پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه «قوی شدن ایران» را باطل السحر تحریم ها دانست و تصریح کرد: حتی یک ساعت تاخیر در خنثی کردن تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: نام حضرت زینب (س) به عنوان پیام آور عاشورا با صبر و بردباری و ایستادگی عجین شده و وجود مبارک‎‎ شان الگویی برای مجاهدان راه خدا و کسانی است که در مقابل ظلم و ستم ایستاده و راه مقاومت را پیشه کرده اند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامگذاری روز ولادت آن حضرت به عنوان روز پرستار، از تلاش ها و خدمات مدافعان سلامت به ویژه در ایام شیوع کرونا تقدیر کرد و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم از زحمات ارزشمند و ماندگار پرستاران که به تعبیر بلند مقام معظم رهبری «فرشتگان رحمت» هستند، تجلیل کنیم.  

* سازمان بازرسی مطالبات قانونی پرستاران را پیگیری کند

رئیسی تجلیل واقعی از پرستاران را در گرو تحقق مطالبات آنها دانست و گفت: امروز حمایت از جامعه پرستاری و تقدیر از زحمات آنها با احقاق حقوق حقه‎ شان و پرداخت امتیازات قانونی این عزیزان تحقق می یابد.  

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دیدار چندی پیش خود با مسئولان نظام پرستاری و طرح مطالبات آنها گفت که بخشی از خواسته‎ های پرستاران با پیگیری های قابل تقدیر سازمان بازرسی کل کشور تحقق یافته اما هنوز برخی از این مطالبات باقی مانده است.

رئیسی بر همین اساس به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد که در ادامه اقدامات انجام شده، پرداخت کامل حقوق و امتیازات پرستاران را با همکاری دولت و بخش های مربوطه با جدیت و تا حصول نتیجه پیگیری کند.

* حضرت عیسی (س) اگر بود این همه ظلم را تحمل نمی کرد

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت حضرت عیسی (س) به خداپرستاران، حق طلبان و عدالت‌ خواهان اظهار داشت: پیام عیسی مسیح (س) دعوت به خدا، عدالت و صلح و دوستی است و کسانی که با عنوان مسیحی به ملت‎ها ظلم می کنند، قرابتی با آن حضرت ندارند. 

رئیسی افزود: حضرت عیسی (س) از این همه ظلم و فساد و ترور به ویژه ترور دولتی رژیم آمریکا بی ‌زار است و اگر بود به این همه ظلمی که به مردم منطقه، خصوصاً به مردم مظلوم فلسطین و کودکان یمن می شود راضی نمی شد و آن را تحمل نمی کرد.

وی خطاب به پیروان واقعی حضرت موسی کلیم الله (س) و حضرت عیسی روح ‎الله (س) تأکید کرد که این دو نبی بزرگوار از جنایاتی که با سوءاستفاده از عنوان یهودی و مسیحی در دنیا می شود متنفرند و چنین اعمالی مطرود همه انبیاء الهی است.

*یک‌ساعت تاخیر در خنثی سازی تحریم ها خلاف عقل و شرع است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ظلم و ستم غربی ها به ملت ایران گفت: راه مقابله با تهدیدات و باطل السّحر تحریم ها، قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه هاست و نباید یک‎ ساعت نیز در خنثی سازی تهدیدها و تحریم ها تعلل کرد.

 تأکید کرد: حتی یک ‎ساعت تأخیر در خنثی سازی تحریم ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی اثر کردن تحریم ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه شکل گیری ایران قدرتمند را در گرو ایستادگی و بی اثر کردن تحریم های دشمن دانست و خطاب به غربی ها گفت: تحریم ها نمی تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند و ما از هر امکانی برای دور زدن تحریم ها استفاده خواهیم کرد.

 رئیسی با بیان این که امروز بر همگان آشکار شده که مذاکره ۷ ساله با دشمنان به دلیل عهد شکنی آنها، بی اثر بوده و انتظاری که از آن می رفت را برآورده نکرده است تاکید کرد که نباید با پیمان شکنان و دولت‎ های بدون میثاق و بدعهد مذاکره کرد و از همه مسئولان خواست که هماهنگ و هم صدا با هم در جهت خنثی کردن تحریم ها حرکت کنند.

* در اجرای قانون نباید اسیر فضاسازی ها شد

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اجرای احکام اسلامی و قانون از سوی دستگاه قضا، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‎ ها دارای یک فرایند و ضوابط شرعی و قانونی است که همه قضات خود را متعهد به دادرسی عادلانه در چارچوب این فرایند می دانند.

آیت ‎الله رئیسی با بیان این که فرایند دادرسی در دستگاه عدلیه نظام اسلامی تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا، متهم و همه مردم است، افزود: ما ۴۰ سال است که اعلام کرده ایم امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می کند و در رسیدگی به پرونده‎ ها دقت می شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.  

*اجازه بر هم زدن امنیت کشور را ندهید

رئیس قوه قضاییه بر لزوم صیانت و حراست از «امنیت ملی» تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ امنیت بسیار مهم است و همه باید پاسدار امنیت ملی باشند و این مساله محوری نباید با هیچ حرکت احساسی خدشه دار شود. 

 رئیسی با بیان این که جامعه باید امن باشد، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد که به عناصر دشمن و عوامل سرویس های بیگانه مطلقاً اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند. 

در این جلسه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: طی هماهنگی بعمل آمده با ستاد کرونا و وزارت بهداشت و جلسه تفصیلی که با آقای دکتر رئیسی سخنگوی این ستاد برگزار شد، سفرهای ریاست محترم قوه قضاییه با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.  

انتهای پیام

منبع: روابط عمومی قوه قضائیه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha