جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کرمان با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی، نقش آفرینی حوزه و روحانیت در عرصه های گوناگون اجتماعی و خدمت رسانی را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: «حوزه علمیه» یعنی جامعه و خدمت و عجین بودن با مسائل اجتماعی؛ البته این نقش آفرینی طرح و برنامه لازم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، آیت الله اعرافی، در جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی کرمان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه این شورا در حل معضلات و آسیب های اجتماعی پرداخت.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: شرط تاثیرگذاری حوزه و روحانیت در عرصه های گوناگون داشتن دانش کافی، جامعه شناسی، سلیقه و تدبیر در کنار عزم و اراده جدی است و اینکه خود را بشناسد و به وظایف سنگینش آگاه باشد.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کرمان در حل آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: این شورا در قبال همه معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی شهر و استان مسئولیت دارد. البته این حرف به معنای نادیده گرفتن مسئولیت سایر دستگاه های اجرایی نیست، اما مهم این است که این شورا جایگاه خویش را بشناسد و با یک نگاه کلان و راهبردی به مسائل شهر و استان نگاه کند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: من همواره از اینکه دستگاه روحانیت و نهادهای حوزوی به صورت گسسته و بدون هم افزایی با هم کار کنند ناراحت بودم، چرا که معتقدم از هم گسستگی مجموعه دستگاه های روحانیت و تبلیغی و دینی یکی از مشکلات کلیدی است و بر همین اساس از همان ابتدا دغدغه تشکیل شورای هماهنگی نهادهای حوزوی را داشتم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت عزم و اراده و داشتن برنامه در پیشبرد کارها، تاکید کرد: این شورا ارزش دارد و بسیاری از کارها را می تواند انجام دهد و خیلی هم نباید منتظر فراهم آمدن بودجه و امکانات ماند، بلکه داشتن روحیه جهادی و  برنامه کلان و راهبردی حتی با تنگناهای مالی موجب جلوبردن بسیاری از کارها می شود.

حوزه یعنی جامعه و خدمت و عجین بودن با مسائل اجتماعی

آیت الله اعرافی، نقش آفرینی حوزه و روحانیت در عرصه های گوناگون اجتماعی و خدمت رسانی را یک اصل مهم دانست و افزود: «حوزه علمیه» یعنی جامعه و خدمت و عجین بودن با مسائل اجتماعی؛ البته این نقش آفرینی طرح و برنامه لازم دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان اظهار کرد: با اینکه حوزه در عرصه های گوناگون برکات زیادی داشته است و از لحاظ کمیت رشد قابل قبولی داشته، اما باید بدانیم که از لحاظ کیفی باید بیش از پیش رشد داشته باشد و شورای نهادهای حوزوی استان در این عرصه می تواند رسالت مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha