جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب «تفسیر قرآن مجید (آیات منتخب) با تأکید بر تفسیر نمونه»

حوزه/ کتاب «تفسیر قرآن مجید (آیات منتخب) با تأکید بر تفسیر نمونه» به قلم علیرضا کمالی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قرآن کریم، آخرین کتاب آسمانی بر خاتم پیامبران الهی حضرت محمد(ص) نازل شد تا با رهنمودها و تفسیر و تبیین پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) زمینه‌ساز هدایت انسان گردد و انسان با تمسک به آن بتواند از ظلمت‌هایی که در آن غوطه‌ور است، رهایی یابد و در مسیر روشنایی، صراط مستقیم و جاده‌های سلامت قرار گیرد.

درس «تفسیر موضوعی قرآن کریم» از جمله دروس معارف اسلامی دانشگاه‌هاست که به‌عنوان دو واحد، در برنامه درسی دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور جای گرفته است.

از زمان تصویب این درس تاکنون کتاب‌های درسی مختلفی با نگاه عام و برای همه رشته‌ها و با نگاه خاص و تخصصی برای برخی از رشته‌های تحصیلی از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی منتشر گردیده است.

کتاب حاضر به قلم دکتر علیرضا کمالی در یک مقدمه و شش بخش با عناوین آیات منتخبِ: قرآن‌شناسی، سیمای انسان مؤمن و منافق، ارتباط انسان با خدا، روابط اجتماعی، روابط سیاسی و روابط اقتصادی نگارش یافته است.

تلاش نویسنده محترم در این اثر بر آن بوده تا با محور قراردادن آیات منتخبی از قرآن کریم در موضوعاتی که بدان اشارت رفت، زمینه آشنایی دانشجویان محترم را با تفسیر فرازهایی از آیات نورانی قرآن کریم با قلمی روان و پرهیز از مباحث تفسیری تخصصی و با تأکید بر تفاسیر المیزان و به ویژه تفسیر نمونه را فراهم نماید.

هر یک از بخش‌های این اثر شامل شش جزء «اهداف رفتاری»، «مقدمه»، «متن اصلی بخش»، «پژوهش و گزارش»، «منابع پژوهش» و «مقاله‌های پیشنهادی برای مطالعه» آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha