جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جن

حوزه/ ما با بسم الله الرحمن الرحیم خودمان را در پناه خداوند قرار می‌دهیم و کسی که در پناه خداوند باشد، هیچ کس نمی‌تواند به او آسیب برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ کتاب «سر سفره خدا» با موضوع آشنائی با معارف قرآن کریم به شیوه پرسش و پاسخ به قلم محمد علی محمدی به رشته تحریر درآمده است که در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما خوبان خواهیم کرد.

- آیا جن‌ها با ما انسان‌ها کاری دارند؟ آیا آنها از گفتن بسم الله الرحمن الرحیم می‌ترسند؟

ای کاش به جای این که بپرسید آیا جن‌ها با ما کار دارند می‌پرسیدید آیا ما انسان‌ها با جن‌ها کاری داریم؟ آن وقت پاسخ می‌دادم بلی، اگر ما انسان‌ها آن گونه که شایسته عبادت است، خداوند را عبادت کنیم، همه موجودات حتی فرشته‌ها خدمت کار ما می‌شدند، چنان که فرشته‌ها خدمت کار امامان ما بودند و اگر امامان اراده می‌کردند می‌توانستند به آنها دستور دهند. به فرموده قرآن، جنیان، خدمت کار حضرت سلیمان بودند. (سبا، آیه ۱۲-۱۳)

   

با این پرسش و پاسخ که مقدمه جواب بود به پاسخ سؤال بر می‌گردم.

جن‌ها نمی‌توانند هر کاری که می‌خواهند بکنند، قدرت آنها بسیار محدود است، پس ترس از جن‌ها نا به جا است و - چنان که در پاسخ قبلی برای شما نوشتم - جن‌ها هم موجودی مانند سایر آفریده‌های الهی هستند، که با اراده الهی در برخی از موارد می‌توانند به برخی از انسان‌های بزرگ مانند پیامبران و امامان و... کمک کنند و غالبا با ما کاری ندارند.

در برخی از روایات آمده است شیاطین از بسم الله الرحمن الرحیم [می ترسند و] فرار می‌کنند، از این رو پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: وقتی یکی از شما به در خانه‌اش رسید باید بسم الله بگوید.

پس ما با بسم الله الرحمن الرحیم خودمان را در پناه خداوند قرار می‌دهیم و کسی که در پناه خداوند باشد، هیچ کس نمی‌تواند به او آسیب برساند.

  

- آیا ارواح وجود دارند؟

آری! روح وجود دارد. در زمان محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز عده‌ای درباره روح از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌پرسیدند. در آیه ۸۵ سوره اسراء می‌خوانیم: ویسئلونک عن الروح قل الروح من امر ربی و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا؛ درباره روح از تو می‌پرسند، بگو روح از فرمان پروردگار من است و جز دانش اندکی به شما داده نشده است.

اصل وجود داشتن روح را همه مردم و دانشمندان - حتی دانشمندان کافر - قبول دارند و هیچ کس وجود روح و روان را انکار نمی‌کند. امروزه دو علم روان‌شناسی (پسیکولوژی) و روان کاری (پسیکانالیزم) از دانش‌هایی است که در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود. تفاوت دانشمندان خداشناس و کافر این است که دانشمندان خداشناس ثابت کرده‌اند که روح وجودی غیر مادی است، ولی دانشمندان کافر تصور می‌کنند روح از خواص جسم است. (۲۲)

  

- آیا احضار روح امکان دارد؟

وقتی این سؤال را خواندم به یاد داستانی افتادم که برای خودم اتفاق افتاده بود؛ چند وقت پیش برای پاسخ‌دهی به سؤال‌های دانش‌آموزان به یکی از دبیرستان‌های تهران رفتم. یکی از دانش‌آموزان همین سؤال را از من پرسید. خلاصه پاسخ من این بود که هر چند امکان ارتباط باارواح وجود دارد، ولی بیشتر افرادی که ادعا می‌کنند روح احضار می‌کنند دروغ می‌گویند. وقتی پاسخ من تمام شد، نامه‌ای به دستم رسید که در نامه یکی از حاضران ادعا کرده بود خودش احضار روح می‌کند وقتی نامه را خواندم از نویسنده نامه خواهش کردم پس از پایان جلسه پاسخ به سؤال‌ها، پیش من آمده تا روحی را که می‌خواهم احضار کند. وی وقتی جلسه تمام شد آمد و گفت باید به اتاقی برویم که تنها باشیم و... هر چند می‌خواست برایش فراهم کردیم، آن گاه از او خواستم روح علامه طباطبایی را احضار کند، سپس مطلب فلسفی مشکلی را پرسیدم و از او خواستم نظر علامه درباره آن مسئله - مسئله حرکت جوهری - سؤال کند. این جا بود که آن شخص به عجز و ناتوانی خود اعتراف کرد و ثابت شد او هم مانند سایر مدعیان دروغین احضار روح است. استفاده‌ای که آن جلسه برای من داشت این بود که به حیله و شگرد مدعیان احضار روح پی بردم و فهمیدم آنان با توجه به فضاسازی در ضمیر ناخود آگاه انسان تاثیر می‌گذارد و در واقع دانسته‌های خودمان را از ما می‌گیرند و دوباره به ما تحویل می‌دهند و ما فکر می‌کنیم آنها از مسائل خصوصی ما اطلاع دارند.

   

داستان کمی طولانی بود، ولی فکر کنم پاسخ سؤال را یاد گرفته‌اید، امروز هم پاسخ من همان سؤالی است که در دبیرستان گرفتم که:

با تحقیقات ثابت شده که ارتباط با عالم ارواح ممکن است و این امر برای برخی از گناهان و به ویژه برای بعضی از علمای بزرگ اتفاق افتاده است، ولی بیشتر افرادی که ادعا می‌کنند می‌توانند روح هر کس را که بخواهند احضار کنند دروغ می‌گویند یا گرفتار توهم و خیالاتی می‌شوند. برای آگاهی بیشتر می‌توانید کتاب حقیقت روح، نوشته احمد زمردیان و کتاب ارتباط با ارواح، نوشته آیه الله مکارم شیرازی را مطالعه کنید.

   

- چرا خداوند شیطان را آفریده که مردم را گمراه کند؟

پیش ازپاسخ دادن، چند سؤال از شما می‌پرسم: چرا عده‌ای چاقو می‌سازند؟ چاقویی که با آن شکم افراد را می‌توان درید!؟ چرا برق را اختراع کرده‌اند که جان انسان‌های بی گناه را می گیرد؟ این پرسش‌ها را درباره استفاده از گاز اتومبیل، هواپیما و... هم می‌توان پرسید. پاسخ همه این سؤال‌ها این است که اصل ساختن چاقو خوب و سودمند است، ولی افرادی که استفاده نابه جا می‌کنند باید مجازات شوند. اختراع برق مفید است و کسانی که بی توجهی می‌کنند باید هشیار شوند. در سایر مثال‌ها هم اصل اختراع و استفاده از وسایل خوب است، ولی باید از استفاده‌های بی مورد و بد پرهیز شود.

درباره شیطان نیز همین طور است خداوند شیطان را پلید و موذی و بد نیافریده، بلکه شیطان موجودی بود که به فرموده حضرت علی (علیه السلام) شش هزار سال خدا را عبادت می‌کرد. (۲۳) او آن قدر خوب و عابد بود که هرچند فرشته نبود؛ در زمره فرشتگان قرار گرفته بود. پس در آغاز، پاک آفریده شده بود و هدف از آن گمراه کردن مردم نبود، ولی از اختیاری که خداوند به او داده بود سوء استفاده کرد و در زمره گناه‌کاران قرار گرفت.

   

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که: از نظر آفرینش نیز وجود شیطان برای افراد خوب و مومنان نه تنها زیان بخش نیست، بلکه وسیله تکامل است. خداوند ما را آزاد آفریده و راه خوب و بد را به ما نشان داده است.

خداوند، فرشتگان، عقل و... ما را تشویق می‌کنند که در مسیر حق قرار گیریم. و شیطان نیز هیچ تسلطی بر ما ندارد، بلکه تنها ما را تشویق می‌کند که در مسیر باطل قرار گیریم و در این کشاکش و میدان مبارزه است، که انسان پیشرفت می‌کند و می‌تواند مراحل تکامل را یکی پس از دیگری طی کند. (۲۴) برای آگاهی بیشتر می‌توانید کتاب‌های چهره شیطان در قرآن، نوشته محمد ناصری و کتاب جن و شیطان، نوشته علیرضا رجالی تهرانی را بخوانید.

   

- چرا شیطان بر آدم (علیه السلام) و حوا سجده نکرد؟

ابتدا ترجمه یکی - دو آیه از قرآن را می‌خوانیم تا با خواندن آنها پاسخ سوالتان را پیدا می‌کنید. در حقیقت شما را خلق کردیم، سپس به صورت‌گری شما پرداختیم (صورت را شکل دادیم) آن گاه به فرشتگان گفتیم برای آدم سجده کنید پس [هم] سجده کردند، جز ابلیس که از سجده کنندگان نبود* [خداوند به او] فرمود در آن هنگام که به تو فرمان دادم چه چیز مانع سجده کردنت شد؟ * گفت: من از او بهترم مرا از آتش آفریده‌ای و او را از خاک *[خداوند] فرمود: از آن [مقام و مرتبه ات] فرود آی تو حق نداری که در آن مقام تکبر کنی، بیرون رو که تو از افراد خوار و پست هستی. (۲۵)

چنان که می‌بینید علت اصلی سجده نکردن شیطان، تکبر و خود بزرگ بینی او بود. شیطان مغرور و متعصب فکر می‌کرد که از آدم بهتر است، چون او از آتش آفریده شده و حضرت آدم از گل و خاک و گل از آتش پست‌تراست. با این استدلال پوچ در برابر خداوند، اشیا و محصول چندین هزار سال عبادت خودش را از دست داد؛ چنان که خداوند می‌فرماید: ابی واستکبر و کان من الکافرین؛ سرباز زد و تکبر ورزید [و به خاطر نافرمانی و خود بزرگ بینی] از کافران شد. (۲۶)

   

اگر می‌خواهید مطالب بیشتری درباره سجده نکردن شیطان بدانید می‌توانید ترجمه تفسیر المیزان، جلد ۸، ص ۲۸ به بعد را بخوانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    36 5
    ممنون چیز زیادی درمورد ارواح و جن یاد گرفتم
    • علیرضا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      10 5
      عالی
    • nader IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      4 1
      دقت کنید اون روح با روح که در سوره قدر اومده( تنزل ملائکه و روح) تفاوت دارد
    • پرین IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 2
      شیطان از جنس جن که قبل از انسانهای معاصر می زیسته بود
  • اس IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    18 11
    استاد اونجا که توضیح دادید چرا خدا شیطان را آفرید تا انسان را گمراه کند. مثال هایی زدید که مثلا با چو می‌شود آدم کشت یا میوه برید. برای مثال چاقو یا مثال‌هایی دیگر یک مورد مثبت نام بردید یک مورد منفی. بعد مثال شیطان فقط منفی توضیح دادید و حق انتخاب انسان به نظر بنده مثال های شما هیچ ربطی به این موضوع نداشت و یجورایی سوال را پیچوندید
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      5 1
      سلام شیطان قبل از اینکه شیطان بشه فرشته بود و خدا گفته بود سجده کن نکرد و ...
  • انسیه IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    18 7
    اره درسته ما آدما نمی تونیم اون طور که شایسته هست عمل کنیم ولی باید بگم خیلی ممنون از اططلاعاتتون
    • مهدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      17 8
      شیطان یکی از فرشته های خدا بوده اما از قدرتی که خدا به او داده بوده سوئه استفاده کرده
    • نادر IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      4 1
      شیطان فرشته نبود. از جنس جن هست و فرشته از جنس ملائکه
  • السا IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    25 6
    عالییی من چارلی چارلی خوندم داشتم سکته میکردم اینو خوندم از آرامش دارم می‌ترکم
  • عزیز منیعات IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    16 2
    ضمن عرض ادب و احترام خدمت استاد به حق بسم الله وبه یاری جناب عالی انشالله مشکل بنده حقیر حل بفرمایید
    • Reza IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      7 4
      خدایا تورا شکر که این همه نعمت دادی ایاجن یاشیاطین به انسان ضرر میرساند
  • مهندس رضایی قاجار RO ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    27 6
    با سلام .نویسنده محترم مقاله .کسانی که به دنبال علوم ماورا هستند وبه سایتها و وب هایی نظیر این سایت مراجعه میکنند انتظار دارند که مقالات و منابع تخصصی وقابل تامل باشد بدور از هر گونه گرایش مذهبی یا ایدئولوژیک.عامیانه نویسی و نااگاه پنداری افت دانش اموزی و اموزندگی است
    • مهدی DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      19 3
      از آخوند جماعت انتظار دارید ، علمی صحبت کنه؟!
  • احمد IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    19 10
    با سلام مطالب ی جمع کردی که درست نیست
  • محمدرضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    7 1
    موافقم
  • علی حسنزاده IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 1
    خوب
  • اطلسی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    خیلی ترسناکه
  • √Π IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    بلع من میرفتم زمین کشاورزی و میترسیدم شبا الان ممنونم از شما دیگه نمیترسم درزم سید هم هستم میشه توضیحاتی در مورد جن سید ها را ازار میدهند ایا؟
  • ......................... IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 1
    .خیلی ovd
    • سپهر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      واقعا خیلی ترسناکه آدم به این چیزا فکر میکنه مغزآدم میپوکه
    • یا صاحب الزمان IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 1
      سلام ببینید جن ها کلا تو یه حیطه ی دیگه هستند یعنی حیطه و عالم وجودی انها با ما فرق دارد انها اصلا به انسان کاری ندارند! چه برسد به مومن که در حیطه حفاظت الهی است شما که بحثت فرق داره سید هم هستید، ولی بعضی مواقع انسان با اعمال خود وارد حیطه اونها مبشه مثلا انها رو احضار میکنه یا تسخیر اینجوری اونا بتون اسیب میرسونن چه مومن باشید چه نه اگر احضارشون نکنید و تسخیرشون نکنید کاری به شما ندارن اگر هم جن شما رو اذیت بکنه سوره فلق و ناس رو زیاد بخوانید به همراه سوره جن.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خیلی خیلی خفنه
  • پویان IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    درود بر دوستان...من در سن 9 سالکی بصورت کاملا تصادفی بچه گانه وشیطنت بازی دوران بچگی ب همراه چند نفر دیگ ..رفتیم سراغ اینکار .و ازون گروه 5 نفره فقط من بودم ک ارتباط گرفتم و ازونروز کلا داستان فرق میکرد.و هنوزم ک هنوز خودمم باورم نمیشه ک اینها درست بود یا غلط (با گذشت نزدیک به 25 سال ) ولی میدونم ی چیزی بود ..سالیان بخاطر خانمم اینکارو دیگ نکردم(احصار) ولیکن .در ادن زمان اینطور نبود ک هروقت هرکسیو بخای بیاد ..خیلی وقتها میومدن درست جواب نمیدادن.اذیت میکردن چرند میگفتن .ک اونروز اصلا باید تموم میکردی و یروز دیگ میرفتی..یا مثلا روحی ک ما باهاش رابطه داشتیم خدیجه بود اسمش...خیلی وقتا دیر میومد یا یکی میومد میگفت رفته نماز یا دارن دعا میکنن...ولی تو این راه خیلی اتفاقات افتاد ک خیلی افرادی ک حتی ب خدا اعتقاد نداشتن اشک میریختن....بازهم نمیدونم من همیشه فکر میکنم شاید انرژی بوده ک درون من بوده ... در کل تجربه جالبی بود..و هنوزم هستت و بسیار ترسناک و شاید شک برانگیز
    • نینا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      میشه به من پیام بدی چن تا سوال دارم
  • Fatemeh IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 0
    جنبه مثبت شیطان این بود اگر نبود بهشت و جهنم معنی نداشت چون همه مسلمان بودند اما با وجود شیطان و حیله هاش مشخص میشه چه کسی واقعا از مومنان است و تا اخر به راه خدا ادامه می دهند و چه کسی وعده های دروغین شیطان را باور می کند و بیاین اساس بهشتی و جهنمی مشخص می شود ....خطاب به نویسنده مطلب کمی واضحترزیادی مطلب و توضیح هر موضوع به خوبی یکی از ویژگی های یک مطلب خوبه ....فاطمه ۱۵ ساله از خوی
  • امیر IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    سلام یه سوال منی که یه بار جن دیدم چیکار کنم که از ذهنم بپره و وقتی خونه تنها هستم نترسم من جن دیدم و واقعا ترس دارم شبا نمیتونم تنها خونه باشم
    • ترنم IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 0
      سوره جن رو بخون
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 1
      فقط بسم الله بگی کافیه یا بگی خدایا از شر شیطان به تو پناه میبرم اونها پا به فرار میذارن من در برون فکنی روح شیطان جن و شیطان انس را دیده ام و وقتی از شرشان به خدا پناه آورده ام همان لحظه رفته اند و یه بار هم فرشته های محافظم را صدا زدم تا فرشته ها آمدند شیطان فرار کرد آنها از نام خداوند(چون در همه جا خداوند حضور دارد) و فرشتگان خداوند میترسند
    • سارا IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      خیلیا حرف چرت میزنن الان مثلا من میخوام احضار روح انجام بدم اینایی ک میان الکی میگن احضار اینجوریه و اینجوریه چرا جواب سوال نمیدن خوب اگه حرفاتون راسته جواب بدین مردمو سرکار نذارید بعدشم جن تو خرابه ها هست و توخونه هایی ک کفر و بی دینی و آدم خراب توش باشه اگه درست باشی و درستکار هیچ چیزی نمیاد سراغت تو راهتو سمت خدا بگیر انگار یه سپر محکم داری ونترس
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    4 0
    باید بگم استاد خدا با شیطان قرار داشت که انسان کدوم را رو انتخاب میکنه شیطان همچنان پاک و مطهر است و بر انسان ها بد توضیح داده شده که سمتش نرن
    • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      ینی چ قرار گذاشته ینی خدا دروغ گفته ک ما را ازمایش کنه خدا از هر عیبی پاک معلوم نیس خودت شیطان پرستی اینجوری میگی
    • گیلانی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      3 4
      خوب تنها نباش در ضمن فکر این چیزها رو نکن . اون چیزی که تو دیدی جن نبود این قدر این چیزهای چرت و پرت رو توی گوشی می خونی یا فیلم ترسناک رو می بینی که خیالاتی شدی. یک معلم
    • یا زهرا IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      3 0
      شیطان اصلا پاک نیست و دشمن حقیقی انسان است
  • هلیا خصالی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    0 1
    ممنونم خیلی بدردم خورد بازم ممنون که اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته اید
  • محمدکاووس بلاش IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    3 0
    باسلام میخوام موکل داشته باشم و با استاد عزیزم مشورت کنم همونی که سبیل هاشو زده و ریش دارع اهل تسننه میخوام هرجا که میره برای درآوردن جن از بدن انسان یادبگیرم خیلی علاقه دارم بخدا اسمش استاد علی است لطفا آدرسشو میخوام یا شمارشو ازتون خواهش میکنم التماست ن میکننگم خواهشا استاد کجایی من یکی از طرفداران پروپاقرص شما هستم تنها آرزوم اینه که براتون خدمت کنم خواهش میکنم بامن در ارتباط باشید استاد دست بوستون محمد
  • مجتبی IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    2 2
    تابحال یکبار در طول عمرم دیدم
  • امامی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 1
    آیا جن در کدام مکان ها وجود دارد؟
  • ریحانه IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    عالییییییییییییییییییییییییییییییی
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    من خیلی چیزا یاد گرفتم ولی نمیدونم واقعی هست یا نه ممنون
  • مخاطب IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    2 0
    سلام روانشناسی سایکولوژی هست و روانکاوی سایکوآنالایز، پسیکولوژی چیه؟ لطفا درست بنویسید زشته در این سطح اشتباه نوشتن
  • نصیبه IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 1
    روح باید از بسم الله بترسه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 1
    عالی
  • امیرحسین احمدزاده IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 1
    جناب یجا فرمودید "پسیکولوژی" و "پسیکانالیزم" درستش "سایکولوژی" و "سایکونولیزم" هست
  • Maikel IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    فک همش درس میگع موافق/:)
  • جواد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 0
    سلام اگه جن قدرتی ندارد و حادو و احضار دروغ است چرا بیشتر مردم تسخیر شدن من خودم حظور اون ها رو حس میکنم
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    من وقتی اینارومیخونم میلرزم
    • محمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      منظورتون چیهکه بیشتر مردم تسخیر شدن؟
  • احمق نترس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 0
    من از روش اخضار روح چارلی امتحان کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم چه کنم که به نتیجه برسم
  • سیدحسین حسینی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 2
    پس اجنه بدون بسم الله نماز میخوانند.همش دروغه مرگ پایانه گناه کار بد کلا کارهای منفی باعث خجالت بازماندگان میشود منطق وجدان هرچی میگوید اگر صاف زندگی کنیم بهتره اگرم چیزی بود باز هم برنده هستیم خرافه پیشبرنده ادیان دروغ هستند. اصلا گیرتون کجاست چکار به بودن یا نبودن شیطان دارید. شیطان چه قدرتی داره آقا مهدی چکار کرد؟.فقط مال اون گولم زد اون گولم زد هست راحت بگم از هیچ هیچکاری بر نمیاد‌ اجنه خر کین از اونی بترس که چرتوپرتارو تو کلت جا داده.
  • نژرررذزرمززپژزپ IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    اینچه آتش است که مواد سوختنی لازم ندارد آیا آتش مادی نیطتر و گلشن و چشمه چطور از زمین میبرند یا اصلا تماما اینها استعاریست؟شیطان اگرآتش است همانند خورشید خاموش خواهد شد؟
  • حامد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 1
    دروغ است
  • عاطفه IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    1 0
    شما میگید قدرت جن خیلی محدوده و هر کاری بخواد نمیتونه انجام بده ولی اینطور نیس من در 9 سالگی وقتی بچه بودم و مادرم آدم اهله ایمانی بود بار ها اتفاق های عجیب تو خونمون افتاد مورد آزار جن قرار گرفتیم که هر چی بگم ازش کمه که چقدر ترسناک بود! و به هیچ عنوان قبول ندارم که قدرت جن محدوده در ضمن من که بچه بودم مادرمم اصلا پیگیر جن و اینا نبود که بگم اومدن سمتمون آخرش کارمون به جایی رسید که با دعا رفعش کردیم!!! خداروشکر که گذشت واقعا روز های بدی بود
    • ساناز IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 0
      میشه بدونم دقیقا چیکار کردید که اون روزا تموم شد ، با چه دعایی... خیلی بهش نیاز دارم....
    • مریم IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      سلام حال شما خوبه میشه بپرسم از سمت جن مورد چه اذیت هایی شدید ممنون میشم به این دلیل میپرسم که ما هم چهار سال یه خونه قدیمی خریدیم و من هم مورد اذیت قرار میگیرم ولی آزارشون خیلی نیست ولی خیلی ترسیدم و با مرجع تقلید صحبت کردم گفتن واقعا منزلتون جن داره ولی اذیتتون نمیکنه بهش فکر نکنید
  • محدثه خدابخش IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلی ممنون استاد چیز های زیادی یاد گرفتم
  • MAEDE IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    احضار یا حضور روح واقعی هست
  • سعید IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 0
    قربون اسم خدا برم ولی خارجیا که بسمالله نمیگن چطور جن ازشون دور میشه! همیشه این برام سوال بوده! خیلی جاها هم دیدم بسم الله گفتن جن دور نشده
    • Sohil IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      3 0
      شاید داخل فیلم ا دیدی
    • یا صاحب الزمان IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 0
      سلام دوستان اونایی که مشکل داشتن درمورد حضور جن باید بگم: جن و احضار جن وجود داره ولی جن اونحوری که بین مردم رایج است ترسناک نیستند اونها بخاطر لطافت بدن میتونن خودسون رو به شکل های ترسناک دربیاورند و اینکه برای بطلان سحر حرز امام حواد استفاده بشه و فقط به خدا پناه ببرید و اینکه انسان نباید از جن بترسه وقتی انسان موحودی است ازجن برتر چرا باید ازش بترسه وقتی از حیوون میترسی بیشتر بهت اسیب میرسونه ولی اگه ازش نترسی کمی درگیری بعد میره درمورد جن اینحوریه هرکی از جن بترسه جن هم دیگه ازش نمیترسه مومن که در حیطه محافظت الهی نباید بترسه برای در امان بودن ازجن خوندن زیاد سوره جن و سوره فلق و ناس و ذکر بسم الله الرحمن رحیم و اینکه اجنه از امیرالمومنین میترسند زیاد یاعلی بگید و اینکه مدام به یاد خدا باشید. جن به انسان کاری ندارد اگر انسان به اون کاری نداشته باشه گرچه بعضی از اجنه شرور انسان را بخاطر شرارت بی دلیل اذیت میکنند. اگر درمورد جن سوال دارید بگید من جواب میدم.
  • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 1
    خب معلوم که انسان از همه موجودات بهتر است اما اگر میشه از دوستان عزیز خواهش کرد که نظر شخصی خودشون رو بیان نکن چون به ما ربطی نداره که شما چه برداشتی کردی
  • amir IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام واقعا مفید بود اگر میشه مقاله ای در رابطه با موجودات فرا زمینی یا همون موجودات فضایی و همینطور در مورد مثلث برمودا بزارید خیلی ممنون میشم حلال یارتون بای
  • مذهبی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    ببخشید من دختر ۱۲ ساله ای دارم که آرزوش ای هست که با جنی که بتونه تغییر شکل بده ارتباط برقرار کنه هرروز گریه میکنه و دنبال راه با ارتباط با اجنه هس هرچقدر هم بهش میگیم می‌ترسی قبول نمیکنه میگه اولش میترسم و بعد باهاش دوست میشم ببخشید راهی هست که من با اجنه ارتباط برقرار کنم ولی دخترم نترسه؟
  • محسن IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    من به جن اعتقاد نداشتم ولی روح چرا
  • محسن IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    واقعا درسته شیطان انس و شیطان جن از بسم الله الرحمن الرحیم یا از به نام خدا یا فقط بگویی خدایا از شر شیطان به تو پناه میبرم پا به فرار میگذارد چرا ؟؟ من از بچگی برون فکنی روح میکردم و با چشم روح میتوان شیطان جن و شیطان انس را دید شیطان انس دود سیاه است و قدش دو متر ولی شیطان جن در رنگهای مختلف است که من رنگ سبز آن را دیده ام پوست خزندگان را دارد قدش ۱۲۰سانت حدوا میباشد وچشمان کشیده و مردمکش عمودی مثل مردمک عمودی گربه است و دهنش مثل قورباغه گشاد است و گوشهایش بالای سرش است و تن پهن و گردنش بسیار کوتاه و هر بار که نام خداوند را آورده ام در برون فکنی روح و از شرش به خدا پناه برده ام پا به فرار گذاشته است. فرشته محافظم را هم دیده ام حتی وقتی از فرشته محافظم کمک برای فرار شیطان خواسته ام تا فرشته را شیطان میبیند پا به فرار میگذارد اما از انسان نمیترسد(همه اینها را در برون فکنی روح دیده ام)
  • .... IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 1
    استاد درسته جن و ارواح با ما کاری ندارن مثلا بختک هم با ما کاری ندارد ولی بسیار بسیار بسیار تجربه ی ترسناک و وحشت آوری هست چون بختک هم یک نوع جن هست و به ما کاری نداره جز این که از ترس ما تغدیه کنه پس نمیشه گفت ترس از جن ترس نا به جا هست
  • Hamid IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 1
    هر گاه در پس هر کلمه وند اید در انجا معرف شناخت حاصل اید مثال خداوند یعنی کسی ‌که خدا را میشناسد شهر وند کسی که شهر را میشناسد
  • مارسلین IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 0
    سلام اونجا ک گفتین احضار روح امکان نداره درست نیس احضار روح امکان داره و بار ها اتفاق افتاده احضار جن هم وجود و امکان داره
  • امیر محمد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    عالیییی قلبم گرفت فکر نکنم واقیعت داشته باشه
  • سارا IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اطلاعات شما هم محدوده
  • زهرا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 1
    عالی اول خیلی می ترسیدم ولی بعد اینکهدخونو دم دیگه نمی ترسم
  • سیده فاطمه بنی سعید لنگرودی IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    2 4
    چرا وقتی جن ها را می بینیم نباید به آنها بفهمانیم که آنها را دیده ایم . ؟ وگرنه برایمان بد میشود.
  • جن IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 0
    سلام متاسفانه اون طور که فکر میکنید این ما نیستیم که وارد دنیای شیاطین میشیم بعضی وقتا این جنیان هستن که در عین پاکی و غرق بودن تو مسائل معنوی باز هم سراغ ما میان تا ماموریت خودشون رو انجام بدن و اون هم نابود کردن ایمان یک انسان هست موجودی که سالیان درازیه که باهاش مشکل دارن و این که موجودات ماورایی از طریق طلسم و جادو هم وارد زندگی یه مشت انسان بی گناه و بدبخت میشن تا روزگارشون رو سیاه کنن و به جنون و خودکشی برسن
  • علی IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    با سلام بنده قبل از سن تکلیف نماز خوانده ام و همچنان میخونم و تا ۴ سال پیش هیچ مشکلی در هیچ کاری حدودا نداشتم ولی ۴ سال پیش قربانی یک طلسم شیطانی شدم که زن سابق صاحبخانه برای خانه شوهرش گذاشته بود و متاسفانه منهم این خانه را اجاره کردم که به یک ماه نکشید زندگیم زیر و رو شد و با کلی هزینه و زحمت برای رفع آن ولی بازهم، طلسم همچنان ادامه داره و در این ۴ سال بعد از ۵۰ سال زندگی و کار دار و ندارم رفت هزار و یک بلا بر سرم اومده و افسرده و خانه نشین شده ام. سوالم اینه؛ خدایی که قادر مطلق است چگونه اجازه به یه موجود ماورایی میده که همچین بلایی سر یک آدم بیاره؟! اصلا دعوای آن زن و شوهر به من چه ارتباطی داره که آن موجود ماورایی طمع جان و زندگی من و خانواده ام را کرده؟! از دست این موجودات به کجا پناه ببرم؟!
  • گیلانی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    یکی از دوستان قدیمی ام توی کار ارتباط با جن و روح بود حتی چند تا کتاب در این مورد داشت . او برای من اعتراف کرد این جور کارها حقه بازی و برای به دست اوردن پول از افراد ساده و خرافاتی و ترسو است. به هر حال از این جور چیز ها نترسید و اگر ترسو هستید تنها نمانید و .... یک معلم بازنشسته
  • محمد IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 0
    سلام و خسته نباشید. از دوستان کسی هس منو راهنمایی کنه؟؟؟اخه مشکلی در خونه واسم پیش اومده.لطفا اگر کسی هس جوابمو بده.تا الان ۲بار جای پای بچه دیدم در منزل... یا لوازمم گم میشه....
  • زهرا IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 0
    سلام مطالب مفیدی بود ممنون راستش من توی ی خونه ای زندگی میکنم ک ی حیاط نسبتا بزرگ داره تاحالا مشکلی با این موضوع نداشتم ولی مدتیه وقتایی ک تو خونه تنهام حس میکنم ینفر داره روی حیاط راه میره اونقدر ک ب وضوح صدای پاش رو میشنوم ولی هرچی میرم میبینم کسی نیست یا خیلی وقتا شبا از خواب میپرم و حس میکنم ینفر داره از دم در نگام میکنه نگاه ک ن بهم زل زده در واقع بعد خودم رو ب اون راه میزنم یکدفعه برمیگردم نگاه کنم ک ببینم چیه ولی هیچی نیس سر این موضوع خیلی شبا بیخواب شدم چرا؟ البته اینم بگم ک مامانم گفت ب قول ما سایه سرت کم شده مال کمبود ذکره و سعی کن وقتایی ک تنهایی صلوات بفرستی
  • محمدرضا IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    آدم های بد میرن جهنم و کنار شیطان زجر میکشن و میگن کاش بدی نمیکردن ولی هیچ راه برگشتی نیست
  • ناشناس US ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    سالیان درازی بود که جن را انکار میکردم وهمه چیز را فقط از دید علمی بررسی میکردم ومیگفتم اگر جن وجود دارد باید من ان را دیده وثابت شود تا اینکه خواهرم میگفت احساس میکنم فردی همیشه همراهم است وحتی در اتاق خواب هم اذیتم میکند فورا با روانپزشک تماس گرفتم وجلسات متعددی گذاشتم اما خواهرم خوب نشد وهمان احساس را داشت بتدریج کنجکاو شدم وگفتم این توهم نیست واقعیت است وچیزی وجود دارد چون خواهرم کاملا سالم بود یکی ادرس داد گفت بروید پیش فلان دعا نویس که با جنیان ارتباط دارد رفتیم انجا دعا نویس گفت این همزاد یا جن عاشق دارد که سالهاست عاشقش شده است وتازه انجا فهمیدم جن ماورایی است وعلم با ماورا کاری ندارد وبرحسب مشاهده اقدام میکند پس جن وجود دارد ببینید علم بر مبنای ماده قضاوت میکند وچیزی را که علم ثابت نکند دلیل بر عدم وجودش نیست
    • محمود GE ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 1
      دقیقاً
  • ناشناس IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 1
    باسلام در خانه های مامسلمانان حداقل یک جلدقرآن یاآیت الکرسی هم هست ولی بازهم جن هست واذیت میکندچرا
  • ابوالفضل پور عباس IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    سلام من خواهر زاده ام مریض شده الان پنج ساله که جن زده شده هر کجا که فکر کنین بردیم هر چی قرآن هم خواندیم فایده نداد فقط یکم اذیتش میکرد اونم در عوض اذیتش رو دو برابر میکرد. الان خیلی گرفتاریم آخه خدا چرا کمکمون نمیکنه. اگه راه حلی دارین کمکمون کنین.
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    من از تنها موندن می ترسم مگه میشه همیشه بیرون بود بعضی اوقات بچه یکسال من گریه میکنه مثل اینکه محکم بزنی توی گوشش یا بعضی اوقات بی دلیل بو های بدی میاد یا شبا وسایل خونه صدا میاد بعضی اوقات شدید میشه تو رو خدا کمک کنید من که همیشه با بچه ام تو خونه هستم کلا فکرم و وجودم پر ترس هست البته شوهرم می بیندش و حتی صحبت میکنه باهاش شبا نمیزار شوهرم بخوابه کلا اذیتش میکنه اینکه چطور و چیکار کرده ک اینطور شده چیزی به من نگفته یک ماهی هست متوجه این موضوع شدم تو رو خدا بگید چیکار کنم ‌....چیکلر کنیم که رها بشیم ارام و قرار ندارم
    • اسی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 0
      سلام دوست عزیز مشکلتون حل شد
    • ترمه IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      لطفا نترسید این پیام ها همش برای 700 سال پیشع اصلا نترسید هرچقدر هم تماشا می کنید بخندید این ها همه دروغه جن و روح و ارواح مال 800 سال پیشه
  • محمد IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    چرا به من کمک نمکنید مسول سایت کجایید؟؟؟
  • حنانه IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    ممنون من از جن و روح خیلی میترسیدم و شبا خواب های بد میدیدم ولی از وقتی که اینارو خوندم هم کلی اطلاعات درمورد جن و روح یاد گرفتم هم دیگه شبا خواب های بد نمیبینم بازم ممنوننننن
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    کاش که ما نمیتوانستیم جن هارو ببینیم ان ها هم نمیتوانستند مارو ببینند ولی خب جن هم کار زیادی نمتواند بکند ولی من که میگم باید شیطان از ادم بدی برود
  • برکه IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    بیشتر جن ها وجود دارن بعضی ها هم باهامون کارم دارن ما رفته بودیم کوه یهو یه جن پایه خواهرمو گرفت خواستیم بمیریم از ترس از اونور مامانم بلند صلوات فرستاد
  • مصطفی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    8 0
    جن وجودداردمن دیدم راه حل دارم برای دیدنشون ولی دل وجرات میخواد
    • یحیی FR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      5 3
      سلام داداش من دلشو‌دارم بگو
  • ستاره IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    عالی بود خیلی دلم میخاست درباره جن ها بفهمم عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه
  • فرهادفرهادی US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 1
    باعرض سلام خدمت شماعزیزان من تاحالا2بارشخصاباچشم خودم جن دیدم ولی اگرکسی بگه توهم یاخیال بوده بداندکه خودش متوهم ودیوانه است من کاملا یه انسان معمولی هستم نه درس ونه کتاب خاصی خواندم ونه شاگرد رمال بودم تادیپلم هم بیشترسوادندارم موادمخدرهم مصرف میکنم واگه کسی بگه توهم به علت مصرف موادبوده فقط داره اراجیف میگه چون علت بیشترتوهمات به علت کم خوابی اتفاق میفته خوددم شغلم راننده بیابانم به علت بی خوابی خیلی دچار توهم شدم مثلا دیدم یه نوجوان داره رو جاده با توپ روپایی میزنه ولی فوری خودم فهمیدم که توهم بوده ولی اینکه تو یه کوه چسبیده به شهر که نور پروژکتور ولامپهای بلوار ونورشهرکوه رو روشن کرده ودیدن وتشخیص اشیاراحته و کوه هم تقریباصاف ونه صخره ونه تخته سنگ بزرگی ونه درختی وخودمم دراون لحظه ازسلامت روانی برخورداربودم یه مردباقد180الی190وهیکلی درشت درفاصله7الی10متریم ناپدیدشد(البته درستش اینه که بگم یه دفعه سرعت گرفت اونم نه سرعت معمولی بلکه سرعت صوت)ولی چون توضیح وفهمیدنش خیلی سخته بهترگفت غیب شد اگربخوایدباعلم ریاضی هم درنظربگیری واون شخص هم رنجرباشه باز همچین چیزی ممکن نیست که بگی طرف خودشو قایم کرد و یه باردیگه هم گوشیموگذاشته بودم رو یه ستگ که دیدیم گوشیم حدود1سانت بلندشدبعدبه طرفم حدود10سانت پرت شد که دوستم بامن بوداونم این ماجرا رودید
  • مهدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام عزیز جان. روح مختص ذلت پاک خداوند است و امکان احضار روحی که ما می‌خواهیم نیست ولی در بعضی موارد خاص امکان احضار وجود دارد و آن این است که شخصی که در دنیا جسم خود را به اجنه فروخته باشد، اجنه در مقابل کارهایی که برای شخص می‌کنند پیمانی با او می‌بندند و ناخواسته روح خود را پس از مرگ به اجنه می‌دهد این روح سرگردان می‌شود و نمی‌تواند به مبدا خود برگردد چون باید به پیمان عمل کند. روح قدرت و انرژی فوق العاده بالایی دارد به همین دلیل اجنه عاشق ارواح هستند و آنها را در بین خاندان خود به صورت میراثی نگه میدارند
  • ساری IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    من می خوام احضار اجنه کنم تو رو خدا هر کس این پی ام می خونه هر چی می دونه بگه در مورد احضار توانش هر چی باشه پس مس دم
  • شهاب IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 1
    سلام شما گفتین احضار روح دروغ بوده ولی اون بچه دروغ گفته ولی من خودم با چشمام احضار روح رو دیدم در خوابگاه خودمون رفیقم دچار ارواح زدگی شده بو برای همین روح رو از بدنش در آورد و باهاش صحبت کرد بعدش رفیقم فوت کرد
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    سلام من محمدم جن با ما انسان ها کاری ندارد مگر اورا اذیت کنیم مثل گربه سیاه اصلا بهش آب نپاشیم یا اذیتش نکنیم با ریختن آب داغ بسم الله بگیم
  • ابتین IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    4 0
    من نمیدونم چرا همیشه بعضی وقت ها که تنهام احساس میکنم انگار یک جن یا روح دیدم و معمولا در خلوت صداهایی تو گوشم میشنوم
  • صادق IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 2
    در تاریخ۱۹آذرماه۱۴۰۰ سه نفری رفتیم کوهنوردی دیر برگشتیم وخوردیم به شب در دره کوهستانی مسیر تاریکی شدیدی حاکم وفقط با نور گوشی پیدا کردن مسیر مقدور بود از بیشه جنگلی که گذشتیم کنار نهر مسیر شبح سیاهی ظاهر وتوجه مارا جلب کرد با نور گوشی دیدیم که مبدل شد به تنه در خت بعد شد اسب سیاه غول پیکری که سرو گردنش بطرف زمین خمیده بود یکی از همرهان از فاصله ده متری سنگی بطرف انداخت نه بهش خورد ونه واکنشی نشان داد ازهیبتش ترسیدیم وبا دلهره نیم ساعت بعد به کوهپایه رسیدم وهنوز متحیر و مبهوت از آنچه دیده ایم هستیم.
  • Hayat IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 2
    باو ول کنید جن و روح رو همشون یه مشت حرف مفتن که خود انسان با مغز پوکیده اش تصور می کنه دیگه کم چنتشی کنید
    • بهار GB ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      اینایی که میگن قبول ندارن دلم مخواد بمیرن. یک مشت ادمای کافرن که تابحال لای قران بازنکردن ونخوندن واصلا خدارم منکرن .اگه مفت تواین سایت چه علطی میکنی .خودت یپاشیطان وجنی
  • حنانه IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    جن واقعی و در همه جا وجود دارد حتی در خانه پدر بزرگ من وجود دارد.چرا جن امسان ها را اذیت میکند؟جواب این سوال را خودتا پیدا کنید
  • امیر IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    بچه ها بتظرتون به جن میشه دست زد
  • یوسف IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 3
    جن وجود دارد مثل الفبا که یاد گرفتیم باید بلد باشیم منتها دیدن یا لمسش فقط قدرت میخواد قدرت روحی که ما داریم یعنی در(شرایطی خاص) فقط کافیه باروح خودت که عاشقش هستند. صداش کنی (اسم خودتو چندبار باچشمهای بسته ....اگه دیدی موهای بدنت سیخ شد اونجاست .
  • سالار IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    انسانی که چاقو میسازه نمیدونه ازش چه استفاده ای میشه ولی خداوند که از ابتدا اینو میدونست که شیطان بلاخره نافرمانی می‌کنه پس چرا افریدش؟ اصلا خداوند مکه از آینده و فردای همه چیز آگاه نیس؟ پس چرا بخاطر مثلا گناهی که مارو با اطلاع به انجام دادمش آفرید مجازات میکنه؟ اکه از اول تو سرنوشت ما این کار هست چرا محازات؟ اکه هم اختیار داریم تو انجامش یعنی تو سرنوشتمون نیس ولی خدا همینو هم میدونست. چون خداس و آگاه به همه چی. این موضوع کاملا با اختیار انسان در تصاده. یا اختیار داریم یعنی آینده مون مشخص نیست حتی نعوذبلله برای خدا. یا خدا آگاهه و چیزی همه باید بشه میشه پس اختیاری در کار نیست.
  • معصومه IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    سلام من حدود هشت ساله که ام اس دارم یه بنده خدایی گفت جن داخل بدنته بیا در بیارم درواقع چیزی نبود الان حدود پنج شش تا جن تو بدنمه یکسال به هر دری زدم کسی کمکم نکرد یه سره تو بدنم میچرخن خفم میکنن شرک میگن من فقط کارم شده است الکرسی بخونم اصلا انقد فراموشی گرفتم یادم نمیاد غذا باید بذارم زندگیم کامل ریخته بهم واقعا نمیدونم باید چکار کنم
  • معصومه IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام من هشت سال بیماری ام اس دارم پارسال یه بنده خدایی گفت جن داخل بدنه بیا در بیارم رفتم پیشش درواقع چیزی نبود الان پنج شش تا جن داخل بدنم همینجوری صبح تا شب خفم میکنن پرتم میکنن یه سره شرک میگن ثانیه به ثانیه کارم شده فقط آیت الکرسی خواندن به هیچ کاریم نمی‌رسم خیلی کارام اصلا دست خودم نیست تو این یکسال به تمام مراجع زنگ زدم همشون گفتن ما کاری نمی‌تونیم کنیم واقعا یعنی تو این عالم هیچ کسی نیست بتونه کاری کنه الحمدلله همه هم بلدن فقط به من بدبخت نمیگن واقعا درموندم نمیدونم چکار کنم😭😭😭😭
  • ناشناس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    شیطان‌همه‌جا‌‌هست‌‌وتا‌زمانی‌که‌نفس‌میکشی‌و‌ وجود‌خودت‌را‌احساس‌کنی‌وسوسه‌اورا‌احساس‌میکنی‌وهیچ‌کس‌اورا‌نمیتواند‌پشت‌سر‌بگذارد‌فقط‌تا‌زنده‌هستی‌‌راهش‌مبارزه‌است‌وراه‌گریزی‌نیست‌‌چه‌بسا‌مومنانی‌بودند‌که‌دراخر‌عمر‌کافر‌شدند‌وبرعکس‌
  • شهروند عادی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    اگه بسم الله گفتید و افاقه نکرد یا علی بگید بیا اینکه به جن بگید شکایتتو میبرم پیش حضرت علی حتما میران وقتی نام امیرالمومنین میشنون میخورن و میریزن رو زمین عین پورد
  • Zahra IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    نگفتی چجوری جن احضار کنیم
    • صادق IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 0
      سلام میشه بگین چطوری جن رو احضار کنیم باهاش کاردارم
  • Sergio ramos 4 IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    مگه نمیگین جن وجود داره ؟؟؟؟؟؟ اگه وجود داره و انسان هارو اذیت یا هر کاری انجام میده خدا چرا از بین نمیبرتش پس جن و این مذخرفا الکیه فقط میخوان انسان هارو مشغول کنند وتمام
    • مهدی IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      اگه قرار بود که خدا هر چیزی که انسان‌ها رو اذیت میکنه را از بین ببره یا اصلا به وجود نیاره ،که اینجا میشد بهشت ،نه دنیا ،با همون جن هاش داره ادمها را آزمایش میکنه ،ی عده ای میرن برای بقیه طلسم میگیرن ،جن به جون طرف میندازن ،تسخیر جن میکنن ،اونوقت دنیا شون به قیمتشون میفروشن ،چیزی نمی دونی زر نزن لطفا،قران بخون
    • امیرعلی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      چرت نگو تو قرآن آمده که این روح یا من نمیخوام اسم ببرم وجود دارند
  • مهدی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    ولی تجربه شخصی بنده که بارها هم تکرار شده میگه که اجنه از بسم الله الرحمن الرحیم نمی ترسن
  • فاطمه ابراهیمی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    باورم نمیشه یعنی انقدر ابلیس خودخواه و پست بوده ممنون از مطالب مفیدتون.
  • به نام الله IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    سلام من میخواستم بگم که جن قبلا در زمان قدیم وجود داشته اون موقعی ای که آهن نبوده الان در خونه ی همه ی ما انسان ها کلا آهن هست مثل اجاق گاز جن از آهن وحشت داره و کسانی هم که از جن میترسن کافیه سوره ناس رو بخونن جن تو خونه هایی که آهن نیست هستن مثلا ما تو روستامون یه خونه چوبی داریم خرابه شاید اونجا باشه که اگه فقط یک چیز آهنی باشه به زودی اونجارو ترک میکنه ملیکا هستم۱۱ساله
  • بنده خدا IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    به نام خدا که رحمتش بی اندازه است و مهربانی اش همیشگی. سلام خدمت دوستان عزیز برای پاسخ به سوالات خودتون لطفا معنی سوره اسراء را بخوانید دو آیه براتون میزارم بقیشو خودتون بخونید همشو بخونید لطفا بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ ۚ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا ﴿٦٤﴾ از آنان هر که را توانستی با آوازت [به سوی باطل] برانگیز، و [برای راندنشان به سوی طغیان و گناه] با سواره ها و پیاده هایت بر آنان بانگ زن، و با آنان [از راه سوق دادنشان به حرام] در اموال و [از طریق وسوسه کردنشان به زنا] در اولاد شریک شو، و به آنان وعده [دروغ] بده [که از قیامت، حسابرسی، بهشت و دوزخ خبری نیست] و شیطان آنان را جز از روی باطل و دروغ وعده نمی دهد. (۶۴) إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ ۚ وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ وَكِيلًا ﴿٦٥﴾ [ولی آگاه باش که] یقیناً تو را بر بندگانم هیچ تسلّطی نیست، و کافی است که پروردگارت نگهبان و کارساز [آنان] باشد. (۶۵)
  • BRUH IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    جن از دود ضعیف تره فقط از اعماق درونتون سعی کنید اون رو صدا کنید بگید جن عزیز بیا وقتی بیاد وجودشو قشنگ حس می کنین حیلی لذت بخشه هیچ شمع و....... نیاز نیست فقط از اعماق قلبتون نترسید
  • ارزو IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    خوبه
  • مسعود IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    ارواحبزرگی که درعالم دنیا تسخیر نشده انددر اخرت انها کسی نمیتواند بر انها مسلط شود خصوصا روحی که شیطان نتوانسته بر ان نفوذ کندو لی این دلیل بر عدم تسخیر روح من وشما نمیشود یا دلیل برناتوانی علوم خفیه نیست برخ ارواح انقدر تعالی دارند که والله اعلم
  • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    سلام و خسته نباشید میگم اگه امکان داره سوره یا سخنی که باعث آمدن جن یا روح می‌شود بگید چون نیاز دارم
  • محمد IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    من از تجربه کنندگان نزدیک به مرگم و خداوند و فرشتگان محافظ و شیطان جن و انس را دیده ام و از بچگی برون فکنی روح کرده ام.چون با چشم روح شیطان را دیده ام باید بگویم.بله شیطان از نام خدا مثل مرگ میترسد و میگریزد حتی از فرشته محافظ میترسد کافیه بسم الله بگویید یا بگویید خداوندا از شر شیطان به تو پناه میبرم پا به فرار میگذارد و سریع غیب میشود من این کاررا در برون فکنی روح انجام داده ام پس در بیداری هم همین طور هست.و باید بگویم خداوند مهربان قامتش کل جهان است و همین الان در کنار تک تک شماست و شما را میبیند
  • امیرحسین IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 0
    عالی
  • مریم IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    خواهرگلم .مساله شما رایکی ازنزدیکانم تجربه کرد اوهم ابتدابه خاطر تلقین وعقاید دیگران همین فکر رامیکرد وبه دعا و....متوسل شد تا باتحقیق فهمیدیم این مساله به خاطر یک نوع بیماری مغز واعصاب میباشد بایاری خدا ومصرف دارو دوره بهبودی راطی میکند . این مساله دربیماران ام اس نیز معمولیست . اگرراهنمایی بیشتری میخواهید بامن تماس بگیرید .چون درد ورنجتان را درک میکنم وخودمان این ضجرها راکشیده ایم . (شماره تلفن محفوظ است )