شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب

حوزه/ عبدالعلی زاده گفت: طلاب باید هر جایی که به مسئله ای علم و آگاهی نداشتند از گفتن «نمی‌دانم» واهمه نداشته باشند چرا که حتی مراجع هم در مواردی که به نکته ای حضور ذهن نداشته اند بیان کرده اند که بعد از مراجعه جواب خواهم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اشرف عبدالعلی زاده امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که نباید در مباحثی که انسان علم ندارد اظهار وجود کند، اظهار داشت: لازم است طلاب مسائل دینی و شرعی را به درستی یاد بگیرند تا در جواب دادن به سؤالات مردم با مشکل مواجه نشوند و هر جایی که به مسئله ای علم و آگاهی نداشتند از گفتن «نمی دانم» واهمه نداشته باشند چرا که حتی مراجع هم در مواردی که به نکته ای حضور ذهن نداشته اند بیان کرده اند که بعد از مراجعه جواب خواهم داد.

وی با بیان این که کسی که چیزی را نمی داند و خود را دانا جلوه می دهد، این رفتار علاوه بر قبح شرعی، از نظر عقل هم قبیح است، اضافه کرد: در بیان حضرت امام خمینی(ره)، علما مراتب نازله انبیا هستند و تبلیغ احکام الهی مراتب نازله تبلیغ رسل و انبیاء علیهم السلام است و اگر کسی بخواهد بار این رسالت سنگین را به دوش بکشد باید در جهت تحصیل علم مراحل مختلفی را طی کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: در روایات ائمه معصومین سکوت و شنیدن جهت یادگیری از خصوصیات طالبان علم بیان شده است و باید علم را یاد گرفت و با عمل کردن آن را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: انسان هر علومی را که یاد می گیرد باید آن را برای مردم نشر دهد و البته لازمه اش این است که خود انسان عالم باشد و نباید طلبه زود خود را در معرض جامعه قرار دهد و لازم است در حوزه علمیه تحصیل کرده و از مباحث گوناگون فقهی معلوماتی را کسب کند و آن موقع طبق وظیفه عمل کند تا بتواند مردم را به خدا دعوت کند.

عبدالعلی زاده بیان داشت: ائمه معصومین علیهم السلام عهده دار تدبیر مسلمان ها بودند و سیاست علما هم اخذ شده از روش ائمه معصومین است و مخالفت کردن با هوای نفس و خود را به زحمت انداختن برای دعوت مردم به پروردگار عالم، از این سیاست هاست.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha