شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: تجربه تاریخی به ما نشان داده هرجا مدارس و مراکز علمی قوی تاسیس شد موجب برکات فراوان و منشاء اثرات زیادی بوده است و در کرمان نیز لازم است یک مجتمع علمی حوزوی قوی تاسیس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، صبح امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و گرامیداشت یاد و نام همه شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی گفت: تجربه تاریخی به ما نشان داده هرجا مدارس و مراکز علمی قوی تاسیس شد موجب برکات فراوان و منشاء اثرات زیادی بوده است و در کرمان نیز لازم است یک مجتمع علمی حوزوی قوی تاسیس شود.

وی افزود: اگر کشور مصر در برهه ای دارای تحول علمی شد به خاطر وجود مراکز علمی قوی بود که در آن کشور وجود داشت و امروز نیز قم به عنوان یک پایگاه بزرگ علمی و دینی در دنیا می درخشد و ما مصمم هستیم با عنایت الهی و همکاری همه فضلای استان و به ویژه مدیریت حوزه قم کرمان را به یک قطب مهم دینی و فرهنگ اسلامی تبدیل نماییم و اگر در این استان مراکز و مدارس قوی شکل گیرد این امر مهم دست یافتنی است.

امام جمعه کرمان در قسمت دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی مدرک گرایی ها خاطر نشان ساخت: لازم است مدارک حوزوی ساماندهی شود تا طلبه برای مشغول به کار شدن مجبور به تحصیل در دانشگاه و اخذ مدرک از آنجا نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی تاکید کرد: در حوزه هرکدام از مراکز یک نوع مدرک به طلاب می دهند که شایسته است به این امر توجه ویژه شود و این امر ساماندهی شود.

وی در پایان مجدد یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: اکنون پرچمدار گفتمان مقاومت در جهان امروزی، ایران است و حداقل یک دهه قبل از سال ۵۷ توسط امام این گفتمان شکل گرفت و سال ۵۷ این گفتمان ابعاد خودش را تبیین کرد به طوری که امروز در منطقه هیچ جریان مقاومتی رقم نمی خورد مگر اینکه این گفتمان در آن نقش داشته باشد و بر آن اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha