پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اجلاسیه مدیران حوزه های عملیه در قم

حوزه/ مدیران استانی بر آسیب شناسی در حوزه جذب جوانان به حوزه های علمیه، تعامل و ایجاد تفاهم نامه با شبکه های استانی برای بیان اخبار و اتفاقات حوزه علمیه استانی و حمایت از گروه‌های تبلیغی جهادی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه با معاونان و مدیران ستادی که به صورت مجازی در سالن آیت الله حائری  مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد بر راه اندازی دوره تخصصی مهدویت، راه اندازی اردوگاه مفتاح، انجام طرح دائمی حمایت معیشتی از طلاب، شناسایی منابع پایدار و افزایش رشته های تخصصی در حوزه علمیه این استان تأکید کرد.

برگزاری سیر مطالعاتی با حضور ۳۰ استاد

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در سخنانی گفت: آسیب شناسی در بخش معاونت های مختلف در مدیریت این استان و ارائه راهکار برای انجام فعالیت های بهتر، راه اندازی بعضی گروه ها و رشته های تخصصی مانند تفسیر، کلام...؛ برگزاری سیر مطالعاتی با حضور ۳۰ استاد، راه اندازی ۴ رشته تخصصی تفسیر، مشاوره،فقه القضاء با حضور ۶۰ طلبه، ساماندهی نظام اداری و حقوق، اخذ مجوز تأسیس حوزه در این استان از جمله  فعالیت مدیریت این استان است.

وی افزود: تأسیس دارالقران در دارالتهذیب، مجوز مدرسه علمیه برای شهرستان آبیک، ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه های فرهنگیان، آزاد و پیام نور و سیمای استان و پخش اخبار مدیریت این استان در اخبار سیمای مرکز قزوین، انجام اصلاح کادرسازمانی و  تأکید بر برگزاری اجلاسیه مدیران برای رفع مشکلات، خرید خدمت براساس توافق با آموزش و پرورش از فعالیت های بود که از سوی مدیریت این استان انجام شده است.

تأکید حضوری اجلاسیه مدیران

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه بابل نیز بر اعلام زمان پذیرش طلبه از سوی مرکز مدیریت، ایجاد تفاهم نامه با شبکه مازندران، تلاش برای ایجاد زمینه جوانان به حوزه، راه اندازی سامانه جامع پژوهشی طلاب، ایجاد دسترسی بهتر به سامانه جشنواره علامه حلی برای مدیریت استانی، تعیین و تکلیف بحث نظام وظیفه طلاب و راه اندازی سامانه ای در این رابطه برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه تأکید کرد.

وی افزود: راه اندازی مراکز مفتاح و تأکید مدیریت استانی بر اهمیت و پی گیری این مراکز، تلاش برای ساختن ساختمان مرکز مدیریت این استان در زمین موقوفه متعلق به حوزه در این شهرستان از جمله فعالیت های مدیریت این استان بوده است.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی بر برگزاری جلسات حضوری اجلاسیه مدیران هم تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات به صورت حضوری باعث می شود، مدیران بهتر بتوانند فعالیت ها و مشکلات حوزه مدیریتی خود را به مسئولین حوزه بیان کنند.

راه اندازی ۳۴ گروه تبلیغی

 حجت الاسلام والمسلمین محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: تاکنون ۸ مورد ارتباط حضوری مدیر حوزه علمیه این استان با طلاب برگزار شد و در همه موارد تلاش برای رفع مشکلات طلاب در موارد مختلف بوده است.

وی بر تعامل با نهادهای فرهنگی حوزوی برای بصیرت افزایی طلاب تأکید و این امر را در شرایط کنونی ضروری دانسته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: در رشته تخصصی سطح سه مذاهب ۱۹ نفر، راه اندازی سطح دو تبلیغ، ۳۴ گروه تبلیغی و تلاش برای گروهای دیگر، تلاش برای جذب و پذیرش جوانان به حوزه به عنوان رزمایش با همین عنوان از سوی اساتید و مبلغین طرح هجرت، اخذ آزمون شفاهی سطح دو برای مدیریت استانی، شرکت ۷۴۰ نفر در بحث امر پژوهش، برگزاری کلاس ها و جلسات بصیرت افزایی برای طلاب، برگزاری دانش افزایی با حضور ۲۵ استاد از اهم فعالیت از سوی مدیریت بوده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: برنامه ریزی برای احیای تراث اسلامی،برگزاری کانون های علمی در مدارس علمیه، برنامه جامع پایش نخبگان حوزه، پایش قرآنی طلاب با همکاری ۱۸ استاد و شناسایی و برطرف کردن ضعف ها در بحث مباحث قرآنی، فعال سازی ۱۲ گروه تبلیغی، احداث و احیای موقوفه ها از جمله فعالیت ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: ۳۰۰ مبلغ امین در این استان وجود داشت ولی این مدارس به دلیل وجود مشکلاتی برای مبلغین کاهش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha