پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه رفسنجان

حوزه/ امام جمعه رفسنجان گفت: حاج قاسم برای دفاع از مردم آنچه در توان داشت به صحنه آورد و فارغ از هرگونه جناح و سیاست بازی به مردم کمک می کرد و خط قرمزش مصالح انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در کرمان، حجت الاسلام علی اصغر عسکری، در نشست علمی پژوهشی«شاخصه های ایمان در عملکرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی و مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان برگزار شد، به بیان اهداف حوزه های علمیه در  رشد و هدایت طلاب و جامعه پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل رشد و هدایت، الگوگیری از شخصیت های مهم و برجسته هدایت شده است و الگو پذیری به عنوان یک اصل مهم و بر اساس دین مبین اسلام لازم نیست الگوی افراد یک فرد معصوم باشد زیرا خدای متعال در سوره تحریم، حضرت آسیه و حضرت مریم علیهما السلام  را الگو برای جامعه بشریت معرفی می کند. 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سابقه دوستی خود با شهید سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی می تواند برای جامعه بشریت نمونه یک الگوی مناسب باشد و خداوند در چهار آیه ویژگی های انحصاری مؤمنان را بیان می کند و سردار سلیمانی تمامی این ویژگی ها را دارا بودند که از مهمترین شاخصه های آن می توان  به «لرزیدن دل با یاد و نام خدا، توکل به خدا،ولایت پذیری و اذن از مولا در امور مهم،  روحیه اخوت و برادری با مومنین»اشاره نمود.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: دل سردار سلیمانی با نام و یاد خدا به لرزه می افتاد، بلکه نام اولیای الهی دل او را می لرزاند و اشک او را ریزان می نمود و  از توکل بالایی برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: توکل بالای او در رویارویی با دشمنان تا دندان مسلح مانند داعش بزرگترین پشتیبان بود و با اتکا به توکل به خدا، با دست خالی عِده و عُده مقابله با داعش را فراهم نمود. 

امام جمعه رفسنجان از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی را  ایمان به انقلاب و اهداف انقلاب و شک نکردن در این مسیر، ایمان به امامین انقلاب«امام خمینی رحمة الله علیه ومقام معظم رهبریحفظه الله»، ایمان به مردم به عنوان پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: حاج قاسم برای دفاع از مردم آنچه در توان داشت به صحنه آورد و فارغ از هرگونه جناح و سیاست بازی به مردم کمک می کرد و خط قرمزش مصالح انقلاب بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha