جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب یزد

حوزه/امام جمعه یزد گفت: بسیاری از ما حرکات و حتی حرف‌های به ظاهر انقلابی می‌زنیم، اما در عمق آن، هوای نفس وجود دارد و نور الهی در آن نیست و این قبیل سخنان و اقدامات ماندگار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»دریزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ِیزدی عصر سه شنبه در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه یزد  اظهار داشت: مردم بصیر ایران اسلامی، توطئه دشمن که سال‌ها برای آنها برنامه ریزی و هزینه کرده بود را در نهم دی نقش برآب کردند و به استکبار نشان دادند که ملت ایران، ملتی یکپارچه است و در مسیر حق قدم بر می‌دارد.

وی افزود: حرکت ۹ دی ثابت کرد که مردم امروز به برکت انقلاب اسلامی، به رشد و کمال رسیده‌اند و به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی پای‌بند هستند و به درک درستی از این آرمان‌ها رسیده‌اند.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: کج فهمی‌هایی از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و در مسیر ظهور اسلام تا انقلاب اسلامی همواره مشکلاتی را ایجاد کرده، زیرا عده‌ای درک و بصیرت واقعی نسبت به حقیقت عالم ندارند و تشخیص واقعیت‌ها برای آنها دشوار است و در فهم آنها نمی‌گنجد.

امام جمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که برخی افراد در روز محشر کور محشور می‌شوند، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ما برای تو نشانه‌هایی فرستادیم اما تو آنها را فراموش کردی و اکنون فراموش می‌شوی.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص بین حق و باطل اظهار کرد: آنچه باید در وجود انسان باشد تا بتواند قدرت تشخیص حق و باطل را داشته باشد، بصیرت است و بصیرت به واسطه تقوا در انسان پدید می‌آید. 

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه افراد بی‌بصیرت، عموما از تقوا بی‌بهره هستند، افزود: ساده‌لوحی و بی‌بصیرتی که در وجود برخی افراد حتی برخی بزرگان وجود دارد، باعث سوء استفاده دشمن می‌شود که با مروری بر تاریخ گذشته، بسیاری از این نمونه‌ها را می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: نور خدا باید در انسان دمیده شود تا از عهده درک و فهم مسائل برآید همانگونه که قدرت درک این مسائل در حضرت امام خمینی(ره) وجود داشت و این به واسطه تقوای الهی در وجود ایشان بود.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: بسیاری از ما حرکات و حتی حرف‌های به ظاهر انقلابی می‌زنیم، اما در عمق آن، هوای نفس وجود دارد و نور الهی در آن نیست و این قبیل سخنان و اقدامات ماندگار نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه قدرت تشخیص باید در طلبه‌ها وجود داشته باشد، افزود: در این مسیر باید از امام و رهبری تأسی بگیریم. همانگونه که وقتی اوباما برای رهبر معظم انقلاب نامه نوشت و ابراز ارادت کرد و بسیاری در داخل کشور از این موضوع خوشحال بودند، رهبری فرمودند که این پنجه آهنینی است که دستکش مخملی بر آن کشیده شده و این سخن ناشی از درک موضوع توسط ایشان است که با تقوا حاصل شده است.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: در حماسه ۹ دی بسیاری از مردم بصیرت داشتند، اما عده‌ای خالی از بصیرت بودند و فتنه ایجاد کردند در حالی که اگر کسی می خواست برای خدا کار کند، وقتی می بیند که اسلام قرار است ضربه بخورد، حرکتی انجام نمی‌دهد که دشمنان جری و گستاخ شوند.

وی عنوان کرد: باید در تشخیص مسائل خود را به خدا بسپاریم تا حق و باطل را به ما نشان دهد و در این مسیر به طور قطع، حمایت و تبعیت از رهبری، راهگشاست.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: مسئله ولایت مسئله‌ای خدایی است و اگر هوای نفس را کنار بگذاریم، خواهیم فهمید که استمرار انقلاب و اسلام و حاکمیت قرآن در کشور به واسطه حضور ولایت اتفاق افتاده وگرنه در حوادثی همچون وقایع سال ۸۸، ضربه مهلکی به نظام و انقلاب وارد می‌شد، اما رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری، این فتنه ها را نقش برآب کرد.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم تا از کج فهمی به دور باشیم و تلاش کنیم با پیشه کردن تقوا، قدرت تشخیص را در خود تقویت کنیم تا در دام دشمنان گرفتار نشویم.

در این دیدار یکی از اساتید حوزه علمیه یزد به قرائت مقاله‌ای با موضوع ۹ دی پرداخت و بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه کشور  هم در مورد یوم الله ۹ دی قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha