جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام الله رضا اکبری امام جمعه سنقر و کلیایی

حوزه/ امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: برای حاکمیت ارزش‌های اسلامی و مقابله با ظلم، ناعدالتی، تبعیض، همه افراد و آحاد جامعه باید بسیجی باشند.

حجت الاسلام الله رضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با گرامیداشت هفته بسیج خدمت فرمانده بسیجیان عالم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تمام بسیجیان انقلابی و بصیر، اظهار داشت: در نظام اسلامی و براساس آموزه های دینی در چنین جامعه ای، همه آحاد مردم باید خود را جزء نظام اسلامی دانسته و مسئولیت پذیر باشند.

امام جمعه سنقر و کلیایی ادامه داد: حسب فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «کُلُّکُمْ رَاعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیَّتِهِ»، همه شما نسبت به زیرمجموعه ها مسئولیت دارید، در نظام اسلامی کسی تماشاچی، از کار افتاده، بیکار نیست و نسبت به حفظ کیان اسلامی و اجرای دستورات دینی مسئول هستند.

وی تصریح کرد: باید در عمل باید همه بسیج شویم برای حاکمیت الله؛ همین که برای عبودیت در مقابل خدای متعال بسیج شدیم، با فرامین امامین انقلاب برای به زیر کشیدن قدرت های استکباری و ظالم، آماده ایم.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه در قرآن کریم می فرماید: «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِیاءُ بَعضٍ...»، یعنی اینها که بر یکدیگر ولایت دارند، گفت: مردان و زنان مؤمن نسبت به همدیگر امر به معروف و نهی از منکر می کنند، که آن هم مراتبی دارد و یکی از پایین ترین درجات این دو فریضه، علاقه قلبی به کارهای معروف و انزجار قلبی نسبت به منکرات است.

امام جمعه سنقر و کلیایی اظهار داشت: فرضا اگر منکری رخ بدهد، انسان مسلمان به هر جهت توان تذکر و ارشاد را ندارد، اما قلباً از انجام منکرات بدبین می باشد، یا برعکس نسبت به انجام کار خیر اظهار تایید می کند که این از پایین ترین درجات امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: امروز تذکر لسانی به سران استکبار و کسانی که حامی جنایات بشری، خصوصا علیه مسلمانان بی پناه در فلسطین، سوریه، عراق و یمن، مرتکب منکر می شوند، با قدرت جلو عمل آنها گرفته شود.

وی در پایان گفت: اینجاست که افراد نباید تماشاچی باشند، انسانها باید با هر توان ممکن برای حاکمیت ارزش های اسلامی و مقابله با ظلم، ناعدالتی، تبعیض تلاش بکنند. این می شود جامعه اسلامی، پس در چنین جامعه ای همه افراد و آحاد جامعه باید بسیجی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha