پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی از مهمترین خروجی های حوزه را تبلیغ برشمرد و بیان داشت: تبلیغ روح و جانمایه حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دومین روز از اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که امروز به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، توجه به مسائل و عواملی که موجب بالندگی امر تبلیغ می شود را ضروری دانسته و گفت: تبلیغ روح و جانمایه حوزه و به معنای عام مقوم ذات حوزه است.

وی با بیان این که هیچ برنامه و  فعالیتی نمی تواند بدون پیوست تبلیغی در حوزه رقم بخورد افزود: بر اساس همین  رویکرد کلان، باید تبلیغ به عنوان مَقسم نسبت به سایر برنامه ها دنبال شود و تهذیب نیز این گونه است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به وظیفه معاونان و مدیران تبلیغی اظهارداشت: وظیفه معاونان این است که باید با همه بخش های حوزوی در ارتباط باشند و همه برنامه ها، روش ها، رشته ها و شیوه های فعالیتی را از منظر تبلیغ،  پایش، رصد، توجیه و پیگیری کنند تا خروجی همه نظامات تبلیغ باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی از مهمترین خروجی های حوزه را تبلیغ برشمرد و بیان داشت: تبلیغ در حوزه کار صفی  انجام می دهد و فراتر از آن باید کار فرابخشی و ستادی انجام دهد و این مستلزم تعامل با نهاد ها و جریانات دیگر تبلیغی است .

آیت الله اعرافی با بیان این که تبلیغ حوزه نباید خود را در عرض سایر نهاد ها و جریانات تبلیغی بداند، افزود: باید نقش راهنما و پدری داشته باشد و همدلی و هماهنگ سازی را فراهم بیاورد و این نقش،  مستلزم  این است که دریچه های تبلیغ در مراکز استان ها به روی نهادها،‌ جریانات طلبگی و گروه ها باز شود و با آنها تعامل برقرار گردد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به رویکرد حوزه در دور جدید به امر تبلیغ گفت: تبلیغ در دور جدید با اصطلاحات ساختاری و با توجهات بیشتر عملکردی منطبق به آمایش در حوزه شده و تبلیغ ۸۰درصد کارکرد های آمایش است، این شأن و جایگاه، مستلزم این است که تحرک وسیعی پیدا کند.

وی با بیان این که تبلیغ باید رویکردها و روش های کاملا سنتی، مثل تربیت منبری و خطیب تا عرصه های جدید و نو را دنبال کند، اظهار داشت: این طیف و گفتمان های تبلیغی باید مورد نظر باشد و فراگیر شود، چرا که همه حوزویان مبلغ هستند و باید به تناسب خود،  پیام رسان ارزش های دینی و انقلاب اسلامی باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تبلیغ باید با همه شاغلان رسمی و نهاد ها، ارتباط داشته باشد و آنها را سپاه تبلیغ بسازد خاطرنشان کرد: بازسازی و توسعه طرح های امین؛ توسعه آموزش های کاربردی،‌ مهارتی و فنی حوزه تبلیغ؛  توسعه و بازسازی گروه های تبلیغی جهادی؛ هدف گیری آسیب های اجتماعی، توجه به رشته های تبلیغی و مواد تبلیغی در آنها، توجه به سفیران هدایت؛ دنبال نمودن مزایای هدفمند در تبلیغ؛ توجه به کانون های دانش آموختگان؛ ارتباط با آموزش و پرورش و ... از وظایف معاونان و مدیران تبلیغی در حوزه  است.

امام جمعه قم اظهار داشت: از سفیران هدایت هم در امر تبلیغ مراقبت، آموزش های لازم در امر تبلیغ آنها داده شود، از کانونهای دانش آموختگان مراقبت و ارتباط قوی تبلیغ با آموزش و پرورش هم برقرار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha