پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مطالعه در فضای مجازی به صورت عمیق به رشد علمی فرد کمکی نمی کند، گفت: نزدیک به ۳۰ استاد در مقطع سطح چهار در حوزه علمیه استان مشغول به تدریس هستند و این نشان می دهد که حوزه استان از این لحاظ غنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، ظهر امروز در نشستی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: علم آموزی و عالم پروری در حوزه های علمیه مهمترین رسالت بوده و در کنار وظیفه تربیت جامعه، نشان می دهد که حوزویان به علم و کتابخوانی تا چه اندازه اهمیت می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بیش از هزار سال و حتی قبل از آن تحقیقات گرانسنگی توسط علما صورت گرفته و تحقیقات و پژوهش های مهمی انجام شده است، همچنین در دانشگاه ها انسان های بزرگی بودند که عمر خود را در تحقیق و علم گذراندند.

وی با بیان اینکه وضعیت کتابخوانی در کشور باید بهتر شود تا پیشرفت کند، بیان داشت: متاسفانه در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر آمارها نشان می دهد که سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین بوده، در حالی که در کشورهای پیشرفته ای همچون ژاپن سرانه مطالعه بسیار مطلوب است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه مطالعه در فضای مجازی به صورت عمیق به رشد علمی فرد کمکی نمی کند، گفت: فضای مجازی اطلاعاتی بهم ریخته است و اطلاعات درستی را به فرد نمی دهد، اما  کتاب می تواند باعث رشد علمی فرد شود.

مدیر حوزه علمیه اسان بوشهر گفت: نزدیک به ۳۰ استاد در مقطع سطح چهار در حوزه علمیه استان مشغول به تدریس هستند و این نشان می دهد که حوزه استان از این لحاظ غنی است.

وی بیان داشت: عمده تخصص این اساتید در رشته های تخصصی فلسفه، فقه و اصول،  مشاوره و روان شناسی است که همه آنها آماده خدمت رسانی به جامعه می‌باشند.

به گزارش حوزه، در این نشست تعداد ۴۵۰ کتاب تخصصی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به حوزه علمیه اهدا شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha