جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ حضور آیت الله تحریری در خبرگزاری حوزه

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه مروی در واکنش به هتاکی یک روحانی نما نسبت به رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: آزمایش افراد در فتنه ها صورت می گیرد نه در جلسات اخلاق. محبت فرزند، نباید گوش و چشم آدمی را ببندد و باعث غفلت او شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، در جلسه درس اخلاق طلاب، با ابراز تأسف از این که افرادی خود را در معرض فتنه های مختلف قرار می دهند و توان تشخیص فتنه های پیچیده دشمن را ندارند، اظهار داشت: گاهی محبت فرزند ذهن آدمی را به یک مسیری می برد که فرد شروع به باطل گویی می‌کند. به یک مرتبه از مسیر حق روی گردان شده و در مسیر باطل شروع به حرکت می‌کند. انسان اگر خودخواهی را کنار بگذارد و در برابر حق خاضع باشد هرگز از مسیر حق منحرف نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های گمراه در طول تاریخ با اینکه در مسیر حق بودند و در فتنه در دام باطل افتاده اند افزود: در ماجرای کربلا می‌توان مصادیق افرادی که از مسیر حق برگشتند و در مسیر باطل قرار گرفتند را مشاهده کرد. مانند همان نصرانی که با مشاهده امام حسین علیه السلام از راه خود بازگشت و حاضر شد فرزند خویش را برای کسب رضای الهی و خشنودی ولی زمان تقدیم کند. این مطلب بسیار قابل تأمل است که در وجود انسان چه تحولی رخ می‌دهد که می‌تواند با همه وجود در برابر باری تعالی به معنای واقعی کلمه خاضع باشد و هستی خود را تقدیم حق کند و در قضیه کربلا نیز اینگونه بود که در مقابله با ولی زمان خود ایستادند و در واقع از ولایت الله خارج شدند.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: امام(ره) راحل زمانی که قیام خویش را آغاز کردند و شنیدند برخی افراد درباره بعضی از مراجع تقلید، بد می‌گویند کلاس درس را به مسئله «غیبت» اختصاص دادند و فرمودند اگر کسی پشت سر مرجعی حرف بزند و غیبت کند از ولایت الله خارج می‌شود؛ این منطق متعالی اولیای الهی است.

وی با بیان ویژگی های رهبر معظم انقلاب افزود: چگونه فردی به خود اجازه می دهد در خصوص رهبر فرزانه‌ای که بیش از چهل سال زندگی فردی، اجتماعی، معنوی، اخلاقی و سیاسی خود را وقف اسلام و انقلاب کرده، اظهار نظر خلاف واقع کند در حالی که خود این فرد می‌داند رهبر انقلاب با وجود تبعید و شکنجه‌ها حتی یک لحظه دست از حق برنداشته است. آزمایش افراد در فتنه ها  صورت می گیرد نه در جلسات اخلاق؛ انسان بصیر و آگاه هرگز دست به مقابله با رهبر و ولی زمان نمی‌زند.

استاد تحریری با بیان کینه ها و دشمنی ها استکبار جهانی  علیه انقلاب اسلامی، ابراز داشت: اگر کسی اطلاع کمی از روند انقلاب داشته باشد می‌فهمد که دشمنان علیه انقلاب و نظام چه توطئه‌ها و دسیسه‌هایی طراحی می‌کنند و در دوره رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای این توطئه‌ها چند برابر شده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران تصریح کرد: محبت فرزند نباید گوش و چشم آدمی را ببندد و باعث غفلت او شود. انسان برای اینکه در دام غفلت گرفتار نشود و در مسیر تاریکی قرار نگیرد باید همواره خود را به انوار الهی برساند و در برابر اولیای الله و ولی زمان خاضع باشد.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی برای انحراف سیاسی یک فرد وجود دارد، اظهار کرد: انحرافات سیاسی نوعاً بر اثر این است که فرد اصلاً خط فکری انقلاب را قبول ندارد و نمایشی خود را انقلابی نشان می‌دهد یا اینکه خط فکری انقلابی را دارد اما به قدری ضعیف است که راحت در معرض انحراف و تغییر قرار می‌گیرند. بعضی از شخصیت‌ها که امروز تعدادی از آنها مرحوم شدند چنین بودند لذا زندگی آنان زندگی نبود که بر محور امامت باشد.

استاد تحریری در پایان گفت: کسی که به عنوان رکنی از ارکان انقلاب به شمار می‌رود باید همانند امام خودش زندگی کند. برخی افراد نان به نرخ روز خور هستند. زمانی که رهبری حرفی می‌زنند فردای آن روز می‌آیند درباره کلام رهبری سخن می‌گویند و با همان کلام ایجاد اختلاف می‌کنند، بنابراین انسان در همه شرایط باید مراقب باشد زمام امور خود را به دست چه کسی می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha