سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ اگر بحث پایان نامه ها به مدیریت استانها واگذار شود، مشکل طلبه ها در این مورد کمتر می شود و دیگر نیازی برای حضور در قم نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله موسوی اصفهانی، در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد بر راه اندازی مراکز رشته های تخصصی مهدویت،مذاهب اسلامی، کلام مقارن، کلام اسلامی، سطح سه سفیران و برگزاری درس خارج و تخصصی فقه و اصول تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه همدان در ارتباط با بحث آموزش افزود: همه کلاس های پایه اول به صورت حضوری برگزار شد تا بهتر بتوان آن را اداره و برکار تربیت و تهذیب و آموزش طلاب، مدیریت کرد.

امام جمعه همدانی ادامه داد: در شرایط فعلی تلاش این است، کلاس های همه سطوح به صورت حضوری برگزار شود. 

مدیر حوزه علمیه همدان برحمایت از اساتید دروس خارج در این استان، حضور و فعالیت ۱۳۵ مبلغ طرح هجرت در روستاها و لزوم حمایت از این مبلغین، ساماندهی ۱۳۵ مبلغ و مبلغه طرح امین و حمایت از آنها، ساماندهی ۱۹ گروه تبلیغی و ایجاد قرارگاه مبلغین و روحانیون جهادی برای بحث کرونا و فعالیت در این موضوع، ضد عفونی معابر شهری و تغسیل اموات کرونایی، برگزاری نماز جماعت در ۲۳ پارک و بوستان، ایجاد غرفه مشاوره دینی و بستر در مسائل آسیب های اجتماعی از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی بیان داشت: اجرای ۳۲۰ پژوهش در بحث پایان نامه و درخواست واگذاری بحث پایان نامه به مدیریت استانی، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدارس علمیه و تعامل پژوهشی با حوزه علمیه خواهران درمواردی چون جشنواره علامه حلی و حمایت از پژوهشگران از دیگر برنامه بوده است.

امام جمعه همدان اظهار داشت: اگر بحث پایان نامه ها به مدیریت استانها واگذار شود، مشکل طلبه ها در این مورد کمتر می شود و دیگر نیازی برای حضور در قم نخواهند داشت.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: برای تقویت حوزه های علمیه نیازمند هم سو بودن و هماهنگی با نهادهای حوزوی می باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha