شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اجلاسیه اساتید سطوح عالی خارج و مراکز تخصصی وسطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ تقویت رویکرد ستادی و واسپاری امور صفی،‌ اهتمام ویژه به مسئله مسجد و رتبه بندی مساجد، تعامل سازنده با نهادهای تبلیغی براساس طرح آمایش از جمله فعالیت های معاونت تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به رویکردهای جدید این معاونت گفت: تقویت رویکرد ستادی و واسپاری امور صفی مانند فعالیت های پژوهشی در نقد وهابیت و...؛ اهتمام ویژه به مسئله مسجد و رتبه بندی مساجد، تعامل سازنده با نهادهای تبلیغی براساس طرح آمایش از جمله این فعالیت ها است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: در عرصه تبلیغ سعی شد با دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادها تبلیغی، تعاملی در بحث اعزام و دستورالعمل مربوطه، کارهای که از سوی نهادها انجام نمی شود و فعالیت هایی که هیچ نهادی به سمت آن نمی رود، صورت گیرد. این امر در بحث فرق و ادیان و آموزش و تبلیغ هم در حال پیگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: تقویت و توسعه تبلیغ تخصصی برای قشرهای خاص و مناطق خاص، محور دیگر فعالیت در این معاونت است. با همه سازمان ها و نهادها گفت و گوهایی صورت گرفته و با بعضی از نهادها مانند کمیته امداد به نتایج خوبی در امر تبلیغ رسیده ایم که مهمترین آن تحت پوشش قرار دادن خانواده های این کمیته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، افزود: محور دیگر بحث ارتباط با گروه های تبلیغی و جهادی است. 

وی بیان داشت: از دیگر محورها می توان به  اعطای مجوز به ۵۵۰ گروه تبلیغی و فعال شدن ۲ هزار مبلغ تبلیغی و ۴ هزار مبلغ دیگر در بحث تبلیغ فضای مجازی، توجه به حاشیه شهرها با حضور مبلغین، ساماندهی امور دانش آموختگان، پیگیری نظام مند برای حضور مبلغین با حضور ۴ هزار نفر در مدارس طرح امین، فعال سازی مرکز تربیت مبلغ معلم با حضور ۴۵ نفر، طرح خدمات شهریه و بررسی تخصصی تبلیغ و طرح ها با برگزاری ۴ وبینار  اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha