جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار حاج قاسم سلیمانی

حوزه/شهید سلیمانی به امت واحده ای که امام خمینی(ره) بنیانگذار آن بود، اعتقاد داشت؛ هر چند دشمن تلاش کرد این امت واحد را نابود سازد اما این امت شکل گرفته و در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعادت نژاد با اشاره به نگاه سیره قولی، عملی همچنین ویژگی های رفتار شخصی و اجتماعی شهید سلیمانی گفت: تشییع جنازه شهید سلیمانی نشان داد که وی دارای چهره ای فراملی، جهانی و مستقلی است و همه افراد شهید سلیمانی را دوست می دارند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در هر جمعی که قرار می گرفت، آن جمع وی را از آن خود می دانست بدین صورت که اگر شهید سلیمانی در جمعی سنی قرار می گرفت، به گونه ای برخورد می کردند که آنها احساس می کردند سنی است، اگر شیعه بودند احساس می کردند شیعه و اگر عرب بودند احساس می کردند شهید سلیمانی عرب است.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت نژاد پرور با طرح سؤالی مبنی بر این که جاذبه شهید سلمانی از چه بود، گفت: شهید سلیمانی اعتقادات و مقدسات همه را محترم می دانست و هیچ گاه به دنبال عقیده دیگران نبود، به عبارت دیگر ضمن این که شیعه معتقدی بود، هیچ گاه درصدد نبود که فرد سنی را شیعه یا مسیحی را مسلمان کند و همیشه نیز به نیروها سفارش می کرد با حفظ ملیت افراد با مظلومان کار کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به امت واحده ای که امام خمینی(ره) بنیانگذار آن بود، اعتقاد داشت؛ هر چند دشمن تلاش کرد این امت واحد را نابود سازد اما این امت شکل گرفته و در حال پیشرفت است؛ همچنین شهید سلیمانی در رویارویی با جمعیت ها تلاش می کرد وارد مسائل حزبی و گروهی نشود در نتیجه دارای چهره ای مورد قبول برای همه اشخاص است.

مشاور عالی سردار شهید سلیمانی ادامه داد: از سوی دیگر شهید سلیمانی معتقد بود، بایستی امت اسلامی را پشت سر امام خمینی(ره) همراه با اسلام ناب پیش بریم و قدرت منطقه را در دست داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه مشاهده کردند داعش در عراق و سوریه مقدسات شیعه را از بین برد، گفت: داعش پیروان ادیان و مذاهبی که غیر از مذهب خودشان بود را کشتند و ایزدی ها را به کنیزی و بردگی گرفتنئد که نشان داد آنهایی که در تقابل با نظام جمهوری اسلامی هستند نه تنها بهره ای از انسانیت و حقوق بشر نبرده اند بلکه انسان هایی آدم کش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت نژاد با تصریح بر این که امروزه نفرت عمومی نسبت به اسلام تکفیری و بدبینی که برای خودشان به وجود آورده اند، کم نیست، ادامه داد: از سوی دیگر امروزه دنیا تشنه اسلام عرضه شده از سوی جمهوری اسلامی است به گونه ای که اسلام ایران در اروپا مورد پذیرش قرار گرفته زیرا اسلامی آزادی خواه و دارای فرهنگ است و بدون افراط و تفریط در راستای احیای حقوق انسانی عمل می کند.

گفتنی است، همچنین در این نشست مجازی علی محمد مؤدب مدیر شهرستان ادب و شاعر، بیت هایی را در زمینه حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha