جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قوامی

حوزه/ حجت الاسلام سید محی الدین قوامی گفت: این روزها طلاب جهادگر می توانند با ثبت خاطرات خود و وقایع که در بیمارستان ها و مکان های دیگر مشاهده می کنند در قالب کتاب و یا تاریخ شفاهی آثار ارزشمندی را خلق نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محی الدین قوامی در وبینار ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه ضمن ارائه چند پیشنهاد به مسئولین حوزه های علمیه استان ها گفت: تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به فعالیت های جهادی حوزه های استان ها یکی از کارهای ضروری است که باید از سوی مدیران آنها پیگیری شود.

وی افزود: این روزها طلاب جهادگر می توانند با ثبت خاطرات خود و وقایع که در بیمارستان ها و مکان های دیگر مشاهده می کنند در قالب کتاب و یا تاریخ شفاهی آثار ارزشمندی را خلق نمایند.

مدیر گروه برنامه ریزی ترویجی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: ارتباط گیری با گروه های جهادی استان ها از طرف مسئولین حوزه های آنها، برگزاری مراسم تکریم جهادگران در استان ها یکی دیگر از کارهای مهم به شمار می رود و از این طریق می توان به طلاب جهادگر انگیزه بیشتری برای ادامه این مسیر مقدس داده شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مسئولین و مدیران حوزه های علمیه استان ها نسبت به شناسایی و تربیت افراد جهادی در راستای کادرسازی برای انقلاب و نظام اسلامی اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام قوامی گفت: ما می بایست از ظرفیت های نهادهای حوزوی حتماً استفاده ببریم و از طلبه هایی که در این روزها برای فعالیت های تبلیغی اعزام نمی شوند، در جهت خدمت رسانی به بیماران کرونایی و خانواده های آنان استفاده کنیم و برای آنها تسهیلاتی را هم در نظر بگیریم تا معیشت این عزیزان دچار بحران نشود.

وی تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مدارس علمیه شهرستان ها به نحوی تبدیل به محل هایی برای کمک رسانی در هنگام بلایای طبیعی و حوادث همه گیر بعدی شوند.

مدیر گروه برنامه ریزی ترویجی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در پایان عنوان داشت: روحیه دادن به بیماران و مقابله با ترس کاذبی که این عزیزان به آن دچار هستند و سیستم ایمنی بدن آنان را تضعیف می کند، یکی از اصلی ترین مأموریت ها و وظایف طلاب جهادی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha