جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات آمریکا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار و امام جمعه شهر توپ آغاج در یادداشتی به تحلیل برنامه های دشمن علیه انقلاب اسلامی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار و امام جمعه شهر توپ آغاج در یادداشتی به تحلیل برنامه های دشمن علیه انقلاب اسلامی پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: هفت سال از توافق برجام گذشته است. توافقی که اوبامای دموکرات آن‌ را امضاء کرد و همزمان با آن‌ رفع انواع تحریم‌های اولیه و ثانویه‌ی ایران را کماکان‌ بدون هیچ اقدام عملی به آینده حواله داد.

در آن زمان نیز سراب رای آوری هیلاری کلینتون دموکرات موجب شد تا با دلخوشی‌های ساده‌انگارانه و تضمینی دانستن امضای جان کری - به خیال این‌که وزیر خارجه آمریکا خواهد ماند- به شروط ۹گانه رهبری توجهی نشود تا خسارات بسیاری از این غفلت‌های دیپلماتیک، بهره ملت ایران شود.

با آمدن ترامپ و روحیه و رویکرد به‌شدت ضد ایرانی او که باطن پلید آمریکا را به‌خوبی عریان می‌کرد، غرب‌باوران داخلی، نگاه از ترامپ برداشته و دوباره به اروپا چشم دوختند. جالب این‌که؛ در ابتدای‌ کار، بر این باور بودند که باید از اروپا بگذریم و با کدخدا ببندیم و چون کدخدا بدعهدی کرد دوباره از درِ تعامل با اروپا درآمدند و حالا با آمدن بایدن، ظاهرا می‌خواهند دوباره با کدخدا ببندند!!

با بالا رفتن احتمال پیروزی بایدن و قطعی شدن تقریبی آن، سه گروه در یک حرکت هماهنگ و بهم‌پیوسته در داخل کشور دست بکار شده‌اند تا افکار عمومی را برای پذیرش شرایطی که آرزوی آن‌را دارند آماده کنند:

گروه اول؛ تئوریسین‌ها و نظریه‌پردازان جناح غرب باور و غرب‌گرا که با بزک‌نمایی دموکراسی غربی و دموکراسی آمریکایی سعی دارند بایدن را غیر از ترامپ قلمداد کنند و حزب دموکرات را بهتر از جمهوریخواه جلوه دهند.

گروه دوم؛ اصحاب رسانه و اهل قلم در جبهه غرب‌اندیشان داخلی که با پروپاگاندای رسانه‌ای و انگاره‌سازی‌های غلط و تصویرسازی‌های کاذب و دوگانه‌سازی‌های فریبنده، به کمک تئوریسین‌های جبهه خود آمده‌اند و درصددند، ذات خبیث شیطان بزرگ را خوب جلوه دهند و دستکش مخملین را بر پنجه خونریز و فولادین آمریکا بکشند.

گروه سوم؛ آن دسته از تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان و مدیرانی هستند که از یک سو با ارسال پیام‌های خرسندی و شعف، و از دیگر سو با انفعال دیپلماتیک در روابط با کشورهای دیگر پیام‌های غلط ارسال می‌کنند.

متاسفانه در حالی که توافق راهبردی ایران و چین معطل مانده و روابط با کشورهای همسایه از اولویت لازم برخوردار نیست، برخی دوباره معطل حضور بایدن در کاخ سفید مانده‌اند. گروهی دیگر نیز بجای این‌که‌ به ظرفیت‌های بیکران داخلی در عرصه اقتصاد بپردازند دوباره دل به گشایش‌های برآمده از مذاکره مجدد و بازگشت آمریکا به برجام، بسته‌اند.

همین انفعال و معطل‌سازی کشور که توسط این سه گروه برجسته‌سازی می‌شود و با ضریب‌دهی رسانه‌های بیگانه، در افکار عمومی جای می‌گیرد باعث شده است تا اروپایی‌ها به طمع بیفتند که صدور بیانیه وقیحانه‌ خطاب به آژانس هسته‌ای، یک نمونه آن است. چنان‌چه این مسیر غلط ادامه یابد بدون تردید گام دوم را آژانس هسته‌ای به زودی برخواهد داشت و دشمن به اقتضای ذات شیطانی‌اش گام به گام جلو خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha