جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/دیدار دکتر ستاری با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/فرصت سوزی در این عصر از سوی مدیران گناه نابخشودنی است و باید برای تحقق نیازهای جامعه و ارائه بهترین محصول، همه تلاش خود را بکار گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری امروز در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه و معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد با بیان این که در شرایط بسیار حساس از لحاظ مدیریتی قرار داریم و  این امر مورد انتظار رهبر انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان است و نباید هیچ گونه فرصت سوزی در این امر صورت گیرد، گفت: فرصت سوزی در این عصر از سوی مدیران گناه نابخشودنی است و باید برای تحقق نیازهای جامعه و ارائه بهترین محصول، همه تلاش خود را بکار گیریم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه با بیان این که امروز مسئله مدیریت امر کلیدی و مهم در جهان به شمار می رود و مطرح می باشد، ادامه داد: چون در نظام اساسی و فضای دینی حرکت می کنیم، هر مدیریتی مورد نظر مسئولین حوزه نیست، بلکه مدیریتی از نظر ما مطلوب و شایسته است که فضائل و کرامت انسانی در آن حفظ و رعایت شود.

امام جمعه قم با بیان این که امروز شاهد مدیریت مادی در جهان هستیم که از سوی دولتمردان غربی در حال اجرا است که خود را آقای جهان می بینند، گفت: مدیریتی که در حوزه باید از سوی مدیران استانی اجرا شود و مورد نظر و توجه مسئولین حوزه است، مدیریتی است که تأمین کننده مصالح جامعه باشد تا همه بتوانند از این نوع مدیریت و منافع آن برخوردار و در عین  حال دور از تمایلات شخصی یا افراد مدیر و بی حساب باشد.مدیریتی انتظار مسئولان حوزه است که در جهت رضایت الهی و حفظ منابع و مصالح امت اسلام و آن نهاد باشد.

وی در ادامه با اشاره به عوامل و عناصر موفقیت در امر مدیریت عنوان کرد: مدیر موفق کسی است که از ظرفیت لازم برای مدیریت برخوردار بوده و در مواجه با مسائل خود را نبازد و گم نکند، مسیر را درست تشخیص دهد، اما انسان هایی که مسیر راه تشخیص نمی دهند این افراد دارای ظرفیت لازم نیستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت در امر مدیریت متکی بودن بر انسانها و نیروهای خلاق است، گفت: در این راه نمی شود "باری به هر جهت" قدم برداشت و از نیروهای خلاق برای مدیریت بهتر استفاده نکرد.

وی افزود: مدیر موفق کسی است که از مشورت دیگران بهره گیرد تا بتواند فرد موفق باشد، برای تحقق این امر باید حرکت دو سویه همراه با مشورت و استفاده از فکر و خلاقیت سایر افراد در جهت پیش برد امر مدیریت باشد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه بر داشتن فکر خلاق در امر مدیریت، دوری از دستورات آمرانه، ایجاد انگیزه و باز کردن مسیر برای استفاده از فکر و اندیشه سایر افراد در امر مدیریت، امانت داری، واگذار کردن امور به سایر افراد، داشتن برنامه برای آینده بهتر، آینده نگری و... برای اداره حوزه تأکید و گفت: معتقدیم بدون تدبیر نمی توان امور را پیش برد و در موارد لازم تصمیم گیری کرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بر ثبات بر مدیریت برای گمراه نشدن گروه هدف و مخاطب و عدم جلوگیری از سرگردانی افراد را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: اگر برای هر عملی، تدبیر و فکری نباشد، قطعا سبب پشیمانی خواهد شد و کسی از پشیمانی و سرگردانی چنین مدیری در امان نخواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: از دیگر عوامل موفقیت مدیران این است که مدیر باید کسی باشد که مورد اعتماد دیگران و در رفتار و گفتار صادق باشد. اگر نتواند چنین کاری انجام دهد، او فرد موفقی نخواهد بود.

وی اظهارداشت: باید مدیر قابل اعتماد و صادق برای کارکنان باشد و همه تلاش او ایجاد فضای آرامش و دوری از هر گونه تنش در امر مدیریت باشد. ایجادتنش در محیط کاری بزرگترین آسیب برای مدیران است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: مدیر موفق کسی است که از ظرفیت های استانی نهایت استفاده را ببرد و علاوه بر کار مشورتی از فرهیختگان و عالم دینی منطقه در مسائل علمی و اخلاقی و ... نیز باید بهره برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha