جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه وحدت حوزه و دانشگاه/همدان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ۲۷ آذرماه یادآور رسالت عظیمی است که بر دوش جامعه ی حوزویان و دانشگاهیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان،خانم ام کلثوم امیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان،با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت «روز وحدت حوزه و دانشگاه» بر لزوم تلاش عمیق برای ایجاد و بسترسازی های مناسب در مسیر اتحاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان در این بیانیه آورده است: ۲۷ آذرماه «روز وحدت حوزه و دانشگاه» که شهید مفتح به دست گروهک منحوس منحرف فرقان به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد،،یادآور رسالت عظیمی است که بر دوش جامعه ی حوزویان و دانشگاهیان در باب اتحاد و انسجام است.

 حوزه های علمیه با ارائه ی یک نگاه مقدسی و معنوی به علم و دانش و ترویج تلقی الهی از علوم که در این نگاه علم و دانش موهبتی الهی است «یوتی الحکمه من یشاء» و عالم مجهز به این علم در مقابل خداوند تعالی خشیت دارد «انما یخشی الله من عباده العلماء» دانشگاه را مقدس می داند و به دانشمند فعال و متعهد در حوزه علم به عنوان یک عابد نگاه می‌کند.

دانشگاه نیز ضمن داشتن همین نگاه به حوزه علمیه تلاش می کند تا با کمک این حوزه در همه زمینه‌های علوم و به ویژه علوم انسانی، نظریات برآمده از مبانی غنی و معارف پربار اسلامی را جایگزین علوم انسانی وارداتی غربی که به هیچ عنوان با فرهنگ ایرانی- اسلامی سنخیت ندارد را نماید.

 پیشگامان و بانیان اصلی بین این دو نهاد مقدس استاد شهید مرتضی مطهری و استاد شهید دکتر محمد مفتح تمام همت و تلاش خود را مصروف بر این امر نهادند و منشا خیرات و برکات زیادی شدند.

 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید دکتر مفتح و همه شهدای حوزوی و دانشگاهی، بر لزوم اهمیت و ضرورت اتحاد بین حوزه و دانشگاه تاکید می نمایم و آمادگی حوزه های علمیه خواهران استان همدان بر این امر مقدس را اعلام می دارم و از خداوند متعال خواستارم تا این حرکات و اقدامات اتحادی زمینه ای باشد برای تعجیل در ظهور مقدس حضرت ولی عصر(عج) و اتصال این انقلاب به انقلاب مقدس ایشان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha