شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بسیج حقوقدانان

حوزه/ مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تاکید بر این که برای کاهش پله ای آسیب های اجتماعی نیاز به یک کار متحدد شکل و منسجم است، گفت: دستگاه های متولی کاهش آسیب های اجتماعی جزیره ای عمل نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سرهنگ حسین قاسمی، صبح امروز در نشست با مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر اظهار کرد: حقوقدانان با انواع آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف آشنایی دارند به همین جهت می‌توانند با کار در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی  موجب رفع و یا کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه شوند.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: همان طور که حقوقدانان بسیجی در سال‌های گذشته با روحیه جهادی، اخلاص و تمام وجود خود در بین مردم حضور پیدا کرده و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه داده‌اند نیاز است تا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بیش از گذشته از ظرفیت این قشر در جهت آگاهی‌بخشی حقوقی به شهروندان محله‌های آسیب دیده اجتماعی استفاده شود.

وی با بیان این که حقوقدانان در فعالیت‌های خود امام علی(ع) را سرمشق و الگوی خود قرار دهند تصریح کرد: هنگامی که قضاوت‌های حساس و کلیدی امیرالمؤمنین علی(ع)چه در زمان خود و چه در زمان خلفای سه گانه را مورد مطالعه قرار می دهیم سه معیار اصولی قضاوت ایشان شامل حساسیت، ریزبینی و درک وجود خداوند را به وفور مشاهده می‌کنیم.

سرهنگ محمود شریفی مسئول بسیج حقوقدانان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر  با بیان اینکه آسیب های اجتماعی امروزه یکی از معضلات اساسی و ریشه ای جامعه می باشد افزود: یکی از آسیب هایی که بنیان تحکیم خانواده دچار یک نوع انحطاط و فرو پاشی قرار می دهد طلاق است،که نمونه مصادق عینی آن را مطابق آمار ثبت احوال از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۸ روند تصاعدی و افزایشی داشته است و بلعکس آن شاهد بالارفتن سطوح سنی ازدواج در مردان و زنان و کاهش چشمگیر ازدواج هستیم.

وی ادامه بیان کرد: برای کاهش پله ای آسیب های اجتماعی نیاز به یک کار متحدد شکل و منسجم است یک گروه هیئت اندیشه ورز که متشکل از حقوقدان، روان شناس، جامعه شناس و نماینده دستگاه های تخصصی در زمینه موضوع مربوطه هستیم تشکیل، و از جزیره ای کار کردن دستگاه های متولی در امر کاهش آسیب های اجتماعی پرهیز شود.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری هنگامی که سیاست های کلی خانواده را در سال ۱۳۹۵ ابلاغ نمودند گفت: یکی از لوایحی که مورد بازنگری قرار گرفته و هم اکنون در صف لوایح در دست برسی در صحن علنی مجلس قرار دارد مربوط می شود به لایحه صیانت و کرامت و تامین امنیت بانوان در مقابله با خشونت و بزهکاری است.

در پایان بسیج حقوقدانان آمادگی هرگونه ابعاد حقوقی و قضایی با معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) را اعلام و از سرهنگ قاسمی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha