شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ومین پیش نشست کنگره گام دوم انقلاب از منظر قرآن و روایات

حوزه/ عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هندسه فکری و عملی امامین انقلاب، ایجاد تمدن نوین اسلامی برای آمادگی طلوع خورشید ولایت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، دومین پیش نشست کنگره گام دوم انقلاب از منظر قرآن و روایات با حضور حجت الاسلام منصوری، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به صورت مجازی از طریق سامانه سیما برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که گام اول انقلاب برکات فراوانی داشته است، گفت: ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی، ارتقاء شگفت انگیز بینش سیاسی آحاد مردم، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی و اقتصادی و عمرانی از برکات گام اول انقلاب است.

وی در بیان برکات دیگر گام اول، افزود: سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان برکاتی است که روند آن در گام دوم ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه قم، در بیان محورهای راهبردی گام اول انقلاب، گفت: با دو محور ایجابی؛ قیام توده ها و محور سلبی؛ طرد استکبار از ایران می توان بحث کرد که این محورها در بیانیه گام دوم انقلاب به جهاد تمدنی جوانان و طرد استکبار از جهان اسلام و منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در چرایی گام دوم انقلاب اظهار داشت: با پشت سر گذاشتن گام هایی به قدمت تاریخ بشر در تقابل نظام الهی و نظام استکباری در دوران پر فراز و نشیب انسان آرمان خواه و آرمان گرا، برای اصلاح امت، احیای سنت و اجرای سنت باید پیش رفت.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: با طلوع انقلاب اسلامی، ایران در مسیر تمدن سازی وارد مرحله امیدبخشی از حیات طیبه، جریان آرمان خواه شده است و این جریان پویا که در سیر تاریخ با غربال های سیاستمداران و جنگ طلبان و زرسالاران مستکبر مواجه بود، در این پیچ انقلاب های اسلام خواه و بیداری بشر عدالت خواه، تمامی اندیشکده ها و آکادمی ها و خریط‌های سیاست نسبت به آن دست به دهان مانده اند. بویژه در رسیدن به این جریان آرمان خواه منجی گرا به امت واحده در اربعین حسینی که مقدمه طلوع خورشید ولایت عظما(عج ) است، قدم در گام دوم خود نهاده است.

وی برای جریان شناس بودن،  قدرت تحلیل و بصیرت را ضروری دانست و افزود: قدرت تحلیلی که بتوان از واقعیت های جامعه یک جمع بندی ذهنی داشت را  باید برای خود به وجود آوریم.

کارشناس دینی در بیان گفتمان ساز برای اجرای سنت الهی و احیای آن، ابراز داشت: وقتی در مورد عنوانی از عناوین مهم اساسی انقلاب به نتیجه ای رسیدیم باید تبدیل به گفتمان یعنی فکر رایج بین مردم و مطالبه عمومی شود.

حجت الاسلام منصوری برای ایجاد تمدن اسلامی، رسیدن به جامعه عادل، جامعه آزاد، جامعه پیشرفته، جامعه مرفه، جامعه متحد، جامعه قوی و مستقل را بیان کرد و خاطرنشان کرد: مسئولیت و مدیریت انقلاب، برای حفظ جهت گیری انقلاب و مواظبت بر عدم انحراف و انصراف از آرمان های نظام و انقلاب است.

این مقام مسئول اظهار کرد: حفظ انقلاب به معنای حفظ وضع موجود نیست؛ چون انقلاب در ذات خود یک حرکت پیشرونده و پرشتاب به سمت هدف های نهایی؛ تعالی و تکامل و قرب الهی، انسان سازی و ایجاد جامعه اسلامی با استقرار عدالت، توحیدی و معنوی بودن آن است.

وی در باب تلاش چهل ساله انقلاب گفت: حاصل این تلاش، کشور و ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزت، متدین، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه هایی گرانبها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه، دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورد دار در شتاب پیشرفت های علمی و غیره که همگی محصول انقلاب و نتیجه جهتگیری های انقلابی و جهادی است.

این نشست با همکاری کمیته تخصصی بانوان کنگره بیانیه گام دوم انقلاب و قرار گاه جهادی بیانیه گام دوم انقلاب در سه روز متوالی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha