمد صلی الله علیه و آله چهره واقعی آنان را در اسلام ستیزی بر ملا ساخت.


 دنیای غرب و کشورهای اروپایی که استقبال مردم جهان مخصوصا ملتهای اروپا را به اسلام مشاهده کرده و خود را از مبارزه منطقی با این دین متین و الهی عاجز میدانند، متمسک به هر وسیله ای شده تا چهره این دین را در نزد عموم مردم مخدوش کنند.


گاهی با حمایت از گروههای تکفیری و گمراه و میدان دادن به آنان در نشان دادن چهره خشن از اسلام و گاهی نیز با تمسخر و اهانت به مقدسات اسلامی همچون قرآن کریم و پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله تلاش در دور کردن مردم از تعالیم الهی این دین دارند.


قطعا آنچه را که استکبار جهانی برای مبارزه با اسلام در ذهن می پروراند محقق نخواهد شد و نقشه های آنان نقش بر آب می شود.


اینجانب جسارت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را محکوم میکنم و بهانه آزادی بیان در غرب نباید موجب اهانت به مقدسات ادیان ابراهیمی علیه السلام شود.


امید است خداوند متعال ملت های مستضعف جهان را از چنگال استکبار جهانی خلاص گرداند و فرج واقعی را محقق فرماید.


وزارت خارجه جدی پیگیری کند


جامعه مدرسین حوزه های علمیه نیز با صدور پیامی این اقدام را محکوم کرد،  در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنان هتاکانه و جاهلانه رئیس جمهور فرانسه  و اصرار این مقام فرانسوی بر ادامه اهانت و حرمت شکنی علیه ساحت منور و مکرم پیامبر اعظم ( صلی الله علیه وآله) بار دیگر اوج نابخردی و عقب ماندگی مدعیان عقلانیت  و اندیشه را آشکار  کرد.

این جسارت ها  گرد و غباری بیش  نیست و بر آستان خورشیدوار   و نورانیت جاودان آن حضرت اثری نخواهد  داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجار  مجدد نسبت به اباطیل و گزافه گویی  های مقامات فرانسوی اعلام می دارد : جهان اسلام در مقابل  هتاکی ها و جسارت  های علیه مقدسات اسلامی آرام نخواهد گرفت وهتاکان را پشیمان خواهد کرد. از نهاد های حقوقی جهان اسلام  می خواهیم طرحی برای صیانت از ساحت قدسی انبیاء عظام  ارائه وتنظیم  کنند و همچنین  دولت های  اسلامی  نیز تحریم سیاسی و اقتصادی و کاهش سطح روابط با هتاکان و ممنوع کردن فعالیتهای تجاری شرکت های فرانسوی را کلید بزنند  و اجرایی کنند.

از وزارت خارجه  و دستگاه دیپلماسی  خواستاریم با جدیت تمام تا حصول محکومیت حقوقی و قضایی  مقامات فرانسوی  پیگیری کنند.


کسانی که نَفَس آزادی‌خواهی ملل مظلوم را گرفته‌اند با کمال بی‌شرمی نام این اهانت‌ها را آزادی بیان می‌نامند

 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز  اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه را محکوم کرد. متن بیانیه که به امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه رسیده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رسول گرامی اسلام حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم آخرین و بزرگ‌ترین پیامبر الهی است که تمامی معارف و آموزه‌های دیگر پیامبران تاریخ را کمال بخشید و جامع‌ترین شریعت الهی را به بشریت تقدیم کرد، پیامبری که خدای عظیم مدال (وَإِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ) قلم 4، را به وی عطا نمود و وی را به‌عنوان مظهر (وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ) الانبیاء 107، ستود. آن بزرگ نه تنها فلسفه بعثت خویش را نشر فضائل اخلاقی معرفی کرد (إِنَّما بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلاقِ) بلکه قرآن وحیانی را از جانب خدای مهربان جهانیان به‌عنوان برنامه زندگی انسان‌ها به ارمغان آورد که مسیحیان عالم را نزدیک‌ترین دوستان مؤمنان معرفی کرد (وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ) مائده 82 و تکلیف مسلمانان را در برابر بقیه بشریت که به جنگ و تجاوز آلوده نشده‌اند ( عدالت ) و ( نیکی ) دانسته است (لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ) ممتحنه8، شگفت‌آور است که مدعیان تمدن و رؤسای جمهور کشورهایی که صدها سال دستشان به غارت کشورهای شرق و خون میلیون‌ها انسان مظلوم الجزائری و آفریقایی و آسیایی آلوده است به خود اجازه می‌دهند که به بزرگ‌ترین پیامبر رحمت و تندیس اخلاق و حامل کتاب وحی الهی جسارت و اهانت نمایند. و کسانی که نَفَس آزادی‌خواهی ملل مظلوم را گرفتند با کمال بی‌شرمی نام این اهانت‌ها را آزادی بیان بنامد. شاید حکمت آن باشد که جامعه بشری احترام ادیان آسمانی و پیامبران الهی و کتب مقدس آنان توسط ملت مسلمان ایران را با این وقاحت و بی‌ادبی غرب پر ادعا مقایسه کند و عمق ارزش‌های اخلاقی دین مبین اسلام بیشتر شناخته گردد.

حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن لایحه ضداسلامی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت او از اهانت به قرآن و بزرگ‌ترین پیامبر الهی انتظار دارد که فرهیختگان، شخصیت‌ها و مسئولان کشورهای اسلامی و دیگر ادیان آسمانی با اقدام عاجل و قاطع خویش راه را بر این آتش‌افروزان بسته و زمینه‌های ارتقای وحدت و تعامل سازنده ادیان ابراهیمی را در جهان فراهم نمایند.

اقدام رئیس جمهور فرانسه دشمنی آشکار با اسلام است

آیت الله  محمدجواد فاضل  لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در درس خارج خود نسبت به اقدام بی شرمانه رئیس جمهور فرانسه در اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) واکنش نشان داد و آن را دشمنی آشکار با اسلام دانست.

متن سخنان رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به این شرح است:

خداوند وعده داده است که نور خودش و نور اسلام عزیز را جهانی می‌کند
این حادثه ناگواری که این روزها همه مسلمین را جریحه‌دار کرده، حمایت رئیس جمهور فرانسه از اهانت کنندگان به پیامبر اکرم(ص) است. در گذشته این اهانت‌ها توسط بعضی از اشخاص یا روزنامه‌نگارها به بهانه آزادی بیان مطرح می‌شد، البته همان وقت هم انسان‌های دقیق و فهیم باورشان بر این بود که این حرکت شخصی نیست، این یک حرکت تشکیلاتی و دولتی است، ولی آن افراد به عنوان شخص خودشان اهانت می‌کردند به اسلام، به مقدسات اسلام، به شخصیتی که در عالم نظیری برای او ، در میان اولین و آخرین نیست، اما دولت‌ها می‌گفتند اینها اشخاص هستند و ما نمی‌توانیم کاری کنیم.

اما امروز رسماً و علناً خود دولت‌ها به میدان آمده‌اند و رئیس جمهور فرانسه به صورت خیلی آشکار از این اهانت کنندگان حمایت می‌کنند، در زمانی که مسئله هفته وحدت در میان است، ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) است، اینها همه حساب شده است، درون تشکیلات امنیتی کفار و استکبار تمام اینها حساب شده است و اینها دارند نشان می‌دهند که این دولت‌های اروپایی همه‌شان به این مراکز امنیتی صهیونیزم مرتبط هستند. امروز خود این رؤسا، رئیس جمهور خبیث فرانسه رسماً از اهانت کنندگان به پیامبر اکرم حمایت می‌کند آن هم در لوای آزادی بیان.

توهین، خصوصاً توهین به مقدسات یک امر قبیح از نظر عقلاست، اهانت یک امری است که هم عقل و هم دین، همه او را تقبیح می‌کنند و واقعاً این تعبیری که مسئولان ما برای این شخص ذکر کردند که این حرکت ناشی از بی‌خردی اوست، ناشی از سستی عقل اوست، این تعبیر خیلی صحیحی است، یک رئیس جمهور وقتی ضعف عقلی دارد، این گونه حرفها را می‌زند، البته کنار این ضعف عقلی خباثت، دشمنی، هم وجود دارد یعنی کاملاً نشان می‌دهد که اینها دشمن اسلام، پیامبر(ص) و مسلمین هستند. امروز همه مسلمانان در عالم به خوبی باید به این مسئله پی ببرند که اسرائیل و اذناب اسرائیل که این رؤسای کشورهای اروپایی از اذناب اسرائیل هستند اینها دشمن اسلام و مسلمین هستند، اینها بنای بر برخورد با اسلام و مسلمین دارند، البته اینها نگرانند، اینها در اضطراب قرار گرفتند، اسلام رو به رشد است، خودشان اعلام کردند در سال ۲۰۵۰ در همین فرانسه یک سوم از مردم مسلمان خواهند بود، فکر می‌کنند که با این گونه حرکات مذبوحانه می‌توانند جلوی رشد اسلام و جلوی رشد حقیقت را بگیرند، اما باید به آنها گفت این حرکات شما سبب می‌شود که قبل از ۲۰۵۰ اسلام اروپا و غرب را بگیرد و ما چنین امیدی را داریم و بدانند این محقق خواهد شد، بدانند که این سنت الهی که اسلام آرام آرام فراگیر بشود و عالم را فرا بگیرد.
«یریدُونَ لِیطفعوا نُورَ اللّهِ بافواهِهِمْ وَاللّهُ مُتِمَّ نُورهِ» خداوند وعده داده است که نور خودش و نور اسلام عزیز را جهانی می‌کند.

در هر صورت ما به سهم خودمان اولاً از مسلمین غیور دنیا که به خیابان‌ها ریختند، فریاد زدند و محکوم کردند واقعاً تشکر می‌کنیم و ثانیاً این کار را تقبیح می‌کنیم و دولت ما باید رسماً به آنها بگوید که چنین حرفی اعلام دشمنی با ماست، نه اینکه حالا یک اهانتی شده و باید محکوم بشود، این را باید در عنوان دشمنی قرار بدهند، غیر از این عنوان، عنوان دیگری ندارد و از مسئولین نظام جمهوری اسلامی خصوصاً مسئولین وزارت خارجه انتظار داریم که برخورد خیلی قوی کنند. ایران باید در خط مقدم چنین حرکت‌هایی باشد. ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی باید در خط مقدم دفاع از اسلام در همه نقاط دنیا باشد. حوزه‌های علمیه، فضلا، همه قطعاً قلوبشان از این اهانت جریحه‌دار شده و آرام نخواهند نشست و امیدواریم که اینها سبب بشود بر اینکه ملت‌های غیر مسلم بیشتر به اسلام توجه کنند و هر چه تعداد مسلمان‌ها در عالم زیادتر بشود شکست دشمنان اسلام آشکارتر می‌شود ان شاء الله.

اهانت وقیحانه رئیس جمهور فرانسه هدفی جز لاپوشانی ناکارآمدی‌های مکاتب غربی ندارد

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم هم با صدور پیامی اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله را محکوم کرد که متن این پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ (سوره مبارکه صف آیه ۸)

اهانت وقیحانه رئیس‌جمهور فرانسه که نشأت گرفته از سیاست‌های رذیلانه و اسلام‌ستیز صهیونیسم است قطعاً هدفی جز لاپوشانی ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های شدید مکاتب غربی و نظام رو به افول و اضمحلال استکبار جهانی ندارد. بی‌تردید مکر امثال مکرون بر خودش و امثال خودش بازخواهد گشت که خداوند متعال می‌فرماید: وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِین!

اینک امت اسلام در آستانه هفته وحدت و در ماه ربیع المولود با حفظ اتحاد و برادری که بزرگترین پشتوانه محور مقاومت در پرتو حکمت ولایت است، بیش‌ازپیش انزجار خویش را از دشمنان قسم‌خورده پیامبر اسلام نشان داده و بار دیگر پشیمانی را تنها دستاورد استکبار خواهند کرد.

امید است حوادث پی‌درپی دوران، نویدبخش ظهور سریع تر منجی عالم بشریت بوده و این گردنه سخت و پر فتنه تاریخ، با آمدن موعود تمام ادیان حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به سکون و آرامش پس از طوفان مبدل گردد.

حرکت رئیس جمهور فرانسه باج دهی به صهیونیزم جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به توهین، مکرون رئیس جمهوری فرانسه به پیامبر اسلام(ص)،‌گفت: این طبیعت و روش تمدن غرب و اروپا در قبال ارزش های دینی و اسلامی است. اینها چند هدف را با این کار دنبال می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: اولین هدف این است که می خواهند به مردم جهان بگویند که ما در جامعه و تمدن خود هیچ مشکلی نداریم و اگر مشکلی است چیز جزئی است.

وی بیان داشت: هدف بعدی شان، این است که ذهن ها را به خارج از اتفاقاتی که در کشورشان ایجاد می شود، ارتباط بدهند و به نوعی حواس و ذهن را از حوادث داخلی کشور خودشان پرت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: مسئله بعدی که از اهداف شان به شمار می رود، این است که با این توهین می خواهند به مردم بگویند تمدن غرب و اروپا مصلح و پلیس بین الملل و آزادی خواه است و اینها هستند که خط مشی ها را تعیین می کنند و مشکلات را رفع می نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان این که غربی ها و دولت  فرانسه و اساسا مکرون عامل جیره خوار اسرائیل و صهیونیزم جهانی می باشند، گفت: این کشورها برای این که نشان دهند که در هر آنی جیره خوار صهیونیزم می باشند، هر چندباری این نوع فعالیت ها را انجام می دهند.

وی بیان داشت: در حقیقت این نوع حرکت مکرون، رئیس جمهور فرانسه باج دهی به لابی صهیونیزم برای ماندن و حمایت است. باج می دهند تا لابی صهیونیزم از آنها حمایت کند و در عین حال بتوانند مشکلات داخلی خود را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: مسئله دیگر ناراحتی صهیونیزم جهانی از وحدت مسلمانان است. طبیعی است اسرائیل از وحدت مسلمانان نگران است و همه تلاشش را برای از بین بردن این کار بکار می گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: رژیم صهیونیستی، پیامبر(ص)، مکه، اسلام و مسلمانان را بزرگترین دشمن خود می داند و نباید انتظاری غیر از این داشت که اسرائیل در مقابل ارزشهای دینی سکوت کند.

وی بیان داشت: مسئله ای که موجب ناراحتی است سکوت بعضی از مسئولین تصمیم ساز در کشور است. باید از این افراد سوال کرد، چرا در قبال این قضیه سکوت کرده اید. اگر چه بعضی دیگر مواضعی گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان این که ادیان ابراهیمی و پیامبر اسلام(ص) مورد احترام همه مسلمانان است، گفت: اما در این بین این توهین ها از سوی افراد معلوم الحال نشان از آزادی بیان نیست، بلکه آنها ارزشهای دینی را هدف گرفته اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه افزود: می خواهند صبر مسلمانان را آزمایش کنند، می خواهند ببیند با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی، آیا برای مسلمانان رمقی باقی مانده است و هوشیار می باشند.

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محکومیت توهین به پیامبر(ص)

دفتر تبلیغات اسلامی نیز با صدور بیانیه ای اقدام سران کشور فرانسه در توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:

اقدام موهن اهانت به ساحت شریف و مقدس حضرت محمد مصطفی (س) و کلام الله مجید همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته است موهبت الهی آزادی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است.

همزمانی این حوادث تلخ با تلاش دولت های مرتجع عربی در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل نشان از اتخاذ راهبرد اسلام هراسی و پشت پرده‌های پیچیده و کینه‌توزانه‌ ای دارد که خصمانه علیه مقدسات اسلامی کار می‌کند.

این جسارت و گستاخی های رئیس جمهوری فرانسه که به بهانۀ دفاع از آزادی بیان و عقیده، آن را تایید کرده، سندی بر بخشی از یک نقشه بزرگ در جهت کُند کردن روند پرشتاب اسلام گرایی مردم فرانسه است که این دولت را شدیدا به وحشت انداخته است تا چنین جنایتی را رقم بزند.

بی شک اقدام ننگین نشریه فرانسوی ها مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و وقیحانه سران فرانسه که بی شک با طراحی عوامل خودفروخته رسانه ای و در اندیشکده ها و سازمان‌های صهیونیستی آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی طرح‌ریزی‌شده، از تمام دولت ها و ملت های اسلامی و مجامع اسلامی و حقوق بشری حقیقی می خواهد تا با محکومیت اقدامات شنیع شیاطین مکار جبهه استکبار و دست های خبیث صهیونیسم جهانی که عامل هر فتنه انگیزی در جهان است، مانع از تکرار این دست اقدامات برای عاملان و همچنین دولت های مقصر در این حوادث شوند.


بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محکومیت توهین به پیامبر(ص)

دفتر تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه ای اقدام سران کشور فرانسه در توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:


اقدام موهن اهانت به ساحت شریف و مقدس حضرت محمد مصطفی (س) و کلام الله مجید همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته است موهبت الهی آزادی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است.


همزمانی این حوادث تلخ با تلاش دولت های مرتجع عربی در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل نشان از اتخاذ راهبرد اسلام هراسی و پشت پرده‌های پیچیده و کینه‌توزانه‌ ای دارد که خصمانه علیه مقدسات اسلامی کار می‌کند.


این جسارت و گستاخی های رئیس جمهوری فرانسه که به بهانۀ دفاع از آزادی بیان و عقیده، آن را تایید کرده، سندی بر بخشی از یک نقشه بزرگ در جهت کُند کردن روند پرشتاب اسلام گرایی مردم فرانسه است که این دولت را شدیدا به وحشت انداخته است تا چنین جنایتی را رقم بزند.


بی شک اقدام ننگین نشریه فرانسوی ها مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.


دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و وقیحانه سران فرانسه که بی شک با طراحی عوامل خودفروخته رسانه ای و در اندیشکده ها و سازمان‌های صهیونیستی آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی طرح‌ریزی‌شده، از تمام دولت ها و ملت های اسلامی و مجامع اسلامی و حقوق بشری حقیقی می خواهد تا با محکومیت اقدامات شنیع شیاطین مکار جبهه استکبار و دست های خبیث صهیونیسم جهانی که عامل هر فتنه انگیزی در جهان است، مانع از تکرار این دست اقدامات برای عاملان و همچنین دولت های مقصر در این حوادث شوند.

جامعة المصطفی با صدور بیانیه ای اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَلَقَد سَبَقَت کَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا ٱلمُرسَلِینَ انَّهُم لَهُمُ المَنْصُورُونَ  وَ إِنَّ جُندَنا لَهُمُ الْغالِبُونَ (صافات/ ۱۷۳-۱۷۱)
و بی شک فرمان ما برای بندگانی که به رسالت فرستاده شده‌اند از پیش معیّن شده است. همانا ایشانند که پیروزند. و همانا سپاه ماست که پیروز است.
 
سخنان اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه در روزهای اخیر، دلهای یک و نیم میلیارد مسلمان را در سراسر جهان به درد آورده است. باز نشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و دفاع امانوئل مکرون از این عمل ناپسند به بهانه دفاع از آزادی بیان،‌نشان از اسلام ستیزی عاملان این حوادث و در مسیر تفرقه افکنی و نفرت پراکنی میان پیروان ادیان است.
ارائه لایحه‌ای که پیش‌نویس آن به مجلس فرانسه ارائه شده و در بردارنده محدودیت فعالیت‌های مذهبی مسلمانان در این کشور است و همچنین اجرای قوانین ضد حجاب  اسلامی، بر وخامت اوضاع می‌افزاید و برگی دیگر از اقدامات غیر قابل قبول دولت فرانسه در اسلام ستیزی و نادیده انگاشتن جمعیت ده میلیونی مسلمانان این کشور به شمار می‌رود.  
باید توجه داشت که دخالت‌های پیدا و پنهان صهیونیسم جهانی در طراحی و اجرای این توطئه‌ها قابل انکار نیست. چنانکه تلاش برای عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم جعلی صهیونیستی  نیز در همین راستا تفسیر می‌شود.
یقیناً این گونه جسارت‌ها نمی تواند غباری بر چهره پر فروغ  اسلام عزیز و پیامبر رحمت بنشاند و وعده خداوند در نصرت و یاری انبیاء  و مؤمنان و خنثی کردن توطئه بد اندیشان عملی خواهد شد.
جامعة المصطفی العالمیة، ضمن ابراز انزجار از چنین اقداماتی،‌آن را مخالف آموزه‌های ادیان الهی در ترویج عقلانیت و معنویت، احترام به عقاید و تعامل محترمانه با پیروان ادیان دیگر می داند و از سازمان‌های بین المللی و نهادهای اسلامی می‌خواهد در قبال رفتارهای موهن دولت فرانسه، واکنش های مقتضی و بازدارنده در پیش گیرند تا هر چه سریع تر جلو این گونه عملکردهای به دور از منطق که در تعارض آشکار با صلح جهانی، همزیستی مسالمت آمیز و احترام به عقاید پیروان ادیان دیگر است گرفته شود.

بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در بیانیه ای  اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه اخیر رئیس جمهور مکار فرانسه، که با شعار آزادی بیان به جنگ ناب‌ترین و پاکترین اندیشه‌ها رفته است را محکوم کرده که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«جنون مدعیان آزادی بیان»

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ ۖ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، محرم اسراری از غیر خود انتخاب نکنید! آن‌ها از هرگونه شرّ و فسادی درباره شما کوتاهی نمی‌کنند. آن‌ها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه‌های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده؛ و آنچه در دلهایشان پنهان می‌دارند، از آن مهمتر است. ما آیات را برای شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید./ آل عمران؛۱۱۸

بشریت در دهه‌های اخیر، شاهد حوادثی بس عجیب و تحیّرآور است! فرهنگی که عوام‌فریبانه، شعار دموکراسی و آزادی می‌دهد، و بسیار وقیـحانه‌ خلاف آن عمل می‌کند؛ که در این تغایر گفتار و عمل، هویت پوچ نظامات فکری نوین به نمایش در می‌آید؛ جریان‌های استکباری عالم، انسان معاصر را به بند مفاهیمی چون آزادی، آزاد اندیشی و آزادی بیان کشیده و خود، تحت لوای این مفاهیم زیبا، از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند .

وقاحت زراندوزان عالم و لیبرال اندیشان، تا بدانجا رسیده است، که پرده حیا را دریده، به باور میلیاردها انسان توهین می‌کنند؛ و بی‌شرمانه شعار «آزادی بیان» را دستاویز بازی‌های سیاسی خود قرار می‌دهند، حقا که سینه آنها مالامال از نفرت به مکاتب وحیانی و حب شیطان است.

بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه اخیر رئیس جمهور مکار فرانسه، که با شعار آزادی بیان به جنگ ناب‌ترین و پاکترین اندیشه‌ها رفته است را محکوم، و نکاتی چند را متذکر می‌شود:

۱. هویت حقیقیِ آزادی بیان را در مهدِ آزادی بیانِ شنبه‌های زرد آن شاهد هستیم؛ امروزه بر همه انسانها روشن شده که آزادی بیان در عمل، سرابی بیش نیست؛ به گلوله بستن فریـادهای درگلو مانده مظلومان و مستضـعفانی که جان‌هایشان از ستم سیاست‌گذاران مدعی حقوق بشر، به ستوه آمده؛ حقیقتی است که باید در برابر دیدگانمان باشد، تا بر اساس واقعیت‌ها درباره تمدن‌ها قضاوت کنیم؛

۲. ضروری است حقیقت‌جویان عالم، مبانی لیبرالیسم و حقوق بشر را بار دیگر مورد کنکاش و مطالعه جدی قرار داده و رفتار سردمداران این نظام‌های فکری را سنگ محک حقیقت‌جویی خود نمایند.

۳. آنچه در حوادث مختلف این ایام عیان است، ضعف نظامات قانون‌گذاری غرب، و نبود قانون روشن و شفافی است که توهین و هجمه به مبانی مقدسات ادیان مختلف را محکوم نماید و ضمانتی برای حفظ احترام ادیان الهی داشته باشد؛ چه آنکه در سالیان اخیر ساحت پیامبر رحمت و مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان، آماج هتک‌های مختلف قرار گرفته و بهانه «آزادی بیان»، موجب آن گردد که رئیس جمهور کشوری که حتی نقد به خود را بر نمی‌تابد، بی حرمتی به ساحت مقدسات یک چهارم جمعیت عالم را روا بداند.

۴. غرب‌گرایان کشورهای اسلامی و همه آنان که دل در گروی اندیشه‌های لیبرالیسم دارند و آن را به عنوان غایت القصوای خود قلمداد می‌کنند، چشم خود را به این حقایق بگشایند و واقعیت عریان تمدن غرب را به نظاره بنشینند.

۵. مطالبه ما از مسئولان کشورهای اسلامی، خصوصاً نظام جمهوری اسلامی و بالاخص وزارت امور خارجه، این است که به سانِ امت‌های اسلامی، به خروش آمده و حمایت از پیامبر اسلام را به صورتی جدی، در برابر دیدگان عالمیان به نمایش گذارند و نسبت به حفظ حقوق و ارزش‌های امت مسلمان، اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha